Ki volt a barom akkor?
Az oktató és több rutinos vezető azut mondta ha nincs lámpa, ami megfogja őket, és csúcsforgalom van, és folyton jönnek, akkor másnap reggelig ott álhatsz ha nem enged el senki.
Ilyenkor szépen araszolva, centiről centire haladva gurulsz elkőre, és egy idő után lesz valaki aki már nem fér el, vagy nem akar centizni és elenged.
Megpróbáltam, kb 50 autót elengedtem, majd egyik már nem fért be közém és a járdasziget közé, megállt és nyomta a dudát rám! Majd centizgetve elment!
A következő elengedett!
Most mit csináltam rosszul?
Ha elengedett volna kb. 3mp és eltűnok az útjából így meg centizgetett és majdnem fél percet elveszített!
Tegyük félre az etikát kicsit, és maradjunk a szabályoknál pár mondat erejéig!
Ha te alsóbbrendű úton vagy és a védettre akarsz kimenni, akkor a neved kuss, bármennyire is szar. Ha 10 percig nem enged ki senki, akkor 10 percig nem enged. Ez a szabály. Te nem hajthatsz ki senki elé, nincs elsőbbséged, még gurulva, pofátlankodva se.
Valóban az elsőbbség egyik értelmezése az, hogy nem kényszeríthetsz valakit hirtelen irány-sebesség stb változtatásra. De az elsőbbség azt is jelenti, hogy a másik előbb indulhat el mint te, előbb hajthat fel egy adott útra, sávba, stb. Tehát ha áll is, akkor se férkőzhetsz be elé ezzel feltartva, azzal sérted az elsőbbségét. Vizsgán ezért megcsesznek ez tuti.
És akkor vegyük elő kicsit az etikát. Én egy ilyen helyzetben a védett úton 1-2 kocsit, de többnyire csak 1-et elengedek. Ha a másik is nagyon-nagyon jönni akar, akkor van, hogy nyelek egyet, és intek, hogy húzzon gyorsan. Normálisabb országokban a cipzár módszer szokott menni, van ahol erre még tábla is van.
Összefoglalva, lehet pofátlankodni, hátha valaki elenged, de ha ledudálnak, akkor nincs igazad, ha összetörnek, csak te jársz rosszul, ez is biztos, tehát csak óvatosan.
És egy jó tanács:
Szemkontaktus. Nézz a szemébe ha tudsz, figyeld, és kutyaszemekkel várd, hogy megszólal a lelkiismerete. 50 autóból lesz 10 aki a szemkontaktusra tuti elenged. Ez mindig működik bringával is. Sohase szoktam leszállni a zebránál, csak meredten bámulok az autós szemébe, amíg el nem enged az egyik.
Egy fontos információ kimaradt a kérdésből. Milyen táblákat láttál?
Ha nem működik a forgalomirányító lámpa, akkor úgy kell közlekedni, mintha nem is lenne.
Ha macisajtod volt, esetleg stop táblád, akkor elsőbbséget kell adni. Ha a keresztforgalomnak volt ilyen táblája, akkor mindegy, hol mekkora a forgalom, azoknak kellett volna elengedni téged.
Le lett hurrogva a kérdező. És a kreszt betű szerint értelmezve talán jogosan is. De ahol van forgalomirányító tábla, ott az bizonyos rövid időszakonként váltakozva engedi a forgalmat.
Ilyen esetben etikátlan visszaélni azzal, hogy nem működik.
Olyan ez, mint a bizalmi elv, mely szintén nem szerepel a KRESZ szövegében, mégis elvárás. Annak is természetesnek kellene lennie, hogy kölcsönösen segítjük egymást.
Azoknak, akik lepontoztak (4-es válasz) egy kis frissítő gyanánt íme a KRESZ 2.paragrafus III. b) pontja. Lehet, hogy nem tetszik, de igenis betolhatod a verda orrát, HA emiatt nem kelk hirtelen fékeznie vagy kormányoznia valakinek. Tehát feltarthatod a kocsisort, csak ne érje váratlanul azt, akinek meg kell állnia miattad!
Tehát idézem:
"Elsõbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevõjével szemben. Azt a jármûvet, amelynek elsõbbsége van, az elsõbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsõbbsége van, az elsõbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."
Ez a kigurulás hülyeség és nagyon veszélyes. Folyamatos kocsisor esetén az autósok rendszerint csak a maguk előtt haladót figyelik, ami a te kocsidat meg szépen kitakarja. Amint kijössz a takarásból, ott leszel előtte két méterre, a sávba becsúszva. Ez egy szélesebb kocsi esetén már balesetet is eredményezhet.
Egyszerűen csak rakd ki az indexet, állj meg jól láthatóan és várj. Mindig van valaki aki beenged.
Persze a legjobb az, ha az ilyen kereszteződéseket elkerülöd; mindig van más út.
" Folyamatos kocsisor esetén az autósok rendszerint csak a maguk előtt haladót figyelik,"
Na ez a veszélyes.
Mindenfelé figyelni kell, előre, hátra, oldalra. Úgy nem lehet autót vezetni, hogy bambulok előre.
A jogszabályt látom-olvasom én is, valahol tuti meg van fogalmazva plusz dolog a kereszteződésekre, mert ha nincs, akkor ennyi erővel egy kereszteződésben ahol kettő autó áll, egyik védett a másik macisajtos úton, az mehet aki gyorsabban nyomja a gázt.
Tehát ha jobbra tőlem áll valaki jobbkezes utcán, akkor mehetek én is, ha gyorsabban elindulok és ezzel nem kell hirtelen fékeznie, hisz szerencsétlen el se tud indulni miattam. Sőt, az utcámból jön 100 autó és egyiknek se kell elengednie a védett úton haladót, mert az nincs mozgásban. Kicsit se lenne hülyeség ugye? Vajon jogosan nyomná a dudát a szerencsétlen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!