Meghosszabbítanád a vezetői engedélyed, ha 2 évente újra vizsgázni kellene mindenből?
Agyhalál a kérdésed.
A teljes elbutulás kérdése.
Te kérdező beülnél egy orvos szikéje alá, aki 30 éve praktizál?
Igen.
És valóban jó lenne egy ilyen szabály, de elég lenne a Kresz, meg a forgalmi. 5 évente.
De csak ha nem a pénzlehúzásról szólna.
A balesetek nem a kresztudás nemértése miatt keletkeznek hanem a be nem tartása és a figyelmetlenség vagy figyelem elterelése miatt..
Pl: Ott még beférek... Puff -nem!!
Ott még átmegyek.. Puff pont jött valami.. Nem láttam..!!
Hu de jó nő az ott az utcán-.. Puff jajj bocs hogy belédrohantam hátulról..
Ézeket akkor se lehet kivédeni ha 2 naponta újra vizsgázol.
Amúgy meg ha látod hogy valaki szabálytalankodik pl átmegy egy stopp-táblánál megállás nélkül te belemész mert azt tanultad hogy neked van elsőbbséged.Vagy aszt hiszed nem tudja és azért szabálytalankodik??
Amúgy meg pont az a hija az embereknek egy ilyen gazdasági válság közepén mikor kenyérre nincs sok embernek és egy vagyon a vizsga..
-De nem tudom miért nem vizsgáztatunk mindenkit le az általános iskolai és a középiskolai tananyagból meg a diplomásokat is évente.. Azt is elfelejthetik nem??
Ha nem is 2 évente, de időnként szükség lenne rá. a KRESZ állandóan változik és legalább a megváltozott szabályokkal illene tisztában lennie mindenkinek, aki közlekedik. Nagyon sokan vannak, akik már évtizedek óta nem érvényes szabályok szerint vezetnek és teljesen ki vannak akadva, ha valaki közli velük, hogy nem a másik a hülye...
Legalább a fontosabb KRESZ változásokkor kellene egy tanfolyam/vizsga a további közlekedéshez. de mivel ez így kivitelezhetetlen (pár nap/hét alatt nem lehet ezt mindenkivel megcsináltatni), ezért jó kompromisszumnak tűnik, ha a jogosítvány érvényességét pl. 5 évente újabb KRESZ/forgalmi vizsgával kellene meghosszabbítani.
"20 éve mások voltak a sebességhatárok"
20 éve pályán 120, autóúton 100, főúton 80 km/h volt, tényleg változott, ezt akarod tanfolyamon oktatni? '99 - ben változott ha jól emlékszem, mindenki hallhatott róla akkor.
"a fél KRESZ azóta változott: veszélyes azzal az ismeretanyaggal a mai körülmények között közlekedni. És rengetegen vannak ennél is régebbi jogosítvánnyal. Ezért nem ártana mindig legalább az aktuális változások ismeretét számonkérni."
Hát számon kérni azt tudnak. Csak különféle fuvarozói szakvizsgák kapcsán tudom, pl. GKI vizsga, hogy az ég egy adta világon semmit nem ér, csak ötévente megszabadítanak - ha szerencsém van csak - 60 ezer forinttól.
Mindig vannak persze változások a szabályokban, de ilyen alapon le kellene vizsgáztatni a külföldi országokba látogató autóst, mert ott tényleg lehetnek különbségek. Csak Angliát említsem, elsőre nagyon szokatlan lehet egy hazai autósnak, mégis, a nagy többség megbirkózik vele.
"És hogy " egyszóval jól megszívnánk minden érdemi eredmény nélkül"? Az eredmény egy érvényes vezetői engedély, akinek ez nem számít, annak nem kötelező a hosszabbítás."
Csak a tapasztalat beszél belőlem, fenntartom, hogy a lényegi eredménye csak a nyerészkedés lenne. Nekem pl. elég sokban lenne (többe mint amibe az egész oktatás és vizsga kerülne) ha egy hétig kiszállnék a munkából, és sokan lehetnének még így. Az autósiskoláknak jó üzlet lenne, nem vitatom. (Meg sem nagyon lehetne bukni, csak fizesd ki, most is úgy van a szakvizsgáknál)
Mindenkinek a maga felelőssége, hogy tájékozódjon a szabályváltozásokról, persze lehet kreálni új előírásokat, vizsgáztassunk le évente mindenkit, ha nem tetszik, nem kell vezetni - könnyű mondani.
Egyébként sok nyugati országban még orvosi lejárata sincs a jogosítványnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!