Miért nem ellenőrzik, hogy a jogosítvánnyal rendelkező ember tud e vezetni?
Ugye az orvos pár évente megnéz , hogy alkalmas vagy e vezetni és ennyi. De azt senki nem ellenőrzi , hogy tudsz e még vezetni, tudod e a kreszt, stb. Mit gondoltok lenne értelme ezt ellenőrizni? Ha igen, akkor hogyan lehetne ezt megvalósítani ? Ha nem akkor miért nem?
Ez az egész azért merült fel bennem mert édesanyám 20 év után kitalálta , hogy újra elkezd vezetni de elindulni sem tud és hát hány ilyen lehet.. ráadásul hány olyan buta lehet aki így kimenne forgalomba.
De ezen kivűl még 1000 ok lehet ami miatt rosszul mehet valakinek a vezetés és szerintem ezt kikéne szűrni.
Egyik részről igazat adok, mert rengeteg olyan ember van (néhányat én is ismerek) aki papíron autóba ülhet, de ha tényleg forgalomba menne az felérne egy tömegpusztító fegyverrel.
Másrészről rohadtul nem akarom, miért? Azért mert én aki napi szinten vezetek és munka miatt egyéb x-y vizsgákkal kell bohóckodnom, még azt is bizonyítanom kéne, hogy amúgy vezetni még mindig tudok egy sokadik vizsgával.
jó kérdés... De végül is feltételezik, hogy aki járművet vezet, az el tudja dönteni, alkalmas-e rá.
Azt is feltételezik, hogy annak idején megtanulták a KRESZ szabályait és annak megfelelően közlekednek. Az pedig rögtön az elején felsorolja, hogy minek kell megfelelnie annak, aki járművet vezet. Innentől a vezető é a felelősség...
Erre lenne a KRESZ és a közúti rendészet, de amíg 15el gyorsabban engednek mindenkit közlekedni, nem ellenőriznek szinte semmit, rendőr szeme láttára megúsznak dupla zárósávos egymás elé vágásokat, addig hiába akarsz normális közlekedést.
Ha valaki tényleges balesetet okoz (akár szándékosan is) annak szintúgy egy ejnye-bejnye jár és vezethet tovább. Megannyi példa van erre is.
Ha valaki karambolózik, az autó gyárat fogja perelni ahelyett, hogy beismerné, hibázott, mert 2016ban a felelősség nem menő, csak a sok pénz a menő. Ugye Paul Walker esete precedens alapján adja a lehetőséget.
Nem a kresz betéve nem tudása vagy az óvatos szerencsétlenkedő vezetés okozza a baleseteket ,hanem a szándékos szabálytalanság, a gyorshajtás,a vakmerősködés, meg az ittas vezetés.
Ezek egyikére sem lenne megoldás egy lehúzás jellegű X évenkénti rutinpályán bohóckodás ,meg testírás ,amit ugyanúgy átlengene a korrupció mint a jelenlegi új jogsisok vizsgáit.
Nem új szabályokat kéne itt hozni, hanem a meglévőket betartatni. Az 1 hónapos spéttel kiküldött csekkek visszatartó ereje kevés. Ha rendszeresen kikapnák a forgalomból a szabálytalankodókat, akkor hamar megtanulná a jónép, hogy nem dísznek tartja magánál a plecsnit, miszerint tud vezetni, hanem annak meg is kell felelni, valahányszor kimegy a forgalomba. És persze a szabálytalan bringásokat, gyalogosokat is kéne abajgatni.
Még csak nem is feltétlenül büntetésről beszélek. Már annak nagy visszatartó ereje lenne, ha az emberek éreznék, hogy rendőri jelenlét van az utakon, nem lehet keresztbe szarni a szabályokat, aztán menni tovább, mintha mi se történt volna. A büntetőpontos rendszer pl. jó lenne erre, ha ténylegesen kapnák is az emberek a pontokat.
Az a baj , hogy a rend őrei (tapasztalat) pont leszarják ki mit csinál.
Kb 2 hete. Épp mentem valahova, pirosra vált a lámpa. Csávókám balra,záróvonalon keresztül szembe sávba elsuhan melletem át a piroson (bőven 50+km/h) és az a "vicc" hogy közvetlen előttem ált egy rendőr :D mondamom sem kell...semmit sem reagált.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!