Miért nem mehetek 3 sávos úton 110es táblánál 95-100km/h val a középső sávban amikor nincs is forgalom? Mit villogtatott le a barom?
az M0-ás autó úton haladtam GPS szerint 95-100 körül ahol 110es tábla van hétvégén délután semmi forgalom, alig volt rajta pár autó.
Így középső sávban haladtam a 3 sávból. Az a biztonságos, bármi van, nem repülők le az útról, se a szalagkorlátot nem kóstolom meg.
És jött mögöttem 1 kocsi hozzáteszem utánfutóval, vitte a barom a sportmotorját.
. Egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel:
- autópályán 80 km/óra
éa levillogtatott engem ahelyett, hogy egyből előzött volna.
80 helyett 100-110 el elment mellettem.
Most ez mi a fene volt? 80 al mehetett volna, én 95-100al mentem, hogy ért utol akkor? És mit zavarta hogy én az üres 3 sávos úton a középsőben merek haladni?
Egy bunkó volt, vagy nem szabad a belső sávban haladni 10 kilométerrel a megengedett sebesség alatt semmi forgalom mellett és nem utat engedni a motoros köcsögnek?
21-es szóval szerinted ha valaki nem bukik le, miközben ellop valamit egy üzletből, tehát nem büntetik meg érte, akkor igazából nem is követett el szabálysértést, ugye?
Köszönjük leülhetsz, egyes! :D
Az teljesen más eset ,az vagyon elleni büncselekmény. Ha mellettem mennek el a rendőrök miközben megyek a középsőben ,vagy éppen lehagyom őket és nem büntetnek meg akkor mégis miről beszélünk? Hetente előfordul .
Másrészt ha a gyorshajtó hátúlról nekem jön,mert nem kerül ki balról , ő lesz a hunyó ,ha oldalról ,akkor is, és nem azt fogják kérdezni miért mentem a középsőben. Tehát megint én jövök ki jól a dologból, nekem fizet a biztosító.
Egyedül én hivatkoztam meg az ide vonatkozó jogszabályt, ami válasz a miértekre és le lettem pontozva. Üzenem a pontozógépeknek, hogy gyűrjék ki..
"Nem értem miért védi mindenki a gyorshajtót , mikor az összes létező statisztika szerint sokkal nagyobb mértékű baleseti forrás mint középső sávban menni!"
Ha gondolod belinkelem neked az ide vonatkozó KSH statisztikát, meg fogsz lepődni az abszolút gyorshajtás csak a balesetek valami 3%-ért felelős. Ezzel nem legitimizálni akarom a cselekményt, de közel sem akkora probléma ez, mint ahogy az ORFK kommunikálja. Lusta vagyok belelapozni, de szerintem kevesebb balesetnek okozója az abszolút gyorshajtás, mint az elsőbbség meg nem adása.
"Ráadásul a gyorshajtást büntetik ,a középső sávban haladást nem, tehát nem kérdéses mi a szabályos! "
Rossz a logika. Azért mert az esetek 99,9999%-ban nem büntetik a jobbra tartási kötelezettség elmulasztását, a forgalom indokolatlan fenntartását vagy akár a követési távolság be nem tartását, attól ezek még nem megengedett dolgok.
"Én se megyek a jobb oldali sávban mert ott a kamionok mennek meg a lassú járművek és nem fogok félpercenként szlalomozni ,hogy kedvére tegyek a gyorshajtónak. Ha nem tetszik neki előzzön ki a bal oldali sávban ,de ha nem siet akkor villódzon mögöttem , de akkor mégsem olyan sietős neki ha erre ráér."
Elolvastad a kérdést? Nem volt forgalom a nulláson... Erre meg csak annyit, hogy ezért tart itt az ország. Mer kb mindenki ennyire figyel a másikra ( és nem csak a közlekedésben).
