Lecserélik a KRESZ-vizsga összes kérdését. Vélemények?
Én magam is elavultnak tartom a mostani elméleti KRESZ vizsgát, most olvastam, hogy január 12-től le is cserélik az összes kérdést.
Igazán véleményt nyilvánítani persze csak a megújult kérdéskört megismerve lehet, de az ötlettel egyet értek, ideje volt már újítani.
Az viszont nem tiszta, hogy szigorodnak a feltételek is, a 10 hibapont igencsak az engedékenységről tanúskodott eddig.
A januárban vizsgázókat viszont nem irigylem, mióta megszűnt a műszaki vizsga, ezzel kérdéscsoporttal sok autós iskola nem is foglalkozott, az új adatbázisba viszont a hírek szerint korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.) is bekerültek.
Nem lesz ezekkel hosszabb távon gond, sőt hasznosak is, de a januárban vizsgázókat még meglephetik.
Info: [link]
helyes...változik a világ, már alig fut gyenge autó...mindeki szeretne nagy autót, csak hát az kevés...bizony nem elég nyomni, vészhelyzetben tudni kell, mi a teendő..
..csak egyszer ne tudjon valamit a versenyző.
Már évekkel ezelőtt kellett volna frissíteni. Szigorítás teljesen relatív az új kérdések nehézsége függvényében. Én vizsgán mondjuk egy hibát ejtettem, az is valami pihenő övezetes kérdés, ami forgalomban oly' fontos.
Motoros rutin vizsgát is kéne frissíteni. Jelenlegi egy vicc, egészet újra kéne gondolniuk. Komolyan, úgy kerültem ki a forgalomba, hogy egy szóval nem mondták hogyan kéne kanyarodni...
A 10 hibapontba belefért akár 3 forgalmi helyzetes hiba is, egy pontosakból meg 55-ből 45 elég volt a sikeres vizsgához - ez szerintem a kelleténél sokkal lazább követelmény volt.
Vizsgán a vizsgadrukk miatt is lehet hibázni, nekem is abból lett egy hibapontom, hogy figyelmetlen voltam a kérdésnél, nem is a hiba nélküli tesztlap kitöltését kellett volna elvárni, nem a drasztikus szigort hiányoltam, de sokkal reálisabb lett volna az a feltétel, hogy két forgalmi helyzet rontása már nem fér bele : 6 hibapont már bukást ér.
Egypontosakból még a műszaki dolgokhoz nem értők sem tudtak volna 5 hibát begyűjteni, viszont picit komolyabb tanulásra ösztönzött volna sok tanulót.
Mindegy, ez már történelem, és a gondolatmenetet is az indította akkoriban, hogy elég sok olyan tanulót láttam, akik eleve azért nem is vették komolyan a tanulást, mert "úgyis sikerülni fog, kit érdekel, hogy hiba nélkül, vagy 9 hibával", kb egy totószelvény kitöltési tréning szintjén sokan képesek voltak vizsgára jelentkezni (volt aki megbukott, persze a rendszer volt a hibás)
A vizsgakérdéseket meg lehet tekinteni az NKH honlapján, érdemes böngészni, különösen a vizsgára készülőknek, de azok számára is érdekes lehet, akiknek már van jogosítványuk.
Tesztlap-szerűen összeállított kérdéssort kap az érdeklődő, de sajnos, vagy sem, a válaszlehetőségeket nem jelenítik meg - viszont felmérőnek így is alkalmas, arról nem szólva, hogy nem a vizsgán lát majd ilyet a tanuló...
Többnyire nem a kresz ezen részével vannak a gondok... Aki átmegy a kresz vizsgán, majd megszerzi a jogsit,
többnyire tudja már, hogy kinek van elsőbbsége.
Van egy gyakorlati rész, amit az élet tanít meg:
sok a b*lf**sz az utakon.
1-2 autopályás részlet:
Benne van a kreszben, hogy autopályán az országban 130
a max, mégis többel mennek. Az is benne van, hogy
leállósávból nem kerülünk ki külső sávban haladó gépjár-
művet, mégis megteszik. Az is benne van, hogy indexelj,
amikor sávot váltasz, mégis a sofőrök fele elfelejti...
Amíg a mentalitás nem változik, addig hiába az új kér-
déssor, hisz amint megkapja a fiatal apuci-anyuci 150
lovas verdáját....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!