Az kihágásnak minősül, ha olyan úton, ahol nyomógombos jelzőlámpa van a gyalogosok részére, áthajtok a piroson, miután a gyalogos már átkelt a zebrán és nincs más senki, aki át szeretne kelni az gyalogátjárón?
Mondjuk nem értem mi olyan marha fontos, hogy nem tudsz 30 másodpercet várni.
Én a múltkor mind a 6 lámpát megnyaltam, a villamos miatt. És?
Megvárod.
vannak olyan országok, ahol a gyalogosnak zöld van, a járműveknek piros...de sehol egy árva gyalogos..nos akkor a piros ellenére, alaposan meggyőződve a veszélytelenségről, lassan át lehet hajtani a zebrán..ritka az ilyen, de van...nekem tetszett..
Tudom, nem ez volt a kérdés. Itt ha piros, akkor bizony várni kell...
kicsit hasonlít a stop táblához..ott sem állnak meg sokan, ha belátható távolságban sem jármű, sem rendőr...
Angliában olyannal találkoztam, ami x időre pirosra vált, majd a narancs villog, végül zöld. Ha a narancs villog, akkor a gyalogosnak van elsőbbsége, de ha nincs gyalogos, az autósok mehetnek. A rendszer működik, nincsenek a már vizionált balesetek (kisgyerek a kapualjból 3 tigrisbukfenccel a kocsi előtt terem, az autós átmegy rajta, majd ijedtében visszatolat, stb).
A piros lámpánál minden esetben megállok, de kifejezetten tud idegesíteni 1-1 elcseszett megoldás. Fóton, a Kossuth Lajos u és Károlyi István u. kereszteződés közelében a lámpás zebra éjszaka is működik, gombnyomás nélkül is automatikusan vált. Szerintem kamera figyel, mert rendszeresen pirosra vált ha arra megy az ember.
Nem az a 30 másodperc zavar, de mi a francnak kell megállni ha az egész település ki van halva az éjszaka közepén? Nem hogy a kereszteződés közelében, de a környéken sem látni egy embert sem. Miért jó ha megállok, várok és újra elindulok?
A KRESZ-t be kell tartani, de nem épp birka módjára kell ragaszkodni hozzá.
Sarkított példa: Gödön a Kék-Duna utcán lekocsikázok a partra. Befelé ott a "Lakó-pihenő övezet" tábla. Kifelé viszont nincs. Nem fogok hetekig 20km/órával járni, míg látok végre egy "Lakó-pihenő övezet vége" táblát.
Ugyan ekkora baromság éjszaka is állni, csak erre harapnak a rendőrök. Pedig senkinek nem lenne baja ha továbbmennénk. És lehetne sorolni tovább...
Ha nem kapcsolják át a lámpát sárga villogóra este, akkor megvárod.
Én se értek vele egyet, de a pirosnál meg kell állni. Ha van valaki, ha nincs.
A kérdés úgy szólt: kihágásnak (értsük alatta: szabálytalanságnak) minősül-e a piros lámpán áthaladás (részletezve a szituáció).
A válasz egyértelmű igen.
Szerintem sokszor van olyan, hogy egyszerűen eszedbe se jut, miért van egy szabály kitalálva.
Itt van ugye egy lámpa, késő este van, 5,5 méter széles úttest, zebra, sehol egy bokor vagy gyalogost kitakaró tereptárgy, tök feleslegesnek tűnik várni. De a lámpa piros és nem engedi semmilyen szabály, hogy elindulj.
Hozzunk egy szabályt. Szóljon valahogy így: nyomógombos jelzőlámpánál, ha a gyalogos átkelőhely környezete jól belatható és gyalogos nem érkezik, továbbá a lámpa mögött 30 méteren belül kereszteződés nincsen, maximum 15 km/h sebességgel át lehet hajtani a piros jelzésen.
Leírva is sok. És most számold össze a döntési pontokat. Nem csak annyit kell eldöntened, hogy milyen színű a lampa, hanem hogy van-e rajta nyomógomb, belátható-e, jön-e valaki és van-e kereszteződés, amit akár tudtodon kívül fedez az adott lámpa. Túl sok döntés, túl sok hibalehetőség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!