Refivel levillogni valakit. Csak én gondolom, hogy a legtöbbször tahóság?
Engem eddig kétszer villogtak le, egyik sem értem meg.
Első körben kamiont előztem 140-el pályán, még a felénél se tartottam, a mögém kerülő X6 már villogott is.(hova az anyjába menjek?)
Második alkalommal valahová siettem, így autóúton mentem 130-cal, előztem a sort(2x2 sáv) mögöttem meg jött egy Passat.
Erre levillog, de könyörgöm, hová menjek?Így is gyorsabban megyek, várja meg míg elfogynak a külsőben.(már nem sokan voltak,láthatta)
Ez nyáron volt, a félig lehúzott ablakon neki ki is kiabáltam mikor mellém ért, aztán a vicc kedvéért alig 50 méterrel ment előttem a belsőben. (én már maradtam a külsőben)
Én egyetlen egyszer villogtam, de az indokolt volt, autópályán a papa 110-el ment a Ticoval, és kb. ketten voltunk a pályán, de nem mertem jobbról megelőzni, pedig még azon is gondolkoztam.
Nincs mentális betegségem,nem idegbeteg vagyok, nem egyszer dudáltak már le, ilyenkor inkább bocsánatot kérek elakadásjelzővel, és abszolút elfogadom, de ezt a villogást egyszerűen nem értem.
Természetesen a fent leírtaknál a dudálást sem fogadtam volna el, mert ha egyszer nem tudok elmenni előle, mi a francot akar?
Nekem ugye nincs jogom elítélni a megengedettnél gyorsabban haladót,mert nem az én dolgom. De neki sincs joga betartatni velem a jobbra tartást ,szóval egálba vagyunk, ő pont leszarja a szabályokat ,akkor én is leszarom.
Vergődjön villogjon ahogy akar,majd ha jónak látom a helyzetet kihúzódok a külsőbe,ha nem tetszik neki akkor mehet panaszkodni ahová akar.
Nem kell érzékenynek lenni a villogásra, és azt hinni, hogy az anyánkba küldéssel egyenértékű. Persze ettől még lehet tahó aki villog.
Én akkor villantok vagy tolok refit, amikor a másik tahó (mert ugye innentől én vagyok az egyik.. :) ) pl. 100-as vagy még magasabb megengedettnél 60-70es tempót diktál a belsőben.
Az meg tény, hogy a balkán ezen részén a jobbra tartást, normális dinamikával gyorsítást és nem feltartva haladást kevesen ismerik. De épp ezért többnyire nem a levillogással van a gond, hanem mikor az X-el menőt X+3 km/h-val, 2 perc alatt kívánja valaki úgy megelőzni, hogy a megengedettel az általa igénybe veendő sávban érkező elé vág: 103 helyett miért nem jó neki is 100? Ő nem akar lejjebb adni 3-mal, de mástól elvesz ezért 30-at?
A dolgod egyszerű: előzni kívánsz: mész a külsőben 130(140)-al, ami okán megfelelő követési távolság meglétekor fogod elhagyni a közös sávot n másodperc múlva. Eddigre azért nézegetned kell(ett) a tükörbe a gyorsabbak felmérése okán.. Ha van gyorsabb, aki nyilvánvalóan azonos időben fog a "kamionod" mellé érni veled, akkor irányjelző ki, hogy lássa, neked is kell majd a belső (meg a mögötted jövő egyebek is), meg esetleg kis gázelvét, hogy elmehessen. Ez ugye egy nyitott ajtó egységnyi időre. Ha nem jön/megy, akkor értelemszerűen odalépek, nem elveszem a gázt, és mielőtt a megfelelő követési távolság elfogyna köztem és az előzendő között, sávot váltok. Ekkor a "gyorsabb" magára vessen. A gyakorlatban eddigre rég elhúznak a gyorsabbak, aki meg épp csak gyorsabb, max akkor tol le előzés közben, ha a siethetnék is csak ott jön rá igazán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!