Mit gondoltok az aktuális busz vs kerékpáros botrányról?
Az egyik erről szóló cikk:
Elég sok oldalon látom a kommentek között, hogy nagy a sötétség a fejekben, még olyan csoportban is, ahol szinte csak hivatásos gépjárművezetők vannak. Szerintem az eset elég gáz, de az is elszomorító,de az is,amikor olyat olvasok rendszeresen közlekedő emberektől, hogy égnek áll a hajam.
Nem tudom, ki milyen videót nézett, de a kerékpársávból két helyen volt leágazás, ott valóban a járdán át, de ez a biciklis útvonalát nem érintette, azok másfelé folytatódtak.
A baleset helyén sem buszsáv, sem kerékpáros sáv nem volt már. Előző saroknál már mindkettő megszűnt. A kerékpározás nincs ott táblával tiltva.
A kerekes végig szabályos volt. Jobbról előzni kerékpárral is tilos, de a legutóbbi módosítás óta a forgalmi okból álló járműsor mellett akár jobbról, akár balról elhaladhat.
A cserbenhagyás akkor is bűncselekmény, ha a buszvezető teljesen vétlen. Ezt többen is elkövették, mert a földön fekvő mellett még egy busz és egy személyautó is elhaladt. Egy végül megállt, ahogy kell.
Nem vagyok elfogult a buszvezetőkkel, tudom, nagyon nehéz a munkájuk, s sok örült van az utakon, bringások is. Ezen nincs mit szépíteni.
De naponta tapasztalom, hogy a zebrát nem ismerik, a kerekesnek nem adják meg az elsőbbséget, ha kerülik olyan szorosan, hogy majdnem összeérnek. Pl. a 75-ös troli vonalán, a Városligetben soha figyelnek a jobbról jövő kerekesre, s a szabályosan közlekedőkre is rendszeresen ráhúzzák a kormányt.
Ennek a busznak a sofőrjét végleg el kellene tiltani a járművezetéstől, nem csak a buszról levenni. Igaz, ha Stohl bucikához viszonyítom, akkor kitüntetés lenne az arányos.
Rengeteget olvasok olyant, hogy a kerekesnek nincs helye az utakon. Nem értem, hogy ami több millió európainak magától értetődő, az a magyarnak miért nem.
aha, amit a második válaszoló belinkelt táblát, azt nem figyeltem. Eddig egyértelműen a busznak adtam igazat.
Én is úgy láttam, hogy a bringasávot felvezeti a festés a járdára.
Ha így lett volna, se csapom el a bicajost, mert ez pont olyan, mintha egy gyalogost ütnék el, aki nem a zebrán megy át.
Mondjuk az emberek 99%-a nem ment volna bele ebbe a helyzetbe, hogy fékezés nélkül közösködni fog a busszal abban a szűk sávban.
Főleg, hogy hátra is nézett, és jön a vasaló.
Úgy gondolom szerencsésen megúszta most még, ha rámegy a busz, akkor...de legközelebb???
A legnagyobb hibás meg:
Tarlós Pityuka, meg a bringások agresszív, erőszakos szervezete akik erőltetik azt a rohadt biciklisávot mindenhova, lassan már a házak falára is.
A buszos, mert nem figyelt valóban a bringásra, de mentségére szóljon, hogy kell neki még emellett 6000000 dologra figyelni(napokban elrepülő babakocsi az utastérben, utas az ajtó előtt, jegyek árusítása, megállók, stbstb...)
És a biciklis mert nagyon felelőtlen önmagával szemben, ha van családja, még jól el is verném, hogy ilyet bevállal.
nem értem hogy a sok kerekes miért nem közlekedik európai módon. ha már a sok európainak természetes csak a magyarnak nem.
nem, nem a felvételen szereplővel van baj.
de mint ahogy minden buszos nem ilyen, úgy minden biciklis sem szabályos.
