Sok sofőrrel előfordul hogy koccan, megcsúszik, kipördül?
Évek óta vezetek és szerencsére balesetmentesen de nemrég közel kerültem ahhoz hogy összetörjem a kocsit.
Azért is rossz érzés mert nem egyedül ültem az autóban, gondolom az utasaim még jobban megvoltak ijedve de csak pislogtunk mindannyian (nem volt sikítás mint a film jelentetekben :D ).
Mentem az úton és kicsit esett, szitált. Jött egy élesebb kanyar és nagyobb lendülettel vettem be mint kellett volna de amúgy nem vezettem állat módon. Éreztem hogy az autó hátulja kezd kicsúszni, mintha jégre mentem volna, pedig +2 +3 fok volt. Ellenkormányoztam de akkorát lendült a hátulja hogy hiába, megfordultam az úton és lecsúsztam a füves részre. Szerencsére egy autó se jött szembe és a fa is távol volt ahhoz hogy nekimenjek.
Az ijedtség után már csak mosolyogtunk a dolgon.
Nem tudom mennyivel mentem, semmi tábla nem jelzi hogy élesebb kanyar következne és sebességkorlátozás se volt. Mivel lakott területen kívül van a kanyar, ezért 90-el lehetett menni, én kb 50-60al mehettem.
A gumik korát nem tudom de az biztos hogy téligumi van az autómon és a bordázata jó.
Gondolhatjátok hogy a következő kanyarokban inkább visszaváltottam 3-asba... :D
"Sok sofőrrel előfordul hogy koccan, megcsúszik, kipördül?"
Szerencsére NEM!
Ha legközelebb nem a táblák alapján választod meg a sebességedet, hanem az útviszonyoknak megfelelően, akkor veled sem fog megtörténni!
Biztosan sok sofőrrel előfordul...de a nevükben nem tudok válaszolni.
Velem nem fordul elő: kocc, kipördülés: természetesen volt rá példa (kocc parkolóban, beálláshoz lépésben tolatva a mögöttem jövő hölgy nem állt meg segíteni), kipördülés télen bekanyarodva a tükörjéggel borított fehérkavicsos sima aszfalton 180° - egyértelmű vezetési hiba).
Megcsúszás akár napi szinten, szándékosan: ez alatt elsősorban az oldalkúszás értendő, amikor az abroncsok nem egészen maradnak a nyomvonalon. Ez a gumik biztonsági tartalékzónája. Okom egyszerű: ha tudom, kb. milyen oldalerőt kell éreznem ahhoz, hogy a gumik határához közeledjek, akkor nem nagyon ér meglepetés, ugyanakkor nem is leszek az, aki tökéletesen ok nélkül kanyarodik gyökkettővel, nehezítve a többiek haladását.
Persze a helyes ívválasztás nem elhanyagolható, én azt játszom fejben, hogyha érintem a sávom határait, netán átléptem, akkor balesetet okoztam: éles helyzetekben nem áll(t) rendelkezésemre még a saját sáv egésze sem, nem pazarolhatom el az egészet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!