Ha ilyen körülmények között elütök valakit akkor mire számíthatok?
Ahol lakom a város főutcája egy részen úgy néz ki,hogy kanyarodik a főút, és végig üzletsorok vannak, szerencsére csak az egyik oldalt lehet parkolni, de így is nagyon szűk az utca, ha két busz találkozik kb 10-20-ra lassítanak, és úgy mennek el egymás mellett.
De ha ez nem lenne elég a párhuzamosan parkoló autók ajtóit folyamatosan rányitják a főúton közlekedőkre, meg az egymástól 500 méterre lévő zebrákig sem gyalogolnak el az emberek, az autók közül lépnek elő,átkelés céljából.
Na most az én esetem úgy nézett ki,hogy mentem 40-50-el, megláttam,hogy egy nő vár az átkelésre, őt figyeltem ,hogy mit fog csinálni -nehogy kilépjen-, és akkor egy 14 év körüli gyerek (akit ismerek -értelmileg sérült-,) a kutyájával együtt kilépett egy autó takarásából a nő rákiabált,hogy várjon, és ezen múlott mert megállt, de én fékezni sem tudtam volna mert ütemre lépett volna ki elém a semmiből, biztos,hogy minimum elsodrom ha 1 másodperccel később is érek oda, vagy ő előbb.
Szerintem nem látott mert úgy jött mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne, és annak ellenére,hogy sérült azért ő sem szaladgál ki az autók elé.
Hülyeség hogy nem mehetsz 50-nel. Már miért ne mehetnél?
Ha féktávon belül kilépnek az autód elé takarásból akkor a gyalogos lenne a hibás.
Ha látod, hogy átkelésre vár és ilyen veszélyes szerinted is az útszakasz, miért nem engeded el?
Amúgy meg a sebességhatár csak egy lehetőség. Az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni. Ha nekem veszélyes egy szakasz, akár 10-el is végigmegyek, rohadjon meg mögöttem mindenki, szarok rá, ha akar megelőz, aztán majd ő üssön el valakit és ő menjen börtönbe.
Ezen az úton is pl. baromi lassn mennék, biztos nem 40-50-nel.
Lehet, hogy régen ekkora volt a sebességhatár ott, de régen nem is volt ennyi ember még a Földön. Se autó, se semmi. Például 1930-ban volt kemény 2 milliárd ember az egész Földön. Most meg van több, mint 7... Mennyivel jobb is volt akkor, Istenem...
Látom az első válaszom erős nemtetszést váltott ki egyeseknél - ők elővehetnék a KRESZ könyvet, nem ártana felfrissíteni néhány ide vonatkozó rendelkezést is, mint pl. a sebesség megválasztása....
Valami olyasmit kellene keresni, hogy a sebességet úgy kell megválasztani, hogy minden olyan akadály előtt meg kell tudni állni, amire az adott körülmények között számítani lehet.
Azért nem engedem át mert nincs elsőbbsége, 250-250 méterre van tőle két zebra is tessék oda elsétálni.
Hogy nézne ki,hogy minden az úton átszaladgáló gyalogost átengedünk?Meg akkor mindenhol 30-al kell menni mert BÁRHOL kiszaladhat elém egy gyalogos vagy egy állat.
Kiforgatjátok a KRESZ-t, nem erre vonatkozik a jól megválasztott sebességhatár, a jeges úton nem fogok 90-el végigszáguldozni, de a főúton meg nem fogok 30-al döcögni mert "hátha kiszalad egy gyalogos"...a személyautók elférnek, és ha valaki rám nyitja az ajtót akkor nem én nem ismerem a KRESZ-t...
A leírásból nem egyértelmű, hogy akkor ez most zebra volt vagy nem volt zebra?
Ha nem volt zebra, akkor közvetlenül nem lettél volna hibás a balesetért. Egy perben viszont esetleg rád tudnának húzni valamit, ha gondatlansággal hozzájárultál a baleset előidézéséhez, például gyorshajtással, vagy az autó nem megfelelő műszaki állapotával. Ilyenkor hosszas bizonyítások és vizsgálatok jönnek arról, hogy a te szabálytalanságod mennyire járult hozzá a balesethez. És gondatlanságból elkövetett halált okozó közúti veszélyeztetésért is lehet ülni pár évet, úgyhogy ez egyáltalán nem játék.
(Ezért nem értem a gyorshajtókat - már bocsánat az offért. Még ha 100%-ig biztosak is a saját képességeikben, tényleg azt gondolják, hogy eléjük soha nem fog kiszaladni senki? És ha megtörténik, hiába lesz a másik fél a hibás, ők is hosszú pereskedésnek és talán büntetésnek néznek elébe. Hiányzik ez nekik? És csak szerencse dolga, hogy kivel történik meg.)
A relatív gyorshajtás fogalma csak akkor merül fel, ha az útszakaszon valami szokatlan, rendkívüli helyzet volt (rossz időjárás, építkezés, valamilyen rendezvény vagy piac miatti tömeg, stb.) Önmagában a szűk utca nem indokolja az előírtnál alacsonyabb sebesség választását, a közútkezelő felelőssége, hogy általános helyzetekben biztonságos sebességet írjon elő, és a járművezető felelőssége, hogy különleges helyzetekben ettől eltérjen.
Ha viszont zebra volt, akkor te vagy a hibás, függetlenül attól, hogy takarásból vagy féktávon belül lépett-e ki. A zebrát úgy kell megközelíteni, mint az elsőbbségadás kötelező táblát: csak akkor mehetsz át, ha meggyőződtél róla, hogy nem jön senki. Egy zebrán történő halálos gázolás egyenes út a börtönbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!