Mi a véleményetek a fixen telepített traffipaxokról?
Általában arra szoktak hivatkozni, hogy a legtöbb baleset gyorshajtásból adódik. Az igazság az, hogy a relatív gyorshajtásból van nagyon sok. Az pedig nehezen mérhető, mert csak a balesettől válik azzá dokumentálhatóan.
****
Nem ez a kérdés, de én magam az agresszív, illetve nem együttműködő vezetőket emelném ki. Azokat akik azt hiszik, az ő dolguk fontosabb, nekik jobban kell sietni, stb. Ma pl. láttam egy fickót, aki a dugóban átlépte a zárót, átment a túloldali kerékpárútra, azon végig, majd ellenkező irányban befordult egy egyirányú utcába. Ilyentől végleg elvenném a jogsit.
***
Olyan sok országban nem jártam, hogy a bér-büntetés mértékéről képem legyen. Nekem tetszik az a megoldás, ahol az anyagi helyzethez igazítják. Ez sem igazságos, de van benne ráció. Tehát per has, záró átlépés segédmunkásnak 10 €, jól menő fogorvosnak 100 €, több gyárat tulajdonló, kastélyban lakó akárkinek 10000 €.
Az, hogy a 30 ezer sok, nézőpont kérdése. Ha könnyedén ki tudod fizetni, az nem riaszt el. Vannak törvénytisztelő emberek, akik néha hibáznak, s pechükre pont rosszkor. Az ilyen nevelni nem kellene, s sok lehet az a 30 ezer, de nem is fordul vele gyakran.
Aki meg notórius szabályszegő, az érezze csak meg a zsebén. Ha másképpen nem lehet megzabolázni, akkor talán így.
Szerintem:
Ez egy profit alapú vállalkozás, egy halom embernek és cégnek ad munkát. Természetesen a befektetett pénz megtérül, ami az egyik cél. A másik cél a közlekedésbiztonság lenne, de szerintem kissé sántít a dolog, mint ahogy általában szokott a sebesség méréseknél errefelé.
Miért is? Hát például, ha a megelőzés lenne a cél, akkor már méréstávolság előtt ki lennének táblázva, és nem ott lenne kitéve a figyelmeztető tábla, ahol már a bizonyító felvétel készül. (Meg lehet nézni, pont 50 méterrel a kamera előtt van a tábla.)
Ha kisebbek lennének a bírságok - ami bárki röhögve befizetne - akkor nem lenne visszatartó erejük. Igazságosabb lenne a vagyoni helyzet alapján kiszabni, de Magyarországon a segélyért is 10 milliós autókkal járnak egyesek.
Nekem még az nem tetszik ezekben az ellenőrző pontokban, hogy számtalan helyen nyilván lesz tartva, hogy épp merre járok. Tudom, hogy amíg nem csinálok semmit (elméletileg) nincs félnivalóm, de mégse megnyugtató, hogy a nagy testvér még egy módon figyel.
Megfigyelés a lényege. Lecsippantja a vonalkódod és évek múlva is meglesz merre jártál.
Ha kell egy balek aki elvigyen egy balhét akár nemzetbiztonsági okokból előveszik ki járt arra még az ujjlenyomatodat is odateszik a bűntény helyszínére mert amior az útleveledet kérted levették, aztán rárúgják az ajtót hajnalban és mondhatst bármit ott vannak a bizonyitékok ellened. 20 év böri. szevasz
Trafizni minek ilyen drága cucc, főleg fix, ennyire jól látható? Max egy-két átutazó idegent kap le.
Szerintem nem sok értelmük van. Sok esetben még csak nem is oda telepítették őket, ahol sok a baleset :D
Szerintem jelenlegi formájában a sebességmérés egy nagy faxság, majdnem 0 közlekedésbiztonsági előnnyel...
Jogos a felvetés. Igen az a cél , pénzbeszedés. Nagyon hasonlít a parkolásra ez. Ott is csak a pénzbeszedés, büntetés a cél. A napokba hallottam hogy nincs tolerancia , elmegy valaki jegyet venni , közbe jogosan megbüntethetik. Mint tudjuk egy fillért nem forgatnak vissza belőle. Ez is mint írják, egy vállalkozás amibe haszonnak kell lenni. Az hogy kié ez a "cég" csak tippje lehet az embernek. Mert nagyon úgy néz ki, nem életlen hogy egyik napról a másikra kitesznek egy főútvonalra egy 70, vagy 60 km/h táblát. Na persze egy idő után megtanulja mindenki hogy hol kell lassítani. Aztán majd máshová teszik át a székhelyet. Én is bele szaladtam már főútvonalon 89km/h-val ilyen 70-esbe, 60000 forint lett belőle. Pedig azon a szakaszon talán én a lassúbbak közé tartozok. Ha csak 100-150 autóval számolok , hát bizony jó "kisvállalkozás" ez. De egyre több az ilyen ahol nagyon romlik az utak minősége és inkább nem csinálják meg. A biztonsági övről már ne is beszéljünk.
