Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az emberek öregségükre miért...

Az emberek öregségükre miért felejtenek el vezetni?

Figyelt kérdés
Ma is swiftes papa úgy kanyarodott ki a kereszteződésnél,hogy körül se nézett.Másik papa úgy tolatott ki az udvarából,hogy beletolatott a szomszéd kerítésébe,mert nem kormányzott semerre....
2015. júl. 22. 12:51
1 2 3 4
 11/34 anonim ***** válasza:
95%

Jó olvasni az öregek helyett írt vélekedéseket. XD

Hülyeség. Nem az életkorral van összefüggésben, hanem az egészségi állapottal. Ezen belül is a mentális képességek állapotával, az emlékezéssel, a térbeli tájékozódással és az észlelési gyorsasággal függ össze. Meg a reflexek működésével.

Az életkor előrehaladásával bekövetkezhet bizonyos fokú látás és hallásromlás, de ezek, megfelelő gyógyeszközök használatával nem befolyásolják idősebb korban sem a gépjárművezetést.

Ha viszont közlekedési szabályokból felejt, vagy látja a jelzést, de a megnövekedett észlelési ideje miatt későn ismeri fel a jelentését, már kialakulhat közlekedési vészhelyzet.

Az se mindegy, hogy az idősebb korú milyen sűrűn használja a gépkocsiját, de ez a fiatal hétvégi vezetőkre is vonatkozik, kiesnek a gyakorlatból.

További jó szapulását az öregeknek, és ne felejtsétek el: ők közlekedve már megélték a korukat, az őket ostorozók azonban még nem. XD

2015. júl. 22. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/34 anonim ***** válasza:

Nekem is egyre több a gondom az idősekkel, múltkor a bent vagyok körforgalomban, erre behajt az öreg.


Nem lett baj, de nem sokon múlott.

Csak persze, amíg "adsz 10-est" a dokinak, és megvan az alkalmassági, addig az ilyen közveszélyes elemek az utakon maradnak.

2015. júl. 22. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/34 anonim ***** válasza:

A KSH 2012-es adata szerint közlekedési balesetben járművezetőként elhunytak száma a 25 - 64 éves korosztályban 247 fő volt.

A 65 év és felettiek közül "csak" 53-an haltak meg.


Sajnos, ezek a számok nem különböztetik meg a saját hibás és a vétlen járművezetőket.

2015. júl. 22. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/34 anonim ***** válasza:

Pedagógus vagyok, és a diplomám "megőrzéséhez" nekünk 7 évente kötelező továbbképzésben részt venni egy-egy tanfolyamon frissíteni, újítani, fejleszteni a tudásanyagot. Ezzel nincs is baj, és ezt megteszzük sűrűbben is. De valami ilyesmire gondolnék a jogosítvány terén is, nemcsak orvosi alkalmassági kellene, hanem x évenként egy kis kötelező pár óra vezetési gyakorlat, szintfelmérés.

Nem kell általánosítani az időseket, a kiragadott példákban szerintem olyan emberekről írtok, akiknek fiatalkoruktól kezdve nincs elegendő rutinjuk, és az évek teltével mindehhez még hozzájön a szellemi leépülés, a reakcióidő lassulása.

Van egy vezetést oktató ismerősöm, 60 éves, azt mondta, már ő is kezdi észrevenni magán, hogy lassul a reakcióideje, de a sok rutinnal ő még ezt tudja kompenzálni, szinten tartani.

Aki fiatal korában is keveset vezetett, az idősebb korára a kevés tudásából sokat felejt...

Van azért ellenpélda, minden tiszteletem azoké az időseké, akik fürgén, fiatalosan, rutinosan vezetnek. Egy ismerősöm 72 éves nénike, lazán fiatalosan él, egészséges, sokat munkálkodik otthon kertészkedik, autót vezet, varrogat, ja és együtt járunk aerobicra (!), na őt biztos nem szidnátok az utakon!

2015. júl. 22. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/34 anonim ***** válasza:

"A nyugdíjkorhatárral ugrana a jogsi "


Akkor a fiataloknak legalább 30 éves korig azért nem szabadna jogsit adni, mert felelőtlenek és nincs veszélyérzetük. Mindenki vezessen csak 30 és 60 éves kora között és kész! Micsoda tökéletes megoldás! Alig lenne baleset, nem kellene kötelező, kevesebb lenne az autó, csökkenne a környezetszennyezés és fejlődhetne a tömegközlekedés. Nem is értem miért nem hoznak ilyen tökéletes jogszabályokat...

