Kb. arányában mennyivel több motoros hal meg mint autós?
Azt nem nehéz felfogni, hogy mennyivel veszélyesebb. Viszont ha valaki mutat egy hivatalos magyar statisztikát amiben benne vannak a járműfajtánként megtett pontos kilométerek, azok normálása stb akkor az előtt én készségesen fejet hajtok.
A járművek számából és az azon járműveken meghalt személyek számából illetve azon járműveken meghalt vezetők számából szerintem nem sokra lehet következtetni. A kérdés is erről szólt szerintem.
Ha ennyire jól tudod miről is szólt a kérdés akkor áruld már el nekem hülyegyerek hogy miért másolgatsz be olyan adatokat amiből egyrészt nem lehet kiszámolni, az én adatomat nem cáfolja, de mégis úgy állítod be mintha cáfolná.
Bármelyikben rákeresel, hogy "30 times more" és szépen láthatod, hogy így van. A kérdező nem mondta, hogy a magyar statisztikára kíváncsi, de biztosíthatlak, hogy az sem fog különbözni nagyon.
Ez áll a kérdés leírásában:
"Annyit sikerült kiderítenem hogy évente kb. 50 motoros hal meg Magyarországon és 170 000 rendszámos motor van."
Innen gondoltam, hogy a kérdező erre gondolt.
Az általad linkelt oldalakon ez szerepel:
"A national study by the Australian Transport Safety Bureau (ATS) found that:"
Az ausztrál intézet 15 éves jelentése nem tudom mennyire összevethető a magyar állapotokkal.
A másik linken hivatkozott MAIDS jelentés pedig:
"Starting in September, 1999, over 2000 variables were coded in each of 921 accidents, and exposure data was collected on an additional 923 cases, collected at five locations in France, Germany, Netherlands, Spain and Italy."
Ezzel szintén ugyanaz a helyzet mint az előbbivel. A két évet részletesen elemző magyar KSH jelentéssel mi a gond? Benne van minden szükséges információ a járművek számától a balesetekben megsérültek számán át a tematikus baleseti indoklásokon keresztül minden.
Az nem tudom mennyire lényeges, hogy kevesebb a motoros mint az autós, vagy egyáltalán hogy szűrik ki ki rendelkezik mindkét járművel stb..
2012-ben 2 986 028 személyautó volt nyilvántartásban és 151 405 motorkerékpár. Most akkor ezeket kivonjuk egymásból, vagy összeadjuk vagy mi legyen a számítási metódus. Hirtelen csináltam egy kis arányosítást fejben , a szerint az jött ki, hogy a magyar motorosok a járműállományhoz viszonyítva és a személygépjárművek vezetőinek halálozását alapul véve 4,5-szer gyakrabban halnak, mint az autósok.
De szívesen meghallgatok bármilyen más verziót is számokkal, adatokkal, számítási móddal alátámasztva, de ezt már korábban is leírtam.
Hagy kérdezzem meg, te tudod mi alapján jött ki az ATS-nek a 30-szoros érték? Tudod mi volt a számítási módszer? Tudod milyen megtett kilométerekellel ( inkább mérfölddel :D ) normáltak? Egyáltalán honnan jött ez a megtett kilométer dolog?
Azt amúgy senki nem cáfolta, hogy nem veszélyesebb a motorozás. Kíváncsi vagyok kapunk-e ezekre elfogadható értékű választ vagy hülyegyerekek maradunk :)
További kellemes estét!
Úgy jöhet ki a 30-szoros, hogy a motoros körül nincs gyűrődő burok ami védi, illetve kabin, aminek belső elemeihez korlátozottan csapódik (öv), hanem szabadon száll, nagyobb eséllyel egy súlyos sérülést okozó tárgynak, mint lágy érkezést biztosító "kifutópályára".
Mindez még hétköznapi, mi több, városi tempónál igaz, nem kell gyorsan menni.
itt a képlet inkább az lehetne, hogy összes balesetek számához képest mennyire súlyos a kimenetel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!