Mi a véleményetek a fixen telepített traffipaxokról?
"Az a baj ezzel az érvvel, hogy a telepített trafik előre ki vannak táblázva. Az új konzolos cuccok messziről látszanak. Nyilván pont mindenki a kamera előtt fog szabálytalankodni és gyorshajtani.. egyértelmű :D"
És mégis téli időszakban minden héten legalább egyszer látom miközben elhaladok egy alatt, hogy villan, ezek szerint nem mindenkinek egyértelmű...
"Ez a logika sem jó szerintem. Szabálytalankodsz, jön a csekk, kicsengeted és az élet megy tovább. Megint szabálytalankodsz, megint kicsengeted... mi változik? Semmi. Büntessünk nyakra-faccra mert akkor majd biztos változik valami... csak szólok, nem fog változni. "
Amint nem tudná kifizetni, vagy behajtanák rövid időn belül változna a helyzet.
Azt kellene észrevenni, hogy olyan mélyen van a morál, hogy a finomkodás nem segít. Szerinted aki ledudálja biciklist, záróvonalon, forgalom elől elzárt területen előz jobbról, lassítósávban azt majd mindenféle szép elmélettel meg lehet győzni? Csak szólok, nem, ekkora tahókon nem segít még az sem ha összetöri saját magát, nem, hogy pár szép szó vagy bármi
Ha mindenhova telepítenének olyan, de csakis olyan berendezéseket, amik képesek a szabálytalanságokat szűrni, és ezen berendezéseket azokra kihegyezve, de a gyorshajtásra csak a veszélyes helyek miatt (pl. lámpaváltás esetén képtelenség megállni az adott tempóról, azaz szándékos veszélyeztetéssel egyenértékű) figyelő beállítással, nagyon örülnék.
De a lassúságtól nem lesz biztonságos a közlekedés, csak időigényes, és ebből fakadóan a környezetet hosszabb menetidőn át szennyező, márpedig a sebességmérés, ha rendőri (vagy nem is mérés, csak jelenlét), ha telepített, sokaknál a jóval megengedett alá lassítás a reakció, ami egyben annak is a jele, hogy a szabályokról, szakaszra érvényes megengedettről fogalma sincs.
Én a közlekedők biztonságát, elsőbbségét védő szabályok ellen vétőket büntetném kőkeményen. Az, hogy a szabályalkotóknak a közlekedők biztonsága nem szempont, érthetetlen számomra.
"Szerinted aki ledudálja biciklist, záróvonalon, forgalom elől elzárt területen előz jobbról, lassítósávban azt majd mindenféle szép elmélettel meg lehet győzni?"
A bringás ledudálását rögzíteni fogja a fix trafi? Lassítósávnál lesz fix trafi?
Hidd el vezetek annyit belföldön és külföldön is, hogy lássam milyen a magyar közlekedési kultúra :)
Ez nem csak az elméletekről szól. Amiket én is felsoroltam azok technikailag már megvalósított bevezethető dolgok amik büntetnek is és hosszú távon segítik nhány közlekedési veszélyforrás megszüntetését.
A fix trafik beszedik a zsét de lófüttyöt sem segítenek :D
Az is igaz, hogy még mindig nem foglalkozunk a sebességhatárral, ezt is bizonyítja, hogy évente X mrd forint bejön trafizásból. Arról viszont megnéznék egy részletes kimutatást, hogy hol mennyi pénzt sikerült beszedni. Gyanítom, hogy az "indokolatlanul" kint lévő 40-es tábláknál és a lakott terület kezdete tábláknál több pénzt szednek be, mint mondjuk az iskolák közelében a 30-as övezetben.
Kíváncsi lennék rá, hogy vajon tényleg ott folyik-e a be a legtöbb pénz a trafiból, ahol tényleg jelentős kockázati tényezőt jelent a sebesség túllépése, vagy esetleg máshol... szerintem ez utóbbi valószínűbb.
A #8-as hozzászólnak üzenem, hogy ez a "bele szaladtam már főútvonalon 89km/h-val ilyen 70-esbe, 60000 forint lett belőle" csak 30 ezer.
_____________________________
Egyértelmű, a traffipaxok kizárólag állami pénzbevételi források. A relatív gyorshajtás a veszélyes, a megengedett sebesség túllépése miatt kapott pénzbírság csak emlékezteti a sofőrt, hogy mire valók a sebességet korlátozó táblák. Persze sok helyen hasznos az ilyen korlátozó tábla, például kanyarok előtt a súlyos terhekkel rakott kamionoknak, kopott és öreg gumikkal autózóknak.
A sebességhatár túllépésének pénzbírságolási legkisebb mértéke (30 ezer) viszonyítás kérdése, autópályán 151 km/h-tól 165 km/h sebességig döngethetsz ezért az összegért, sokaknak ez csak 95€, ami egy havi 3000 eurós fizetéshez képest nem sok.
10 millió adócsaló országában akárhogy ágálsz nem lenne értelme semmiféle sávos dolognak.
A fix trafi ott és azt méri amit tud. Nyilván ha kirakják a pusztába akkor max gyorshajtást, meg KGFB fedezetet ellenőriz mondjuk. De pl M1-M7 kivezetőn tökéletesen lehet vele figyelni pl a jobbról előzést, vagy éppen leállósáv használatot...
Hiába vannak jobb, és arányosabb megoldások, ez az első lépés. Persze ezzel a notórius gyorshajtók és a rendszeresen "apró" szabálytalanságokat elkövetők szívják meg. Akik azt hiszik magukról, hogy az átlagnál kicsit jobb kocsijukkal, az átlagnál kicsit fontosabbnak vélt céljaikkal ezeket a relatíve kis szabálytalanságokat elkövetik érezhetik magukat támadva. De mondjuk hosszabb távon még ezen a szinten megfogva az ilyenek nem válnának echte tahóvá az utakon. Csak hát ez nem megy egyik napról a másikra, és sok minden más is kell hozzá, sajnos
" M1-M7 kivezetőn tökéletesen lehet vele figyelni pl a jobbról előzést"
Ha nincs sávváltás és összefüggő a sor akkor az már nem is előzés. Az M1-M7 kivezető meg általában pont ilyen.. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!