24to szerelvény ha nem húz pótkocsit (csak vontató) akkor közlekedhet kamionstop alatt külföldön?
Nem.
Nem az a mérvadó, hogy mennyi az önsúlya, hanem az, hogy mennyi lehet a jármű(szerelvény) max összsúlya.
A nyerges vontató esetében ez a forgalmiban 24 T (általában).
Attól, hogy nincs utána akasztva a félpót ugyan úgy 24 tonna a megengedett max együttes össztömege.
Ugyan úgy nem hajthatsz be vele a 7.5 Tonnás korlátozásba hiába csak kb 6 tonna körül van egy átlagos vontató és ugyanúgy C-E Kat jogsi kell hozzá szólóban is nem elég a sima C-s.
Egyébkén ilyenkor nincs kamion stop, az nyáron van, és az sem egységes, még Németországon belül sem.
Első vagyok megint.
Még egy kis kiegészítés.
Ha szólóban, vontatmány nélkül mész kifelé a "traktorral", akkor is ugyan úgy be kell tartanod az AETR-t, vagyis a vezetési és pihenő időkre vonatkozó szabályzást.
Erre sem árt odafigyelned.
Kedves #1,#2
Ki kell javítsalak, mert gyakorlatilag minden amit leírtál, hibás!!!
1. Az a mérvadó, ami a tényleges súlyod! (majd ha egyszer hazaérek, akkor küldöm az ide vonatkozó jogszabályt)
2. A forgalmiban a nyergesvontató esetében általában 18-19t a megengedett legnagyobb tömeg. A három, vagy több tengelyeseknél persze több.
3. A nyerges együttes tömege max 40 tonna lehet, ha általánosságában nézzük. De a normál verzió 2+3 tengely, 40 tonna gördülő tömeg.
4.A vontatók nem 6 tonna körül vannak, az átlagos vontatók 7-7,8 t között vannak.
5.Elég a sima C kategória is, nem kell C+E a traktorhoz.
6. Kamionstop ilyenkor is van több országban!
Na akkor most matekozzunk.
A 24t szerelvény, ha nem húz pótkocsit ( WTF? ) akkor nem szerelvény. Vontató, nyerges vontató vagy teherautó.
"Nem az a mérvadó, hogy mennyi az önsúlya, hanem az, hogy mennyi lehet a jármű(szerelvény) max összsúlya. "
Döntsük már el, hogy önsúly, össztömeg vagy együttes tömeg. Sima nyergesvontatónál az önsúly 6-8 tonna közötti, az össztömeg ( ha 1 útkímélő tengellyel rendelkezik, ami a hajtott) 18000 kg.
24 tonna akkor lehet egy nyerges vontató forgalmijába írva, ha az 3 tengelyes, viszont az nagyon nincs nettó 7,5 tonna alatt.
Egy átlagos vontató azért jóval több, mint 6 tonna. Még a Renault Prérinyúl is nettó 6,7t.
Szerintem pót nélkül nem kell hozzá E kategória ( szóló járműhöz elég a C is).
Ilyenkor is van kamionstop:
"b) szeptember 1-jétől június 30-áig a megelőző nap 22 órától vasárnap és munkaszüneti napokon 22 óráig közlekedni nem szabad."
Bár egy kiegészítés szerint, a minimum Euro3-as nemzetközi forgalomban részt vevő autók ez alól felmentést kapnak.
Kamionos vagyok, ez nem így van. Az euro besorolás csak az autópálya díjakban mutatkozik, a kamionstop szempontjából nincs jelentősége. Illetve bizonyos helyekre be sem hajthatnak az EURO 3-nál alacsonyabb besorolásúak.
Ahhoz külön engedély kell(pl reptéri fuvarok), vagy az eleve kivételezettek mehetnek: Hűtő friss áruval, tartály romlandó áruval.
Még annyit, hogy ez a 24tonnás megnevezés csak egy régi zsargon. Ma már 25,6 t rakományt vidáman visznek a sima ponyvás szerelvények. És a pótkocsik lettek sokkal könnyebbek, nem a traktorok.
Kérdező vagyok.
Amennyire ki tudtam venni a válaszokból a kérdésemre a helyes válasz a nem. Ha max. Megengedett ossztomeget nézek akkor sem ha csak saját tömeget nézek ami maga az autó nafta sofőr minden az is több mint 7.5to. Es ha jól erzelmeztem saját tömegnek az osztrák nem azt veszi ami a papírokba van írva hanem megmeri az autót.
Jól ertelmezlek titeket?
"Javítsanak ki a kamionosok, ha tévedek, de egy bizonyos EURO motor kategóriától mehetnek kamionstop alatt is."
Ki fognak. A korlátozás nem környezetvédelmi besorolásra, hanem tömegre vonatkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!