Ti is az ilyet tartjátok igazi parasztnak?
Nekem nem olyan régóta van jogosítványom, előtte nem igazán foglalkoztam, azzal,hogy ki hogy vezet, mit csinál.
A sógoromról tudom,hogy mindig gyorsan megy, de csak ritkán szoktunk vele együtt utazni, és most hogy már vannak KRESZ ismereteim megfigyeltem miket csinál, ugyanis egy vidéki útra (200 km -oda-vissza) volt szerencsém beülni mellé egy 2010-es Skoda Octavia Kombi RS-be.
Az első említésre méltó dolog az volt,hogy lakott területen kívül 2 sávos úton, a belsőben 90-el haladó rendőrautót (és még sok más autóst) levillogott, és a rendőrautó "szó nélkül" el is engedte.Azt mondta,hogy a múltkor ugyan ezért utána mentek, és meg is büntették. (remekül elrettentették)
Autópályán (hazafelé -sötétben) folyamatosan villogott 170-190-el ment, és ahogy ment annyi volt,hogy villog/lemegy az autós/gázt ad/villog és csak ez, szinte le se vette a kezét a kapcsolóról.
(-ketten-, akik nem rögtön,azonnal mentek le,azok le is lettek dudálva)
Egyedül egy X6-os "zavart le" minket is.
Ezen kívül sima főutakon is folyamatosan előzgetett, nem érdekelte,hogy csak 1 autót előz meg,és az előtt még van 50,előzni azt muszáj.
Meglepő módon, egyedül a városokban/falvakban nem szabálytalankodott, ott ment 50-el, és tényleg 50-el, direkt néztem az órát.
(ezt azzal magyarázta,hogy egyszer majdnem elgázolt egy cigánygyereket, és kint volt a népes család is, így akkor megfogadta,hogy falvakban, és városban szigorúan 50)
Persze ez mit sem változtat a viselkedésén, én is találkoztam már ilyennel, és persze,hogy ott ülök mellette, így nem izgat, de amikor velem csinálja ezt egy bunkó...azt mondta,hogy én is ezt csinálnám egy komolyabb autóval, és mindenki más is, viszont szerintem ez nem igaz.
Ez szimplán egyéni parasztság amit nem az autó tesz, én legalábbis így gondolom.
Korábban rally versenyző volt,most már csak hobbi szinten, majd pár évig kamionsofőr, így saját bevallása szerint ő egy profi.
(balesete még tényleg nem volt ami csoda, ahhoz képest,ahogy vezet)
Felőlem nyugodtan villoghatna mögöttem, nem szokott érdekelni.
Amúgy meg nem az agresszív sofőrök a balesetveszélyesek hanem a félő, ügyetlen, béna sofőrök.
"(ezt azzal magyarázta,hogy egyszer majdnem elgázolt egy cigánygyereket, és kint volt a népes család is, így akkor megfogadta,hogy falvakban, és városban szigorúan 50"
20-al is elüthetsz egy cigánypurdét, a családja akkor is agyon fog verni.
Teljesen korrekt, jól csinálja, halad.
A baj azzal van aki nem nèzi a tükröket, a belsőben szotyizik és le kell villogni.
#9 #13 Sok ilyen gyökér, akkor is villog, ha azért vagyok a belsőben, mert 130-al megyek, mikor a külsőben 110-el haladnak kb. Miért kéne nekem beállni a 110-es sorba? Jobbra tarts van igen, de ha gyorsabb vagyok mint a külső sáv, akkor mehetek belül, hiszen az "előzésre van". Az hogy valaki 150-el akar menni az pont nem érdekel. (Persze ha tök üres a külső sáv, akkor még talán villoghat is, mondjuk én sosem teszek ilyet. Minek? Megelőzőm jobbról. Aki annyira nagymenő, hogy tud 200-al menni, az jobbról nem tud előzni, meg ott a leálló sáv is, vagy az már sok "Mr. húú de nagyon tudok vezetni"-nek?)
Az meg hogy engem nem zavar, hogy ő 200-al megy, az igaz, engem nem zavar, hogy előbb odaér, vagy megbüntetik, pont szarok rá.Viszont átlag az ilyenek miatt előbb-utóbb van egy baleset, amiben sokszor a nem vétkes is meghal. Na ez már zavar.
Ja, pályán jobbra tartás van meg nem kell önkéntes rendőrködni, DE ha én egy 90-el tötyörgő kamiont, kamionsort nekiállok előzni 130-al és a nagy büdös semmiből bevágódik mögém valami paraszt 190-nel, akkor ne villogjon, mert épp szabályosan előzök. Nem fogok az ő kedvéért padlófékezni és két kamion közti 30 méteres részbe életveszélyesen behúzódni. Ha befejeztem az előzést akkor lemegyek jobbra.
Egyébként rohadtul veszélyes 2 sávos autópályán ezt csinálni, hogy 200 körül száguldozunk. Megy egy kamion, elkezdi előzni egy busz 110-el, kinéz a tükörbe: "oké jön egy autó, de még nagyon messze van". Persze, messze van, meg a sofőr arra számít, hogy az autó 130-as tempó körül jön, nem pedig 200-zal. Na, aztán ebből vannak az esetek, amikor lehet nagyon biztonságosan satufékezni 200-ról autópályán, aztán vagy megcsúszik az autó, vagy nem, vagy belemegy a busz hátuljába, vagy nem. Autópályán a 130 a megengedett MAXIMUM nem pedig az ajánlott minimum.
"Szerintem egy 5 éves RS Octavia nem valami szuper autó, a legdrágább is csak 5 millió ha utánanézel..."
Azért sz*rnak sem neveznék egy 200 lovas, sportos autót, és az 5 év sem sok, tekintve hogy nálunk 13 év az autó átlagéletkora.
Tanuljunk már meg különbséget tenni a között, hogy:
- Előzöm szabályosan 130-al a KAMIONSORT
vagy
- Üres a jobb sáv de nekem a belsőbe szól a jogsim és ott baxom a rezet.
Lehet önkéntes rendőrködni, de ugyan olyan bunkó leszel tőle, mint a másik paraszt, aki 2 kilóval villog 20 centire a s3ggedbe.
Az meg a hülyeség netovábbja, hogy miért nem előz meg jobbról vagy a leállósávba - elárulom azért, mert kb. 100x veszélyesebb, mint, hogy 170-el megy a sztrádán. Ilyen mentalitással a te jogosítványodat azonnal el kéne venni, sokkal előbb, mint a szervdonornak, aki 200-al használja az M1-et.
Na jöhet ide is a lepontozás a sok prosztó önkéntes főtörzszászlóstól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!