Ti is az ilyet tartjátok igazi parasztnak?
Nekem nem olyan régóta van jogosítványom, előtte nem igazán foglalkoztam, azzal,hogy ki hogy vezet, mit csinál.
A sógoromról tudom,hogy mindig gyorsan megy, de csak ritkán szoktunk vele együtt utazni, és most hogy már vannak KRESZ ismereteim megfigyeltem miket csinál, ugyanis egy vidéki útra (200 km -oda-vissza) volt szerencsém beülni mellé egy 2010-es Skoda Octavia Kombi RS-be.
Az első említésre méltó dolog az volt,hogy lakott területen kívül 2 sávos úton, a belsőben 90-el haladó rendőrautót (és még sok más autóst) levillogott, és a rendőrautó "szó nélkül" el is engedte.Azt mondta,hogy a múltkor ugyan ezért utána mentek, és meg is büntették. (remekül elrettentették)
Autópályán (hazafelé -sötétben) folyamatosan villogott 170-190-el ment, és ahogy ment annyi volt,hogy villog/lemegy az autós/gázt ad/villog és csak ez, szinte le se vette a kezét a kapcsolóról.
(-ketten-, akik nem rögtön,azonnal mentek le,azok le is lettek dudálva)
Egyedül egy X6-os "zavart le" minket is.
Ezen kívül sima főutakon is folyamatosan előzgetett, nem érdekelte,hogy csak 1 autót előz meg,és az előtt még van 50,előzni azt muszáj.
Meglepő módon, egyedül a városokban/falvakban nem szabálytalankodott, ott ment 50-el, és tényleg 50-el, direkt néztem az órát.
(ezt azzal magyarázta,hogy egyszer majdnem elgázolt egy cigánygyereket, és kint volt a népes család is, így akkor megfogadta,hogy falvakban, és városban szigorúan 50)
Persze ez mit sem változtat a viselkedésén, én is találkoztam már ilyennel, és persze,hogy ott ülök mellette, így nem izgat, de amikor velem csinálja ezt egy bunkó...azt mondta,hogy én is ezt csinálnám egy komolyabb autóval, és mindenki más is, viszont szerintem ez nem igaz.
Ez szimplán egyéni parasztság amit nem az autó tesz, én legalábbis így gondolom.
Korábban rally versenyző volt,most már csak hobbi szinten, majd pár évig kamionsofőr, így saját bevallása szerint ő egy profi.
(balesete még tényleg nem volt ami csoda, ahhoz képest,ahogy vezet)
Ezért is jó, hogy ott a leállósáv, ha esetleg ilyesmi történne.
Azért nem szeretem azt aki villog, mert egyszer jöttem haza az M7-esen, már Székesfehérvár után, ahol 3 sávos az út + leállósáv. 110-el ment előttem egy autó a középső sávban, én mögötte. Az én autóm kb 120-t bírt, na mondom megelőzőm, aki előttem megy, és próbálok kresz szerint helyesen balról, mivel úgysem jön senki. (Amúgy éjszaka volt.) Elkezdtem előzni, a semmiből előjött valami elég gyors autó (tényleg nem látszott előtte, nem csak messze volt, nem látszott fényszoró). Nem villogott, hanem konkrétan rányomta a távolságit, folyamatosan, ami engem elvakított. Így persze nem tudtam biztonságosan vissza sorolni, mivel nem láttam vannak-e mellettem. Ő persze dudált és felkapcsolt távolságival jött.
Nem lett volna egyszerűbb neki, megelőzni minket jobbról?
Nem. Az lett volna a legjobb, ha:
- Az idióta nem veszélyeztet titeket azzal, hogy felnyomott refivel a s3ggedbe mászik.
Ezért aki jött egy kretén.
Viszont:
Ha a madár előtted a 3. sávban poroszkál 110-el akkor te a középsőben szépen megelőzhetted volna (tehát így mindenki szabályos)
Ha az autód nem képes egy biztonságos sebességkülönbséget produkálni egy előzéshez (amit jelenleg úgy oktatnak, hogy MINIMUM 20 km/h) akkor nem kezdek előzésbe, függetlenül attól, hogy Győrig üres az út.
Amúgy ha tudsz produkálni 10 km/h sebességet akkor egy előzés egy átlag autónál max. 3 másodperc + mondjuk 2 mp amíg fel is gyorsulsz. Azt ne mondd, hogy 5 mp alatt a semmiből ott termett az a kocsi, mert akkor az nem kocsi volt, hanem Concorde.
TILOS jobbról elhaladni bárki mellett az autópályán (vagy bármilyen 2+ sávos úton).
Ez alól 1 kivétel van: Ha kialakult a párhuzamos közeledés (aka olyan forgalom van, hogy minden sáv telített).
Ezért játszák a rendőrök az M1-en előszeretettel azt a népi játékot, hogy a belsőben baxák magukat 110-el úgy, hogy üres a külső és ha valaki elmegy mellettük már kaszálják is le.
Kell egy videókamera, aztán fel kell jelenteni a rendőrt mivel nem tartotta be a jobbra tartást. Amúgy szerintem ha egy ideig mész mellette picit mögötte jobbra, akkor elhaladhatsz mellette, nem minősül előzésnek. Ha meg megállít nem kell elismerni a szabálysértést, mondjuk én azért nem csinálok ilyeneket, mert másba is beletud kötni. Konkrétan az előzésbe nem.
Meg kell tanulni vezetni és senkit nem fognak levillogni pályán ;)
1: RENDSZERESEN kell tükröket nézni, nem csak sávváltásnál.
2: meg kell tanulni távolságot és sebességet felmérni. Sok madár a belsőben 120nál kapaszkodik a kormányba és ha lenne 2 kamionnyi helye elengedni a gyorsabbat, akkor sem mer sávot váltani mert hamarosan újra előzni akar.
Hosszú úton 120 környékén elpöfögök, 1000+ km-en sem villognak rám, a lassú járművek mögé sem szorulok be. Érdekes, talán tudok vezetni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!