Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért tiltja a kresz az...

Miért tiltja a kresz az üresben kigurulást?

Figyelt kérdés
2014. aug. 27. 17:09
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Mert hirtelen fellépő veszélyhelyzet esetén nehezebb a beavatkozás. Na meg például lejtmenetben jobban meglendül az autó.
2014. aug. 27. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat
2014. aug. 27. 22:17
 13/21 Dörmögő ***** válasza:
Lejtmenetről jut eszembe hogy ha sokáig fékezel akkor a fékrendszer túlmelegedhet és elmehet a fékhatás. Legalábbis így tanították. Motorféknél nem melegszik túl a fékrendszer, így huzamosabb lefelé menetelésnél nagyon ajánlott a motorfék teljes kihasználása.
2014. aug. 28. 05:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim válasza:
0%
Motorféknél 0 a pillanatnyi fogyasztás? Ezt a marhaságot honnan vakartad össze? Ha nem jár a motor akkor 0 a pillanatnyi fogyasztás, és nem a kerék hajtja a motort hanem az üzemanyag ami a porlasztón/injektoron majd a szívósoron (DirectInjectionnál és dieselnél nem!) keresztül levegő-üzemanyag keverékként bejut az égéstérbe... ha nem vagy benne az ilyen dolgokban ne írj orbitális baromságot! Azért nem tanácsos üresben gurulni, mert ha vészhelyzet van, és gyorsítani kéne, és leugrassz a kuplungról akkor lefullad a motor.
2014. aug. 28. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim válasza:
Továbbá, kedves dörmögő ha huzamos lejtmenetben kizárólag motorféket használsz akkor jobb esetben csak a víz forr fel, rosszabban az olaj is, onnan meg egy downsized manapsági ultramodern hiperszuper szételektronikázott turbodiesel turbotengely töréssel ki is gyullad a francba.
2014. aug. 28. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Nem 0, de nagyon minimális, kevesebb mintha üresben megy. Az én fogyasztásmérőm és másoké is) 0-t ír ki. Valszeg 0.1l/100 alatt van bőven és lefelé kerekíti.
2014. aug. 28. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

"Továbbá, kedves dörmögő ha huzamos lejtmenetben kizárólag motorféket használsz akkor jobb esetben csak a víz forr fel, rosszabban az olaj is"


Felforr a víz a kizárólag motorféktől? Ez újdonság, pedig leereszkedtem már pár lejtőn kamionnal és személykocsival ez elmúlt bő két évtizedben. Én inkább pont a túlhűléstől és a fokozottabb kopástól tartanék. Hiszen magas fordulaton jár motor, minimális töltés mellett, menetszél ellenében. Dehogy forr fel. Ha ilyenkor felforrna, akkor ugyanezen az lejtőn felfelé haladva mi történne vele?

2014. aug. 28. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

12:18

Valóban lehet 0 a pillanatnyi fogyasztás toló üzemben. Ez annyit jelent hogy üzemanyag befecskendezés csak akkor kapcsol be mikor a motorfékkel fékezett autó fordulatszáma kb 1400-1500 alá esik. De effölött TÓLÓÜZEMNÉL A FOGYASZTÁS 0 liter/100 kilóméter.

Máskülönben meg azt nem tudom hogy honnan vetted hogy felforr a motor. Az egyik fele az hogy nincs robbanás ami hőt termelne, másfelöl meg a vízszivattyú tolóüzemben is működik, így kering a víz a motor hűtőkörében így túl is hűlhet a motor, harmadszor ha kellene akkor a hűtőventilátor is bekapcsolna. Az még akkor is bekapcsolhat ha nem is jár a motor. Igazából amit leírtál az összességében agy nagy baromság.

2014. aug. 28. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:
0%
Kamumail a fogyasztásmérőt becsapja a meghajtott motor. Motorfékezésnél (főleg a régebbi típusú autóknál) elég komoly fogyasztást el lehet érni, mert a fékezés energiáját meg kell termelni!
2014. aug. 30. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

"Motorfékezésnél (főleg a régebbi típusú autóknál) elég komoly fogyasztást el lehet érni, mert a fékezés energiáját meg kell termelni!"


Ez sem rossz. Ezek szerint leállított motornál nincs semmilyen motorfékhatás? Ha lejtőn sebességbe teszem a parkoló kocsit, az semmit nem fog rajta? Mivel energiát nem termel ilyenkor semmi. Nem jár a motor.


Motorfékezésnél a fékhatást a motor belső ellenállása és a kompresszió adja, nem kell semmilyen energiát termelni. Persze - régebbi porlasztós autóknál - van fogyasztás, a motor ekkor is szív valamennyi üzemanyag - levegő keveréket - de nem kell a motorfékhez semmit termelni.

2014. aug. 30. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!