Tulajdonképpen mikortól kell kitenni az irányjelzőt és milyen szituációkban?
Az irányjelzővel a szándékomat (elő)jelzem, nem a tettet (utóbbi nyilvánvaló) - innen ugye logikus?
Közösen "...lekedünk", ehhez pedig együttműködésre van szükség, annak pedig feltétele, hogy kommunikáljunk. Ennek eszköze az irányjelző, vagy éppen a sávon belül a balra húzódás balra kanyarodás előtt.
Tehát előjelzek (időben), ezt x mp alatt észlelhetik, felfoghatják és aktív/passzív módon lereagálhatják.
Szvsz értelmetlen volna a forgalom irányába indexelni parkolás közben, de, ha az oktató így mondja, akkor így kell (de, ha emiatt elkaszálnak, akkor arra is mondja, hogy az esetben ő fizeti a pótv.-t). Pl. ahol csak egy hely van, hülyén venné ki magát, ha megtéveszteném a szintén parkolni igyekvő, helyet keresőt a távozásra utaló irányú jelzéssel.
"Az oktatóm úgy tanította" - itt elsősorban a kreszt vedd alapul, mert többet tehetsz az ajánlottnál, de kevesebbet az előírtnál nem.
A parkolásnál főleg: pl. szűk helyre nem fogsz tudni beállni, csak tolatva. Ha nem jelzed a parkolási szándékot időben, egyfelől idegesítő leszel, amiért lassabban mész mint lehetne, másfelől, ha egyszer csak lefékezel pl. nagy (mögöttes) forgalomban, akkor úgy rádtorlódik mindenk, hogy betolatásra nem marad helyed.
Én pl. adott esetben az irányjelzőt nem használókkal nem foglalkozom akkor se, ha nyilvánvaló, mi a szándékuk, mert alapvető dolog az együttműködéshez, ergo enélkül az illető kb. a kresz rólunk és értünk létét nem fogta fel.
"Teljesen belefásultam már az egészbe,...
mert egy egyetemi vizsgával ellentétben, ha csak egy pillanatra kihagy az agyad,...
létfontosságú lenne a jogosítvány és nagyon sok pénzt beleöltem már..."
Már most belefásultál, az baj. Én 2 millió kilométert mentem balesetmentesen. Na abba lehet belefásulni. Ennek ellenére ha kihagy az agyad, akkor itt emberek halhatnak meg. Az egyetem ennél azért veszélytelenebb.
Ha vezetés közben olyan dolgot csinálsz, ami másokat megtéveszt, akkor is lesznek "információtartalmat nélkülöző kommentek, amik negatívak." ..és akkor én nem is anyáztam... :)
A parkolásnál szándékot jelzünk.
Szeretném, ha nem jeleznél balra, amikor tökölsz, mert akkor nem tudlak kielőzni, és negatív komment lesz belőle.
Amúgy sem parkolunk menetirány szerinti bal oldalon. A kivételt meg hagyjuk. Ha tehát bal indexet látom, akkor arra gondolok, hogy most indulsz el, csak nem találod a szívató gombját... :) én pedig nem akarom megvárni, míg megkeresed. Ha jobbra indexelsz, tudom, hogy mindjárt találsz egy helyet, és elhúzhatok utána.
Az a helyzet amit leírtál, az a gyakorlatban teljesen máshogy néz ki. Alapból nem tart ennyi ideig, és nem kell hozzá összeszedni egy tehervonatnyi kocsisort, és kb. akkor fogod kitenni az indexet, amikor meglátod a helyet ahova pályázol. Ugyanis a szándék relatív fogalom. Én most egy tortaszeletet szándékozni befalni, de nincs itthon. A szándék akkor keletkezik, ha meglátod a szándékos tudatában a lehetőséget. Bebarikádozna, ha mondjuk egy kilóméteren át cammognál 5-el előttem egy olyan helyen, ahol egy fia parkoló sincs, de teneked akkor is van "szándékod." ;)
- Ezt vártad!!! --> Az a vizsgáztató egy kretén, ha azt csinálta amire gondolok...
Pont olyan tudományosan idióta mint egyesek közlekedésben, akik szerint csak ők léteznek az úton, és aki nem úgy vezet ahogy ők, az valami buta "földműves."
Itt egy szép példa:
"Én pl. adott esetben az irányjelzőt nem használókkal nem foglalkozom akkor se, ha nyilvánvaló, mi a szándékuk, mert alapvető dolog az együttműködéshez, ergo enélkül az illető kb. a kressz rólunk és értünk létét nem fogta fel."
Tehát: Bár tapasztalt sofőr lévén kiderült a nyilvánvaló szándék, (lsd. pl.: kölcsönös udvariasság gesztusa..I..)
egyesek mégsem foglalkoznak vele, mert nem úgy zajlik, ahogy a kis lelki világukban elő van írva. Akkor én is kifejtem: (kontrázok zsiga!)
"KÖZ-lekedés" -->kontra --> EGYÜTT-működés.
Az index a másik részéről szándékot jelez, azaz nem azzal kanyarodik. Te látod a szándékát, mégsem törődsz vele.
KI NEM MŰKÖDIK EGYÜTT???
Haragudhatsz rám, de a nagy bölcsességed közben te magad vagy a gondolatoddal a KÖZ-lekedés legnagyobb rákfenéje.
Mindig lesznek emberek, akiknek friss a jogosítványuk, és lesznek szöszi kategóriások, és lesznek egészségügyileg kifogásolhatók. (..de szépen mondtam a végét!)
Amikor ilyenekkel találkozol, akkor abból azért nem lesz baleset, vagy halál, mert a csókhoz legalább KETTEN KELLENEK! ..és akkor majd te mégsem tojsz rá hanem szépen EGYÜTT-működsz, mert emlékszel rá, hogy a vizsgához kell a kresz, az élethez meg nagy segítség, de a legfontosabb, hogy figyelsz a másikra, főleg ha "látod a szándékot" azaz "profi" vagy. ;)
Bocsi a "tartalmas haszontalan" regényért, mert ez inkább tapasztalat mint az adott helyzet pontos értékelése, de amiről te írsz az a kresz, amiről én az a közlekedés. Ha zsebre teszed, később előveheted. Sok sikert egy kevésbé retardált vizsgabiztoshoz, aki belátja, hogy nem az első 20-30-50 órában leszel Alonso, és átenged végre, hogy gyakorolhass! Aztán ha összefutunk, és rád dudálok fékezés közben, (egy éppcsak rövidet..) akkor azzal majd azt mondom, AZ INDEX NEM DÍSZ VAZZE! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!