Egyes emberek miért vezetnek így, miért éreznek ettől "vagányságot"? (lent)
Kérdezd meg tőlük.
Az én ismerőseim nem szoktak vezetés közben hadonászni, úgy is tudnak beszélgetni :-)
Nem éreznek semmit.
A kisebbrendűségi komplexussal küzdő, kormányt két kézzel, elfehéredő ujjakkal 10 és 2 óránál görcsösen markoló szerencsétlenek képzelik bele azt, hogy ez egy megjátszott viselkedés. Őket nem zavarja semmi vezetés közben, csak az a nagy kerek ott előttük, meg a három pedál lent. Világképükbe nem fér bele, hogy valaki úgy is tud vezetni egy autót, hogy szinte utasként ül benne. Amire gondol, az autó arra megy, lassít, gyorsít, indexel, elsőbbséget ad. Közben a sofőr rádiót nyomkod, cigit gyújt, magyaráz, gesztikulál... Ez nem tudatos megjátszás. Egyszerűen nem köti le jobban a vezetés őket, mintha sétálnának.
De, megjátszás.
További jelek:
ha egyedül van, test 30 fokban jobbra dől, bal kéz a kormányon annak is a tetején;
kormányzás szigorúan egy kézzel, tenyérrel forgatva;
öv nincs bekötve.
Hát gyerekek, akkor elétek még nem ugrott ki se szarvas, se gyalogos és nem is vágott be elétek soha senki jeges- havas úton. Márpedig ezek azok a kritikus pillanatok, amikor bizony az a fél másodperc is számít, amíg a csajod combjáról a kormányra teszed a kezedet. Szóval egyáltalán nem vagányság tartósan egy kézzel fogni a kormányt, hanem az előrelátás hiánya, túlzott kockázatvállalás.
Mondom mindezt 100-150 ezer kilométernyi, Grúziától Albánián át Portugáliáig éveken àt gyűjtött vezetési tapasztalattal.
Hát látod: van akinek éveken át gyűjtött hatalmas vezetési tapasztalat 100 - 150 ezer km.
Hozzá lehet szokni, és idővel teljesen természetes dolog lesz a vezetés, a hozzáértő masiniszta majd tudja, hol, milyen helyzetben, és mit engedhet meg magának. Gondolom te is egyből beteszed 5. - 6. fokozatba a váltót, azzal csigalassúsággal elindulsz, el ne kelljen már menet közben elengedni a kormányt. Van aki bagózik, a tökét vakarja, a rádiót, GPS - t állítgatja, uram bocsá' telefonál stb. Mindenki mellé nem lehet rendőrt ültetni, a vezető jól felfogott érdeke, hogy lehetőleg az útra figyeljen.
szép teljesítmény a 150ezer, sok tapasztalatot gyűjt az ember....a kamionos tapasztalatot nem említem..inkább a Budapesti taxizás... ott nem lehetett az utasra nem figyelni, és nem beszélgetni(ha úgy óhajtotta)
húsz éve automata kocsival járok, lazán, néha két kézzel is....
most akkor átértékelem a vezetési stílusom...a váltásra nem kell figyelnem... akkor most nem is tudom..
..bátor nem vagyok, csak ismerem a kreszt(nagyjából) és mellesleg figyelem a forgalmat(is)..persze nem árt a jó kocsi sem...nos ezek együtt adják a lazaságot...
ja, és nem zavar ha valaki vagánykodik, látni a kocsi mozgásán, hogy érti a csíziót a fiatal versenyző...meg azt is látni, ha fél...(általában szombat-vasárnap)
egy viszont nagyon zavar...az a sok kocsi az utakon..jönnek-mennek, feltartanak...
:-)
Vagánykodni, annyi a teendő mellett!?
Először is ott van az a gömbölyű izé, amit hol jobbra, hol balra kell tekergetni, de hogy mennyire az rejtély, mert nincs rajta szögmérő.És van olyan is amikor sokáig meg pont egyenesen kell(ene) tartani. Már ha sikerül. Aztán az az állandó lefelé pislogás, hogy lássam, mikor melyik fokozatba teszem a "H"betűs kart? Mert azt is nézni kell ugye?
És tudjátok melyik a legnagyobb kibabrálás a vezetőkkel? Hát az, hogy három pedál van de csak kettő lábam. Sosem győzöm kiválogatni. Az egyiket lassan kell fölengedni, de gyorsan benyomni, a másikat óvatosan szabad nyomni, a harmadikat meg assetudom milyen erővel, ráadásul középen van és vagy a jobb vagy bal lábbal nyomom.Mert attól függ, hogy melyik lábam szabad. Aztán van még három tükör, kapcsolók, ablaktörlő... jaj ne is mond!
Közben dudálnak, az anyósom szövegel, a kiskutya ugat, a szomszéd integet......
Na ezek mellett kinek van ideje még vagánykodni? ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!