2015. júl. 22. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/34 anonim ***** válasza:
Én támogatnám :D
2015. júl. 22. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/34 anonim ***** válasza:

#14-re : Ezt a vezetési szintfelmérőt hogy' képzelnéd el a gyakorlatban?

Fizetni kell majd érte, helyileg hol, kik végeznék a szintfelmérést, milyen feladatokat kellene végrehajtani, milyen időpontokban lenne a felmérő, fizetett távollétnek minősülne a felmérő, vagy hogyan?

2015. júl. 22. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/34 anonim ***** válasza:
82%
Meg kel nézni a profitorientált biztosítók statisztikáit, kinek adnak nagyobb kockázati státuszt ,hogy balesetet okoz? A 65-70- évesnek vagy a 20-30 évesnek? Szerintem ez egyértelműen bizonyítja hogy nem az öregek a veszélyesek az úton, csak a sok önjelölt ön és közveszélyes megmondóembert zavarja a féktelen száguldásban néhány lassabban haladó idős és mindenkit be akarna tiltani csak ő lehessen az úton..
2015. júl. 22. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/34 Alex Fly ***** válasza:
51%
#14: ha jól tévedek, az orvosi alkalmasságot is időnként meg kell hosszabbítani. Ugyanígy lehetne ezt is. Plusz még az utolsó vizsga óta változott KRESZ szabályokból is vizsgát kellene tenni és akkor lassan elérnénk azt, hogy a vezetésre alkalmatlanok eltűnjenek az utakról.
2015. júl. 22. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/34 anonim ***** válasza:
51%

17-esnek: én nem képzelem sehogy ezt a vezetési szintfelmérőt, csak egy gondolat a fejemben, hogy néha rá kellene azért nézni, hogy tud-e az illető vezetni vagy sem. Mert a jogsit megkapja mindenki kb. 30 óra vezetés után levizsgázik, onnantól senkit nem érdekel tud-e jól vezetni, átment, vezethet. És tudjuk, hogy az a 30 óra még semmi. Én is még utána mennyit gyakoroltam, mennyit bakiztam.

Itt most életkortól függetlenül két dolog veszélyes szerintem, először is az a típus akinek még nincs meg a megfelelő rutinja és ennek ellenére túl bátran vezet, gyorsan hajt, siet, szabálytalankodik, lustaságból nem indekszel stb., a másik meg aki figyelmetlen, nem szándékos hanyagságból hanem figyelmetlenségből, rutintalanságból követ el hibákat, ő az aki nem néz szét mikor hátra tolat a parkolóban, elfelejt indexelni, bemegy a körforgalomba szabálytalanul stb. és az ilyen ember lehet friss jogsis vagy ritkán vezető, fiatal vagy öreg, a veszély abban rejlik minden esetben, ha szabálytalanul közlekedik valaki. Az ha egy idős ember lassan megy az engem nem zavar, feltéve ha nem 40-nel a főúton, hanem a szabályos kereteken belül, de lassúsága ellenére biztonságosan közlekedik, akkor ezt türelemmel el kéne fogadnunk.

Visszatérve a szintfelmérésre, tegyük fel, hogy mondjuk 10 évente lenne valamilyen tudásfelmérő vezetés a jogosítvány megújításához. Mit tudom én, egy pótórát kéne vezetni egy oktatóval. Ebből nagyjából kiderül, milyen gyakorlatra tett szert, milyenek a reflexei, reakcióideje stb. Ha valaki ezen a "vizsgaórán" nem túl jól teljesítene, köteleznék néhány pótóra vételére, hogy oktatóval gyakoroljon egy kicsit. Tegyük fel, ha valaki a jogsi megszerzése utáni 10 évben nem sokat vezetett, a vizsgaórán kiderülni, hogy a tudása elég veszélyes a forgalomban haladáshoz, akkor jól jön, ha újra tanul egy kicsit. És ha valaki kora előrehaladtával lassul, gyengülnek a reflexei, akkor neki is jól jön a szakértői segítség.

Persze mindez csak utópia, de én azt mondom, sok olyan munkakör van, ahol a dolgozónak rendszeresen bizonyítania kell szakmai tudását, fejlődni, továbbképezni magát, különben elveszíti az állását, ha nem jól teljesít.

Ezzel párhuzamban persze a jogosítvány nem szakma, de könyörgöm, aki vezet, az balesetet okozhat, mások életét veszélyezteti ha nem elég rátermett, felkészült, gyakorlott, és hát 30 óra vezetés után kidobják az embert az utcára, jogsija van, mehet ahová akar, de azt utána soha az életben nem kell bizonyítania senkinek, hogy tud-e elég jól vezetni. És hányan tudnak jól vezetni?

2015. júl. 22. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!