Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan győzzem le a félelmem?...

Hogyan győzzem le a félelmem? (Kerékpár)

Figyelt kérdés

Úgy fél éve próbálkozom a városban bringázni. A forgalomba szívesen kimegyek, nem okoz gondot a kocsik mellett haladni. Mellett. Amint kéne vennem egy balost, és átívelni az autók előtt, inkább gyáva módon keresek egy zebrát, és azon haladok át, tolva a kétkerekűt.

Nyilván jobbra kanyarral nincs gond, de nem lehet mindig csak jobbra menni :D

Valószínű a félelmem onnan ered, hogy kétszer is majdnem ütöttek el zebrán, úgy, hogy nekem volt elsőbbségem... a bicaj nem ad elég biztonságérzetet ahhoz, hogy át merjek menni előttük az úton. Mindig bennem van a félsz, hogy egyszerűen nem vesznek, nem akarnak észrevenni és belém jönnek. Már beljebb se merek sorolni.

Van még valaki, aki ilyen problémákkal küzdött? Hogyan lehetne legyőzni ezt a félelmet?

Nagyon idegesít, hogy nem tudok rendesen közlekedni :(


2016. márc. 5. 14:52
 1/10 anonim ***** válasza:
62%
Nem biztos, hogy sikerul legyozni ezt es nem is biztos, hogy szukseges eroltetni. En is nagyon sokat bringazok egy 350ezres varosban, es altalaban ha barlra akarok terni, szepen leszallok, atmegyek a zebrakon, majd visszaulok es tekerek tovabb. Ha epp nem nagy a forgalom, vagy nagyon sietek, akkor sorolok balra az autok kozott. Amugy a zebran hogy sikerult, hogy majdnem elussenek ketszer is?
2016. márc. 5. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Alex Fly ***** válasza:
62%
Ha nagy a forgalom, nyugodtan kanyarodj úgy, ahogy eddig. A közvetett balkanyar kerékpárral teljesen szabályos. Ha nincs vagy kicsi a forgalom, akkor sorolj be és kanyarodj az úttestről. Ha meglesz a rutinod, megjön a bátorság is. Én személy szerint évtizedek óta közlekedem kerékpáron, de vannak helyzetek, amikor én is inkább a közvetett balkanyart választom.
2016. márc. 6. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
62%
Én is bringázok és nem kanyarodok balra. Életveszélyes pedig 2szer is kéne minden nap nagy kocsiforgalom mellet, de szépen leszállok és a zebrán át tolom a kerékpárt.
2016. márc. 6. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Elég forgalmas környéken élünk, egyszer lámpa nélküli zebránál gondolta a gyorshajtó, hogy ahelyett, hogy megállna, inkább kikerül - már rég a zebrán voltam, mire odaért, nem én sétáltam ki elé -, de szűkre vette a dolgot, és ha nem ugrottam volna hátra, elvágott volna.

A másik kanyarodó autó esete volt, lámpás zebránál, nyilván nekem zöld volt. Mivel ő kis sebességgel jött, eszembe se jutott, hogy nem fog megállni, de halál nyugodtan, fékezés nélkül rám kanyarodott.

Még ő volt megsértődve, amikor a satuféke után, két centire a kocsi orrától még megálltam, és elmutogattam neki a kresz szabályokat...


Egyébként van mögöttünk egy főút, zebra rajta, lámpa sajnos nincs. Húsz autóból, ha egy átenged, a többi röhögve nézi, ahogy állsz tíz percig az út szélén...

Már akkor is háromszor körülnézek, mielőtt átmegyek, ha egy kocsi sincs a közelben :(


Így leírva én is jobbnak látom, ha a biztosra megyek :D

2016. márc. 6. 18:36
 5/10 anonim ***** válasza:
Bal kanyart úgyis belehet venni, hogy 270 fokot kanyarodsz jobbra :)
2016. márc. 6. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Nem értem, hogy miért kéne „átívelni” az autók előtt.


Alapesetben 2×1 sávos úton:

Bal kanyar előtt előre kell készülni, nézegetni hátra, meg jelezni, hogy balra akarsz kanyarodni (ugye kinyújtott kéz). Szépen megvárod, még lesz egy rés a melletted haladó autók között, és besorolsz középre (amúgy velem előfordul az is, hogy az autós, mikor kiteszem a kezem, akkor szépen lelassít és beenged). Aztán középen megvárod, még elmennek szemből is (a mögötted jövők már nem érdekesek), és kanyarodsz. Körülbelül akkor van gond, ha sűrű a veled egyirányú forgalom, de közben gyorsan is halad (ilyen viszont ritkán van, mert ha sűrű, akkor már bringával lehet menni a tempójukat, és ha az autós neked akarna menni, akkor az előtted menő autónak is neki menne). Persze ha hamar odaérsz a kanyarhoz, mielőtt sikerülne besorolni, akkor maradt a szokásos lehetőség, hogy vársz még elmennek az autók. Vagy tovább mész egy átkelőhelyig.


