Olyan helyen is lehetnek fekvőrendőrök, ahol nincs sebességkorlátozás?
Budapest több pontján találkozom olyan hellyel, amelyik mintha 30-as övezet lenne, de sehol nincs egyetlen ilyen tábla, de lakó-pihenő sem.
Pl. Angyalföldön a Tűzoltó utca és környéke, vagy Rákoskeresztúr lakótelepein.
Lassító bordák lehetnek olyan helyeken is, ahol nincs érvényben sebesség korlátozás, a bordák szerepe pontosan az, hogy lassításra bírják a járművezetőket.
Nyilvánvaló, hogy ahol megengedett a 90-es tempó, nem arasznyi magasságú bordákat fektetnek keresztbe, de amikor az 1-2 centis bordán elkezd átdöcögni a kerék, a vezetőnek jelzi, hogy valami változás lesz (STOP táblához, vasúti átjáróhoz közeledik)
A bordák magasságát az útszakaszon megengedett sebességhez méretezik, 30-as övezetekben azért vannak a magas bordák, hogy ott 15-20 km/h-ra is lassítsanak, de egy olyan bordát 50-es szakaszra nem raknak ki, mert a borda is jelenthet balesetveszélyt, a nagyobb sebességgel érkezőt alacsonyabb bordával is lassításra lehet kényszeríteni, ahol pedig sebességkorlátozás van érvényben, a magas borda vigyáz arra, hogy ott még forgalommentes időszakban se tudjanak száguldozni
Pedig jól írtad, a Tűzoltó utca is tele van ilyen "sebességcsökkentő elemekkel", csak épp kicsit túllőttek a célon.
Ilyenekkel próbálják elérni, hogy a jobbkezes utcákban csökkentsék a sebességet az autósok. De "illene" ki is táblázni.
A szabvány szerint az ún. "lemezszintemelés" rámpahossza 30 km/h-nál 20-25 cm, a magassága 5-7 cm.
Némi olvasnivaló:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!