Jól értem? Ha sok kerékpáros szabálytalan, akkor az egy szabályost neki kell szorítani a korlátnak? Heh?
Másik: jön a busz, biciklis ugrasson a járdára, az árokba, egy nagy tömegű feketelyukba? Tényleg vannak, akik szerint a sok tonna = hatalom?
Ne már, eddig nem féltem a biciklin, mert úgy éreztem, vigyázunk egymásra, de most... Remélem az illetőket nem fogja egy nyerges vontató kilapítani családostul a szuzukiban ülve, mert nem tért ki az útból.
Utolsó: nem teljesen. Természetesen mindennek az az oka, hogy a köc*ögbiciglis nem ismeri a kreszet, vagy ha igen, akkor nem tartja be. Igaz, itt pont ő volt, aki teljesen szabályosan haladt, vagyis minek ragaszkodott. a kreszhez, ha nem ismerte/tartotta volna be, akkor elkerülhette volna a balesetet. amit egy járművezetésre tökéletesen alkalmatlan tulok okozott.
Természetesen mindkét esetben a biciGlis a hibás.. (irónia off)
Az adott balesetről nem tájékozódtam.
De a véleményem: szerintem a kerékpár nem alkalmas géperejű járművek közötti közlekedésre. Magam kamionos vagyok, 1.7 millió kilométert vezettem, a kerékpárt a holttérben észrevenni sokszor nagyon nehéz. "Kedvencem" a jobbra kanyarodás, mikor a kerékpársávon érkezőnek elsőbbséget kell adni. Ha hiszi valaki ha nem: kamionból egyszerűen nem látni. Volt ebből már majdnem - balesetem, jobbra fordulok, erre a "semmiből" ott a bicikli. A nagy járműveknek akkora holtterük van, hogy nem egy bringa, de egy autó is eltűnhet benne.
Persze haladjunk a korral, ha már sok kerékpár van a városban legyen, környezetvédelem más egyéb is szól mellette. De korábban mindig azt halhattuk: a kerékpár teljes értékű közlekedési eszköz. Igen? Rendben, oktatási bizonyítvány "jogosítvány" ha úgy tetszik, előírás szerinti lámpák, felelősségbiztosítás és társai. Ja, és azonos véralkohol szint limit minden járműkategória (nem hivatásos) vezetői számára. Ha ez mind nincs, akkor ilyen alapon gördeszkával, görkorival is lehetne "közlekedni" a forgalomban.
Én életemben nem mentem 1.7 millió km-ot összesen. Gyalog, kerékpárral autóval, repülővel sem összeadva.
De eddig amerre gyalogoltam vagy bicikliztem, azt tapasztaltam, hogy az autósok teljesen egyenrangúan kezelnek, s még a szabálytalankodóval is roppant türelmesek. Igaz franciáknál, olaszoknál, törököknél nem jártam. Osztrákoknál, németeknél csak jó tapasztalom volt. Az a kevés kivétel, amikor türelmetlen vagy szabálytalan autóssal találkoztam, az mind magyar rendszámú volt.
Lehet, nekik nagyobb a tükrük? :-)
Megjegyzem, Osztrákiába, Németországban alapkövetelmény a kerékpár-közlekedés biztosítása. Építenek egy új irodaházat? Le lesz zárva a környék, felfordulás lesz hónapokig? Ki sem adják az építési engedélyt, ha nincs biztonságos terelés a bringások számára.
De olyan még a legvadabb Balkánon sem tolerálják, hogy baleset esetén a vezető továbbhajtson. Azt meg ne mondja, hogy nem érzékelte.
Elsőbbsége akkor van bárkinek ha megadják. Mindketten hibások.
Egy buszos nem fog neked 60-ról lefékezni, hogy bemenj elé a biciklissel, meg már látszott h mellette van még le tudott vna menni az utrol jobbra de nem tette csak azért is bement a busz mellé! meg lett az eredménye
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!