Mert akkor mi van tegyük fel hogy felakasztom magam vagy nem kötöm be magam és úgy akarok öngyilkos lenni. Megbüntethetnek érte?
A záróvonal átlépés is ezeken a szétfagyott csupa lyuk, gödör , nyomvályus utakon nem olyan ritkaság. Ráadásúl borzasztó magasak a büntetések, ha össze hasonlítjuk a fejlettek országokéval is. De meg tudják magyarázni.
"Tipikusan az emberi mulasztásból elkövetett (vagy szabályok leszarása, ki minek nevezi) szabálytalanságokért büntet, ami teljesen jogos."
Az a baj ezzel az érvvel, hogy a telepített trafik előre ki vannak táblázva. Az új konzolos cuccok messziről látszanak. Nyilván pont mindenki a kamera előtt fog szabálytalankodni és gyorshajtani.. egyértelmű :D
"De mint látszik, a büntetési tételek még mindig túl alacsonyak, vagy túl ritkán megy a csekk, mert a közlekedési morál még mindig a béka segge alatt van. "
Ez a logika sem jó szerintem. Szabálytalankodsz, jön a csekk, kicsengeted és az élet megy tovább. Megint szabálytalankodsz, megint kicsengeted... mi változik? Semmi. Büntessünk nyakra-faccra mert akkor majd biztos változik valami... csak szólok, nem fog változni.
Ezért is van ez a "pénzbeszedéses" óbégatás, mert egyértelműen látszik, hogy nem a közlekedés moráljának és biztonságának javítása a cél.
Mondok egy jó példát: USA. Kisebb szabálysértésen kapnak ami "baki" jellegű és nem jelent semmilyen veszélyt a közlekedésre lehet elengednek, vagy kapsz egy csekket. Ha komolyabb szabálysértéssel buksz akkor nagyobb csekket kapsz és bekerülsz egy nyilvántartásba, ami alapján a biztosítód megemeli a biztosítási díjat, mert "veszélyforrás" vagy. Ha többször ilyenen kapnak vagy súlyosabb a dolog akkor egy életre ugrik a jogsid és csá.
Szerinted melyik a visszatartó erő? Kifizetni egy 60 000-res csekket vagy elbukni a jogsit? Pheerszee a csekket kifizetni :D
De maradjunk a sebességmérésnél és a büntetésnél. Azt évek óta tudjuk, hogy az abszolút gyorshajtás nagyon kevés balesetet okoz ( valami kevesebb, mint 2%-át az összesnek ). Random beleszórjuk az országot telepített kamerákkal, lesz változás? Nem lesz. A kamerák közelében nem fognak gyorsan menni, a többi helyen meg igen. Ugyanennyi pénzből miért nem section controll jellegű rendszert telepítettek az autópályákra és a főutak forgalmasabb szakaszára? Ha minden felhajtó közé pakolsz egy kamerát, akkor 20 kamerás oszloppal le tudod fedni a Budapest-Nyíregyháza szakaszt és onnantól ott sehol nincs száguldás, mert a rendszer átlagsebességet mér.
A legforgalmasabb szakaszokra, ahol gyakori az utoléréses baleset telepítsenek követési távolság ellenőrző rendszert.
Van az ORFKnak részletes baleseti statisztikája sőt még interaktív baleseti térképe is. Meg tudod nézni hol történtek balesetek, látszik hol gyakori a baleset, ott az ok. Szerinted a Nagykőrösi úton az OMV kút magasságában hány baleset történik 5 évente? Mert oda például raktak kamerát... Kb 0 :D
Ha a telepített kamerák helye egybe esne azokkal a pontokkal, ahol gyakori a baleset, hát jó legalább van mire fogni. Törökszentmiklóson a 46os 2x2 sávos kivezető szakaszán a lakott terület vége tábla előtt 200 méterrel is olyan gyakori a baleset, hajajj... :D
Na mindegy. A lényeg, vannak értelmes módszerek amikkel javítható a közlekedésbiztonság és tényleg kikényszeríthető velük a szabályos közlekedés. A fix kamerák és a büntetünk orrba-szájba az pont nem ilyen.
Itt egy számokkal alátámasztott elemzés:
Ez egy üzleti befektetés. Hamar megtérül, nagy hasznot hajt.
A statisztikák szerint 14616 balesetből 106-nak volt oka az abszolút sebességkorlátozás be nem tartása.
Csak a rendőrség a relatív sebességtúllépést is összemossa az abszolúttal, holott a kettő nagyon is más, és persze így könnyen meg lehet magyarázni az autósok lehúzását. Bár az irreálisan magas büntetési tételekre ez sem magyarázat. Na vajon most akkor miért is kell ennyi traffipax?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!