Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Friss jogosítvánnyal autópályá...

Friss jogosítvánnyal autópályán. Mit gondoltok?

Figyelt kérdés

Tavaly ősszel lett jogosítványom, de azóta nem vezettem túl sokat. Szóval nem napi szinten. Vezettem már autópályán, de azt még kevesebbet (talán kétszer-háromszor). Mondhatni nulla tapasztalatom van. Most előttünk áll egy 1600 km-es út. A férjemmel megyünk Németországba. Sokszor meg fogunk állni pihenni (2 óránként legalább) és valahol félúton aludni is meg fogunk állni.


Ha a férjem elfárad (mert alapvetően ő fog vezetni), szerintetek én is vezethetek 1-1 órát mondjuk, ha nem lesznek olyan sokan az úton?


Nem hiszem, hogy számít, de egyébként 24 éves vagyok.


2016. júl. 1. 11:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Autopalyan nem tul nehez vezetni.

Jobb, mint varosban.

2016. júl. 1. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
A kérdés, hogy miért ne vezethetnél? Na jó, Németországba nem árt vigyázni, mert a belsőben 200-al suhannak el melletted.
2016. júl. 1. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
62%

Semmi gond nem lesz, Németországban alapvetően odafigyelnek egymásra az autósok. Ha a belső sávba sorolsz akkor kétszer nézz bele a tükörbe, mert megtörténhet, hogy ott 250 -nel fog jönni valaki.


Amúgy autópályán 1600 km egy nap alatt egy sofőrrel játszva teljesíthető. Én 14 - 15 óra alatt simán megcsinálnám. (Számtalanszor megcsináltam).

2016. júl. 1. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem autópályán a legkönnyebb vezetni, illetve attól függ, nálam nyáron parás, hogy bealszom, annyira dögunalmas, megyünk egy széles, egyenes úton, brrr.

Nincs gond a mögötted levővel, mert sávot vált, ha gyorsabban akar menni, extrém eseteket kivéve sosem jön a sávodban szemben semmi (főutakon ez már közel sem ilyen tuti, van a közelünkben egy forgalmas főút, elég veszélyesen előznek azok, akiknek a 90 nem elég)... Jogsi előtt sokkal-sokkal veszélyesebb budapesti forgalmas utakon kellett vezetnem, nulla rutinnal.


Én se sokat vezettem autópályán, szerintem tökmindegy. Az egyik első alkalommal sokszáz km-t vezettem a pályán, az eszem sehol se volt, mert megolvadt az agyam a kánikulában, pofonegyszerű volt (ittam energiaitalt, hogy ne aludjak el, akkor az egyszer belefért). Nekem speciel motorom van, de az mindegy, sőt, autóval még könnyebb, nehezebben dől el (s bizonyára van klíma), bár autópályán egy motornak sincs rá sok esélye, hacsak nem vezetik idiótán.


Nem aggódnék.

Akkor se volt sok rutinom, amikor 17 órát vezettem egy rendes megállással (persze nem pályán, ott kikészültem volna), vagy hasonló mennyiséget egész napos felhőszakadásban (ez motoron még kevésbé buli)... Az ember megy és kész, nagyvárosok forgataga vagy rossz minőségi, pláne hegyi utak, annál lehet gond. Mentem én köveken is, aszfalt nélkül (cruiserrel :D), abból pár km is fárasztó. Máig kis gyáva kezdő vagyok, mégse látok semmi gondot egy autópályás vezetésben, főleg ilyen gyakori pihenőkkel, amit írsz.

2016. júl. 1. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Autópálya a legjobb hely a vezetésre. Annyi tanácsot adnék, hogyha esetleg elfáradnál (bár 1-1 órás vezetésnél nem hiszem, hogy ez megtörténik), vagy érzed, hogy nem tudsz koncentrálni, akkor az első pihenőhelyen állj meg, és levegőzz egy kicsit.
2016. júl. 1. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk a német autópályákon mindig sokan vannak. Majdnem annyian, mint nálunk nyáridőben szombat reggel az M7-esen Balaton felé. És elég sokszor alakulnak ki dugók, nem is biztosan, hogy baleset miatt.

Legjobban a pihenőhelyről az autópályára felhajtáskor kell figyelni, a gyorsító sávban - a nevéhez méltón - valóban minél előbb fel kell gyorsítani 130 km/h sebességre állandó balra indexelés közben, és nézni a visszapillantó tükröt. Kamionoktól nem kell megijedni, ők 90-100 km/h sebességnél gyorsabban nem bírnak haladni, miattuk is föl kell gyorsítani 130 km/h-ra, hogy a becsatlakozás problémamentes legyen.

Az autópályán sokkal többször kell belenézni a visszapillantó tükrökbe, és a savváltási szándékot jóval előbb kell jelezni az indexszel, mint városban, hogy a holttérben utánunk jövő még időben ránk bírjon dudálni, vagy legyen neki is ideje egy sávval beljebb sorolni.

Ha van tempomat, akkor csak az előttünk, és az utánunk haladókra kell nagyon figyelni. Emiatt fárad el az ember 2-3 órás autópálya vezetésnél. A tompított fényszórót be kell kapcsolni, nem pedig menetfénnyel hajtani az autópályán!

2016. júl. 2. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Ami a jótanácsokon kívül eszembe jut, hogy van-e korlátozás a jogsidon. Nekem annak idején volt, az első két évben nem lehetett külföldön vezetni. Bár én jóval fiatalabb voltam, mikor meglett a jogsim.
2016. júl. 2. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
#7 Nincs ilyen korlát, hogy külföldön ne vezethetne. Első évben nem szabad vontatni. Ez érvényes most.
2016. júl. 3. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat! Mindenki válasza hasznos volt nekem. A tanácsokat is köszönöm szépen. Figyelni fogok ezekre. :)


Egyébként nincs korlátozás a jogsimon, persze azon kívül, hogy nem vontathatok utánfutót még kicsit több mint egy évig. Szerintem amúgy főleg itthon és Ausztriában fogok vezetni. Németországban esetleg este, de akkor talán nincsenek olyan sokan. :)

2016. júl. 3. 12:41
 10/11 acelsziv ***** válasza:
Arrafelé inkább éjjel érdemes közlekedni, mert nappal állatkert van mindenfelé. Dugó dugó hátán kilométereken keresztül.
2016. júl. 6. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!