Mekkora sebességátlépéstől büntetnek?
10-re válaszul:
Nincs már ilyen, megszűnt. A traffipaxok be vannak kötve egy központi rendszerbe, a készült fotókat oda továbbítják. Ha engem megakarnának 54 km/h órás sebesség bemérése miatt a készüléktől 50-100 méterre helyszín-bírságolni, azonnal kérném a sebességtúllépésemről készült fényképet. Ezt ott megtenni nem tudnák.
Ma már nem brékó-brékóznak egymással a rendőrök, hogy : állítsd meg az XXX-666-os sötétkék Zsigulit, mert 54-el hasított.
(épp tegnap futottam bele egy traffiba, az órám 60 fölött volt valamivel, de nem állított le senki)
Nem állítanak ma már meg ilyenért, mert forgalmi dugót is okoznának, a sebességhatárok túllépésének értékhatárai világosan le vannak írva, és az ezért járó pénzbüntetés összege is. Sehol nincs leírva, hogy ezt felül lehet a rendőrnek bírálni helyszínbírsággal, ami 10000 forint.
"Nincs már ilyen, megszűnt. "
Meg ne magyarázd már nekem, hogy mi van és mi nincs!
1993 óta vagyok rendőr, több közlekedési akcióban vettem és veszek részt, mint ahány traffit te eddig láttál! :-)
Kb. 10 éve vannak központi rendszerbe kötve a traffik.
De ezt a részét a válaszodnak nem is értem, mert amíg nem voltak bekötve, hanem tényleg negatívra fotóztak, akkor sem tudták volna megmutatni.
Kérheted a képet, mint ahogy a helyszíni bírságot sem vagy köteles elfogadni. A te döntésed. Ez estben rögzítik az adataidat, és szabálysértési eljárás indul ellened, aminek a végén ott lesz a fotó, és helyszíni bírság összegénél magasabb bírság.
Az is csacsiság, hogy azért nem állítanak meg, mert "forgalmi dugót okoznának". nyilván olyan helyen szednek ki, ahol nem okoznak dugót ( buszöböl, parkoló...).
Te csukott szemmel közlekedsz? Mert én naponta tucatnyi esetben látom, hogy rendőrök a forgalomba résztvevő autókat ellenőrzik.
Az tény, hogy sokkal ritkább, éppen az objektív felelősségbevezetése miatt.
Mint írtam, szervezett közlekedési akciók keretén belül jellemző, amelyekben esetenként több száz rendőr vesz részt egyszerre.
De nem kizárt, és bele lehet futni anélkül is.
"a sebességhatárok túllépésének értékhatárai világosan le vannak írva, és az ezért járó pénzbüntetés összege is. Sehol nincs leírva, hogy ezt felül lehet a rendőrnek bírálni helyszínbírsággal, ami 10000 forint."
Minek okoskodsz olyasmiben, amihez láthatóan nem értesz?
A helyszíni bírság maximális összege évek óta 50 000 Ft!
Azt sem vagy képes felfogni, hogy amire te hivatkozol, az csak(!) a közigazgatási bírsággal sújtható szabálysértéseket nevesítő kormányrendelet, de az is szabálysértés, ami abban nem szerepel - csupán annyi a különbség, hogy azok elkövetése miatt nem automatikus megy a csekk, hanem a hatóságnak kell tudni bizonyítania, hogy ki követte el a szabálysértést.
Azért nem állítottak meg, mert nem volt megállító. A mobil mérések kb. 90%-ban ma már tényleg nincs.
De részemről itt befejeztem.
Hoztam konkrét jogszabályokat, elmagyaráztam a lényeget -
ha akarsz, okoskodj tovább, de az kb olyan, mintha én a picit neten böngészve már az agysebészet témakörében akarnám az észt osztani.
Hajrá!
:-)
12-re :
Csak voltál rendőr, ma már nem vagy az. Mobil traffipaxos sebesség ellenőrzésnél megszűnt a helyszíni bírság. A te idődben volt ilyen, ma már nincs. A bírság összege fix, attól kevesebbet nem lehet megállapítani. A sebességhatárok is világosak, és egyértelműek. Lakott területen az 54 km/h nincs köztük.
Ennyike.
