Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikor vezették be azt, hogy...

Mikor vezették be azt, hogy az EU-ban csak 80 km/h-val haladhatnak a kamionok maximum?

Figyelt kérdés

Azt is olvastam, hogy lekorlátozzák a kamionokat, nehogy túllépjék ezt a sebességet. Így azok a gyártók, amik erősebb motort, jobb váltókat gyártanak, jó sokat buktak ezen biztosan. És a vásárlók is, mert tovább tart egy áru kiszállítása a lassabb sebesség miatt, és ebből kifolyólag drágább a szállítás, és a termékek ára is.

90-100 km/h elfogadható lenne, de ez a 80 km/h nagyon lassú.


2015. okt. 4. 00:25
 1/5 anonim ***** válasza:
64%
90el mennek ma is a kamionok. EU-ban is és itthon is (hivatalosan itthon nem de gyakorlatilag igen) Az erősebb motorok, váltók, stb nem azert van, hogy 140el lehessen vele döngetni, hanem dombnak felfelé 40tonnát nagyon nem mind egy, hogy milyen motor vonszol felfelé. A kamionok többsége jelentősen többet fogyasztana ha autópályán 100al hajtanák.
2015. okt. 4. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
27%
Már ősidők óta 50-70-80 a megengedett sebességhatár! Persze az más kérdés, hogy a '90-es években még nem voltak lekorlátozva és simán mentek 130-cal üresen, és többnyire megúszták mert kevés volt az ellenőrzés.
2015. okt. 4. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Beviz Elek ***** válasza:

Mint írták, az erős motorra a dombok miatt van szükség, illetve az sem mindegy hogy az adott súlyt milyen fordulaton mekkora erölködéssel mozgatja (laposon is).

A kamionok általában 90-re vannak korlátozva, ettől csak lefelé szabad eltérni. Kivételek mindig akadnak, a munkahelyemen van ami 78nál veszi el a gázt, de olyan is ami nincs lekorlátozva.


A 90es korlát gondolom.több év tapasztalata után lett kitalálva, nem gondolom hogy jó ötlet ezt emelni. A kamionosok annyit mennek amit a gép tud, hiszen nagy távokat kell megtegyenek és km-re kapnak fizetést. Néhol az utak viszont rosszak, beleszalad az ember 1-1 komoly nyomvályúba ami keményen megdobhatja a pótkocsit. Nem mellékesen egy durrdefekt is képes dobni egy nagyot.


A megnövelt sebesség és az ilyen események nem igazán szerencsés párosítás.


Nyáron az M7esen láttam egy olyat, ahol a forgózsámolyos pótkocsin durrant el a kerék, a pót átment a másik sávba ahol egy személyautó haladt. A póton elég volt egy kerékcsere, de csóri személyautósnak szerintem sosem kell nyugdíjat utalni...

2015. okt. 4. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Kérdező, el vagy tévedve, akkor lenne drágább a szállítás, ha a nagyobb sebesség miatt többet fogyasztana a kamion, és maga a jármű is gyorsabban amortizálódna.
2015. okt. 4. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Így van, ahogyan előttem is írták, főleg a lejtviszonyok miatt nem mindegy, hogy pl. egy DAF 410 LE-s, vagy 460-as. Megérezni a különbséget 24 tonnás rakottsággal (38-39-40 tonna ekkor össztömegben) emelkedőn. Nem mindegy, hogy egy komolyabb autópályás emelkedőn 50-ig lelassul, vagy épp 65-70-nel dönget.


Ma általában a 460-as az arany középút, de pl. ha szinte fix 24 tonnás fuvarok vannak, jobban megéri mondjuk egy 510-est venni, mert jobb lesz a fogyasztása nagy súlynál.

2015. okt. 9. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!