Több sávos úton pedig szokott lenni lámpa is, meg ilyenek. Bringával meg ott is el tudsz menni balra, mert egyszerűen átmész az úton, mikor zöld, és beállsz a balra haladók elé az ő menetirányukban, amíg nekik piros (ez akkor is működik, ha autóval alapból balra kanyarodni tilos…*). Vagy hirtelen nem tudom elképzelni, mert ebből tényleg sokféle lehet… Esetleg Google Maps linken megmutatod a kérdéses balkanyart?


Amúgy a zebrás megoldás se rossz, mert az autósok is megérdemlik, hogy kicsit lassítsák őket, ahányszor keresztbe állnak előttünk a bringaúton… De ez kicsit más tészta.


A félelem az meg jogos. A KRESZ bevezető rendelkezése a bizalmi elv. A kerékpározás alapszabálya pedig, hogy ezt felejtsd el, mert neked fáj jobban. Elsőbbséged akkor van, ha megadják, tehát akkor is lassíts le szétnézni, ha neked zöld a lámpa.


*Persze ha nem azért tilos, mert a balra levő utcába tilos behajtani az adott irányból.

2016. márc. 6. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Szerintem eleve jobban félsz az autóktól, mint amennyire ez indokolt. Zebrán gyalog is úgy kell átmenni, hogy nem ácsorogsz tétlenül, hanem a soron következő, féktávon kívül lévő autójával felveszed a szemkomtaktust és teszel egy lépést az úttestre. Ha nem lassít, még mindig van helye kikerülni és vérmérséllet szerint a középső ujjadat is pozicionálni tudod. De 95% megáll.


Bringával balra kanyarodva még jobbak az arányok. Hatranézel, kiteszed a kezedet balra és elkezdesz behúzódni. Ekkor már bőven látótérben vagy és aki nem talajrészeg, az bizony nem fogja összetörni sem az autóját, sem a csontjaidat. Ez ilyen egyszerű. Persze minden balra húzódás és főleg a kanyarodás előtt nézz hátra. Ennyi. Menni fog.

2016. márc. 7. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Ez esetben is jobb félni, mint megijedni, ha félelmen a biztosra menést, távolságtartást értjük.


A manővereknél a dinamikának lényeges szerepe van, neked pl. nem árt, ha a 30-as tempóra hamar fel tudsz gyorsítani (sprint jelleggel) pl. az említett balra kanyarhoz: elég messze van még a legközelebbi autó mögötted, meghajtod, hátranéz, ha még mindig jó a távolság, karjelzés, besorolás középre(ha szembe jönnek).

Ha valaki túl lassú, simán az autó elé megy, meg akkor is, ha nem képes pontosan felmérni a közeledők helyzetét, sebességét. Veszélyes=szabálytalan közlekedők szakaszán, ahol esetleg előznek is szabálytalanul, jobb nem besorolni a bringával.


A közlekedésnek szvsz az a kulcsa, hogy irányítsd azt, ami veled történik. Ha nem tudod követni a forgalmat (akár önhibán kívül) a balra kanyarodós példádnál, akkor azzal irányítod jobban a sorsod, ha inkább áttolod a megfelelő helyen. A mindig megérkezés biciklitologatással sem olyan kínos, mintha elcsapnak, és maradandó károsodást szenvedsz, amiért a biztosító majd párezer Ft-al kárpótol (a többiért meg pereskedhetsz).


Fél év amúgy se nagy idő, úgyhogy jönni fog idővel, ha már rutinod van a környéken (hol ugratsz padkára, legjobb útvonalak, rövidítések, esetleges főút-helyettes mellékutcák).

2016. márc. 8. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Keress egy rutinosabb ismerőst és kérd meg, hogy kicsit gyakoroljon veled. Bízd rá az irányítást és kanyarogjatok néhányszor fél órát a forgalomban.

Csak menj mögötte, és csináld amit ő. Segít rutint szerezni.

2016. márc. 12. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Elővettem a bringát, kimerészkedtem a forgalomba... természetesen az első adandó alkalommal majdnem kivasaltak, mert konkrétan szartak bele, hogy ott vagyok.

Azt hiszem, marad az óvatoskodás :)

Ahogy említettem, ezen a környéken elmebetegek járnak, még gyalog sem biztonságos, nemhogy így.

2016. márc. 17. 13:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!