"A bírság összege fix, attól kevesebbet nem lehet megállapítani. A sebességhatárok is világosak, és egyértelműek. Lakott területen az 54 km/h nincs köztük. "
azok a sebességhatárok, amiket te szajkózol, CSAK a közigazgatási bírsággal sújtandó sebességtúllépés határai, de a kisebb mértékű sebességtúllépés is szabálysértés. Még a konkrét törvényhelyet is megadtam, hogy a Szabálysértési törvény mely szakasza szerint minősül, megadtam, hogy mekkora helyszíni bírság szabható ki rá ( abban igazad van, hogy az is fix. összeg, nem úgy van mint régen, hogy a rendőr dönthetett egy tól - ig határon belül, de akkor is helyszíni bírság, és kisebb,mint a feljelentéskor kiszabható bírság).
Hány olyan KRESZ szabály van, ami nem szerepel a te szent bibliaként hivatkozott rendeletedben? Akkor ezek szerint az azokat megsértők sem követnek el szabálysértés, és nem lehet őket helyszíni bírsággal sújtani? Az a baj, hogy képtelen vagy felfogni, hogy nem csak az a rendelet szabályozza a kérdést, az a szabálysértések, és az azokkal kapcsolatos szankcióknak csak egy szűk szeletének speciális szabályozása.
Tessék, okoska:
"Az akció keretében 64 sebességtúllépő gépjárművet szűrtek ki az egyenruhások, melyek közül 37 sofőrrel szemben helyszíni bírság, míg 22 esetben közigazgatási bírság kiszabására került sor."
A rendőrség hivatalos honlapjáról, tavaly augusztusi hír.
És mielőtt elkezdenéd a marhaságaidat: ez a 37 bizony a te általad szentnek és sértetlennek tartott határokat el nem érő sebességtúllépés miatt lettek kiszabva, mert a többek ( 22-en) közigazgatási bírságot kaptak.
Részemről itt a vége.
Bírom az ilyen 13-as és társai válaszolókat, akik szerint a szomszéd Józsi szava felülírja a törvényeket :D
Nyugodtan okoskodhatsz majd a rendőrnek, ha helyszíni bírságolásra készül ellened, ha nem írsz alá semmit akkor feljelent, és a közigazgatási eljárás keretében a bírónak/rendőrségi előadónak majd érvelhetsz, hogy "dehát a Józsi azt mondta nekem" :D
16-ra :
Ne erőlködj, a változás elég régi, 2009 májusi.
"Május elsejétől változik a gyorshajtásokra vonatkozó bírságok összege, arányosabbá és racionálisabbá válik a bírságkiszabás. (...) ... nem számítanak arra, hogy az új rendelet hatására megnövekszik a gyorshajtók száma, mert mint kifejtette, az alsó tűréshatárok megmaradtak, így a városi forgalomban az ötven kilométer per óra mgengedett sebességnél 65-nél rögzítik a szabálysértést."
Tehát bemért 54 km/h sebességnél nincs szabálysértés.
Ennyike.
És mielőtt folytatódnának a #15 és #16-hoz hasonló félrevezető beszólások, a traffipaxokat nem állítják kétféle mérési módozatra, az egyiket a „helyszínbírságolásra”, a másikat a „postai tértivevényesre”.
Azonban az elgondolkodtató, hogy a most még tesztüzemben működő KKEP rendszer kedvéért átállnak-e (jogszabályi változtatással) a 31, 51, 91, 131 km/h sebességek megbírságolására.
A vezess.hu szerkesztősége írásban rákérdezett idén január 2-án erre az ORFK-nál, majd megismételték a kérdést január 12-én, de válasz a mai napig nem érkezett:
“Kedves ORFK!
(…)Mi történik 2016-ban, ha egy új traffipax alatt mondjuk az M3-ason az engedélyezett 130 km/h helyett egy személyautó 131-149, illetve mi, ha 150 km/h feletti sebességgel halad el? Ha a szabálysértés nem éri el az objektív felelősség alá tartozó gyorshajtás szintjét, indul eljárás szabálysértés miatt? Ha pedig a gyorshajtás mértéke túllépi az objektív felelősségi szintet, ezentúl kinyomozza a rendőrség ez elkövető személyét is és alkalmazza a személyi szankciókat (pontrendszer) is az elkövetőre?”
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!