Kamionstop! Hogy is van ez?
Az első részben hülyeséget írt. A kamionstop általánosságban tényleg 7,5 tonna össztömeg felett lép életbe, viszont bizonyos hónapokban vannak különböző engedmények.
A téli hónapokban az EURO3 vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású és nemzetközi forgalomban közlekedő nehéz tehergépjárművek mehetnek kamionstop ideje alatt is. Ezek a kamionok ( tehát majdnem az összes) korlátozás nélkül közlekedhetnek november1-től március 1-ig.
Ők sem mindenhol, ugyanis van 18 út ahol kamionstop alatt tilos közlekedni.
És miért nem látunk mégis hétvégén rengeteg kamiont? Mert általában a munkát vasárnap este/hétfőn kezdik, legalábbis a nagy többség. Nekik szombat este/vasárnap reggelig meg kell kezdeniük a heti pihenőidő megtartását, ezért ők hétvégén már nem mennek sehova ( kivéve ha hét közben tartottak egy csökkentett pihenőt, de ennyire ne bonyolítsuk :D ).
A sofőrnek a kamionstopot be kell kalkulálni, de az esetek döntő többségében ma már nem a sofőr tervez, hanem a főnöke, egy irányító, megbízó akárki. Egy magyar- német fuvarba ha beleesik egy cseh és szlovák stop az Ausztrián át kikerülhető lenne, de ha a hosszabb út és a magasabb útdíj miatti többlet költséget nincs aki állja, akkor a kamion megáll Rajkánál és megvárja a stop végét :)
Hosszú így kifejteni, de országonként változik. Ha tilalom van, az mindenkire vonatkozik. De vannak kivételek, élő állat, hűtősök, tartályosok friss áruval, vagy pl. Brenner - hágó, Tirol, stb. ahol éjszakai tilalom van, de az euró 6 - os mehet.
Egyébként idejétmúlt dolog, sok értelme nincs, s több országban nincs kamionstop, mint ahol van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!