Fix traffipax előtt miért mennek egyesek (inkább a többség) 60-nal 80 helyett, utána meg 100-zal? Nem lenne egyszerűbb csak végig betartani? A 80-at?
Foglalkozom a szabályokkal, csak épp ha veszélytelennek vélem, akkor felülbírálom. Ha számít, az ilyen szabályszegések miatt még sosem kerültem balesetveszélybe, csak büntetéseket kaptam.
Ettől függetlenül vallom azt, hogy nem egészséges ha valakit úgy büntetnek meg, hogy nem látott egy táblát, stb. Akkor mire figyel menet közben, engem sem lát ha a zebránál állok?
Az évi megtett km számít, kb 20-25ezer km/év saját autóval, emellé jön még a teherautó/kamion, bár nem nemzetközi kamionosként, tehát évi kb 5ezer km-rel lehet számolni.
50ezerre vetítve kb ugyanannyi büntetést kaphatunk, a különbség annyi hogy én direkt szegem meg a szabályokat, csak néhány esetben nem veszem észre az éber tekinteteket.
1. Hogy hogy azt hiszi? Tudni kellene, hiszen táblák jelzik hogy mennyivel szabad menni és emellett további információkkal szolgálnak.
2. Ritka esetekben van eldugott tábla. Volt rá példa, teherautó is fogja eltakarni az életedben, de nem jellemző hogy "rejtett" táblák után elbújva fényképészkedjenek. Bejártam már pár helyet, de nem sok olyan táblára emlékszem amit benőtt a gaz, vagy pedig egy villanyoszlop mögé elrakták volna. Ha jól emlékszem, szabály is kimondja hogy jól látható helyre kell elhelyezni.
3. Nem megszokásból vezetünk, hiszen bármikor történhet változás, sokan itt is hibáznak. A rendszeresen járt útvonalon is mindig figyelek, nekem speciel feltűnik minden apró változás.
pl: nemrég leaszfaltozták az egyik keresztutcát felénk, de nem tettek ki macisajtot, ezért jobbkezes lett. Az első alkalommal feltűnt mikor végigmentem a régi védett úton.
A városunkba bevezető úton néhány hetente kirakták-elforgatták-kidöntötték-kivették (és ezt felváltva) a balra kanyarodni tilos táblát. Minden alkalommal feltűnt hogy ott van vagy nincs ott, más kérdés hogy befordultam ha arra volt dolgom (más zavarása nélkül!)
Az én szemem leginkább a stoptáblára, macisajtra,meg a behajtani tilosra és zebrákra közlekedési lámpákra ált rá. A többi táblán átsiklok, és a forgalmat figyelem.
Telis tele a város és a főút felesleges sebesség korlátozókkal. Jön egy mellékút jobbról már dobják ki a 60 ast,egy enyhe kanyarnál szintén, egy évente kétszer használt iparvágánynál 30 as, egyes településeken végig 30-40 es táblázás van ,iskolák környékén hiába nyári vakáció van ,vagy este, akkor is ott a 30 as korlát ,ezeket kb senki nem tartja be csak ha mérnek és időben észre is veszi a rendőrt.
De itt a Bp-i m5 be- ki vezető,egyik oldalon 50 el lehet menni másikon 70-el. Mindkét oldal 3 sávos egyforma,mindkét oldalon zajvédőfal van. Miért van különbség? Csak. Aztán mész befele újra 70, de egy 50 méteres szakaszra ahol van egy benzinkút ,külön le fel hajtó sávval oda kidobnak egy 50 es táblát,természetesen a kúton gyakran lesben áll egy trafipaxos autó kaszálni..
Utolsó: a Nagykőrösin befelé van néhány becsatlakozó mellékutca, ahol nincs meg az épített környezet miatt a megfelelő rálátási háromszög. Ezért van befelé 50-es korlát. Meg talán a szakasz baleseti statisztikái is rosszabbak befelé, mert sok a bizonytalankodó, tájékozódással foglalatoskodó autós. Kifelé viszont nem kell gondolkozni, kevesebb a hirtelen manőver.
Ez amúgy pontosan azt mutatja, hogy sokaknak fingja sincs egy-egy sebességkorlatozás okáról és mégis felülbírálják azok indokoltságát, miközben fel sem ismerik a rizikófaktorokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!