Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Környezetvédelem, vagy kifogás...

Környezetvédelem, vagy kifogás mert nincs pénzem kocsira?

Figyelt kérdés

Sokan szidják az autósokat, hogy Budapesten ahol elvileg 5 percenként jár az összes busz-metró-villamos, minek mész autóval, tönkre teszed az Ózon réteget, globális felmelegedés!


És Ők meg tudatosak és védik a környezetet, mert nem egy emberként mennek egy autóval hanem 50-60 an egy busszal!


Környezetvédők, vagy csak nincs pénzük kocsira és azért pampognak?



2015. febr. 8. 12:20
 1/9 anonim ***** válasza:

Azt nehezen fogják bebizonyítani, hogy a magyar motorizáció okolható a környezetromlásért, mikor olyan országok lakói járnak a klozettre is kocsival mint pl. az USA, vagy Kína, ahol csak most kezd még csak igazán elterjedni az autózás.


Ez olyasmi, mint mikor kárhoztatják azt, aki a magyar népességfogyásról beszél, mondván, a Föld kezd túlnépesedni, minek akarunk mi szaporodni, így is túl sok az ember?

2015. febr. 8. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
1. Pénz 2. Idő. 3. Közösség A környezetvédelem, mint indok szerintem csak negyedik-ötödik lehet. De akkor sem globális felmelegedésre kell gondolni, hanem elég csak a nagyvárosi levegőminőségre, meg hogy hány szmogriadó volt az elmúlt években. Igazából Európában szólóban sehol nem éri meg autóval járni a fővárosokban, még a ratyi BKV is messze lekörözi a dugóban ácsorgást. Arról nem is beszélve, hogy motorkerékpártól biciklin át a telekocsiiig mennyi alternatíva van még a tömegközlekedés és a magányosan autózás között.
2015. febr. 8. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Az ember mindig is hajlamos volt legyártani az őt igazoló elméletet.
2015. febr. 8. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

"Igazából Európában szólóban sehol nem éri meg autóval járni a fővárosokban, még a ratyi BKV is messze lekörözi a dugóban ácsorgást."


Már akinek. Nekem jobb ülni a saját kocsimban, télen fűtök, nyáron megy klíma, hallgatom a rádiót, nem nyomorgok, nem nyúlnak le a zsebesek, és még gyorsabb is, Magyarországon nincsenek is igazi dugók vagy csak ritkán.


"Arról nem is beszélve, hogy motorkerékpártól biciklin át a telekocsiiig mennyi alternatíva van még a tömegközlekedés és a magányosan autózás között."


Csak motorral, biciklivel gyakorlatilag nem tudsz érdemleges mennyiségű csomagot vinni, ki vagy téve esőnek, szélnek, hónak. Telekocsi? Majd vadidegent engedek beülni a kocsimba? Haver, ismerős, jó szomszéd jöhet, de attól meg nem fogadok el pénzt - tehát nekem nem olcsóbb.

2015. febr. 8. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Nézzük az én esetemet. Multinál dolgozok, a magyar átlag fölött keresek. Munkába járni tömegközlekedéssel 15-20 perc, autóval 10-15 perc, gyalog 40 perc, biciklivel 20 perc. A parkolás problémás mind otthon, mind a munkahelyemnél. Az egyirányú utcák és kanyarodási tilalmak megdobják az autós útvonal hosszát. És igen, havi 8000 Ft-ból fedezni tudom szinte minden, városon belüli mobilitási igényemet egy éves bérlettel. Ebből az összegből a fix költségek miatt bizony egy centit sem mész autóval. Biztosítás, üzemanyag, amortizáció, karbantartás, adó, parkolási díjak, esetleges bírságok, stb... Bocs, de ez nem hiányzik, hiába tudok ötjegyű megtakarítást felmutatni havonta.


Mindez eddig ugye csak hencegésnek tűnik? Na itt jön képbe a környezetvédelem. A magam részéről ugyanis, mint az fent látszik, nem ez a fő motiváció. Viszont nagyon is jól veszi ki magát, ha egy társalgásban megvillantod ezt az érvet is. És ráadásul tényleg jobb érzés belegondolni, hogy amikor felszállok a tömött trolira, akkor is épp az unokáinkkal közös kincsünket, azaz a természetet védem. Még abban az esetben is, ha nem ez az elsődleges motivációm.

2015. febr. 8. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
teszek az ózonra, meg a szmogra is, de ha biciklivel (vagy bármely más tömegközlekedéssel) gyorsabb és egyszerűbb (na meg olcsóbb is) eljutni valahova, akkor azzal megyek, nem kocsival.
2015. febr. 8. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Pedig igenis oda kellene figyelni a környezetvédelemre.


Káros gázokat, szilárd halmazállapotú szennyezőket ereget ki az autó. Dugóban; induláskor, dombra fel még többet. Zajos is.


Igenis élhetőbb egy olyan város, ahol kisebb a forgalom, az a kisebb forgalom pedig gördülékenyebb.


Városban én akkor autóznék, ha az út BKV-val egy óra vagy több. Fél órákra nem, amúgy lehet bringázni is!!!

Ja meg vidékre autóznék.

2015. febr. 8. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Városban én akkor autóznék, ... Ja meg vidékre autóznék."

Feltételes mód, tehát nincs autód. Tudod, az ember nem így műxik. Én bősz természetbzi vagyok, de közel 40 éve van kocsim. Olyan is volt, hogy a feleségemmel két kocsink volt, mert nem tudtuk összeegyeztetni a munkába járást egyetlen rohangátorral. Szóval az ember megalkuszik.

2015. febr. 9. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 veterán vas ***** válasza:
Ahhoz, hogy a troli, a villamos, a metró és egyéb környezetkímélőnek kikiáltott tömegközlekedési eszköz üzemeljen, vajon hány erőmű -és milyen környezetszennyezés árán- fogja az elektromosságot megtermelni?
2015. jún. 27. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!