" Nem a kresz szövege érdekel hanem az alkalmazása. Tegye fel a kezét akit büntettek idehaza, mert középső sávban ment? Naugye. A szélső sáv a kamionoké, ezt nem írja le a kresz, de ha tartósan gyorsabban megyek mint ők akkor nem fogok kimenni közéjük, de van hogy olyan hullámos a szélsősáv ,hogy azért sem megyek ott."
Ez a baj, hogy az átlag vezetőt nem a kresz érdekli, hanem annak valamilyen szájhagyomány útján terjedő változatának az alkalmazása.
Nem írja a kresz, hogy a szélső sáv a kamionoké? A kresz egyértelműen leírja, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten 3.5 tonna össztömeget meghaladó jármű a belső sávba csak előzés, kikerülés és balra kanyarodás céljából hajthat be és pont ( kivéve a kettőnél több sávos utakat, mert ott a második sávban még haladhatnak a 6-22 óra közötti előzési tilalomban is).
"Ha mellettem mennek el a rendőrök miközben megyek a középsőben ,vagy éppen lehagyom őket és nem büntetnek meg akkor mégis miről beszélünk? "
Erre már reagáltam korábban, lásd fentebb.
Sajnos kedves barátunk iskolapéldája a tipikus átlag vezetőnek. Amiért még nem bűntettek meg azt lehet, ha ebből gáz lesz nem én voltam a hibás,a kreszről meg hallott valamit, valamikor.
Szomorú leírni, de itt a gyakorin a legtöbb ilyen közlekedés/forgalomtechnikai kérdésnél mindig az derül ki, hogy a balkánon vagyunk. A szabályok hiányos ismerete ( lásd a kérdezőt, autóúton utánfutóval Vmax=70km/h,jobbratartási kötelezettség stb..) vagy épp egy két hozzászólónál látható szabályokhoz való viszonyulás ( kicsit szabály sértek nem számít, nem büntetnek érte ). Mert nekem ugye, mindent lehet az úton, de a többiek mind k'0'csögök...
És mint látjuk erre még sokan büszkék is. Ez az, Magyarország jobban teljesít! xD
/ezt lehet lepontozni/
Tudod, idézem a klasszikust ,ha nem tetszik (a"balkán") el lehet menni..
Eggyel kevesebb lesz azokból akik gyorshajtva villognak az úton és máris nyugodtan lehet menni a középső sávban.
Ha én utolérek valakit a középsőben ,nem kezdek belassítani mögé és villogni km-eken át, hanem szépen otthagyom balról 3 mp alatt. Mivel elvileg sietek .
Aki villog és féktávon belül közlekedik ezzel direkt veszélyeztetve a másikat és magát is, annak én nem hunyászkodom meg.
"Tudod, idézem a klasszikust ,ha nem tetszik (a"balkán") el lehet menni.. "
Pont erről beszéltem. Nem az a megoldás, hogy próbáljunk felnőni a feladathoz, hanem el lehet menni... :D
"Eggyel kevesebb lesz azokból akik gyorshajtva villognak az úton és máris nyugodtan lehet menni a középső sávban."
Gondolom innentől már nem rám vonatkozik a többi rész, mert ilyenről nem írtam, de azért reagálok a többire is.
"Ha én utolérek valakit a középsőben ,nem kezdek belassítani mögé és villogni km-eken át, hanem szépen otthagyom balról 3 mp alatt. Mivel elvileg sietek ."
Ez személyautóval teljesen normális. De korábban hoztam olyan járművet példának, amivel ugyanezt SZABÁLYOSAN nem teheted meg. És ha épp látja a rend éber őre, akkor esetleg téged megcsekkez, őt meg nem, pedig ő okozta ezt a helyzetet. Akkor meg azért lázadnál, mert miatta büntettek meg, pedig most semmi kifogásod nincs a fent említett viselkedés ellen. :D
"Aki villog és féktávon belül közlekedik ezzel direkt veszélyeztetve a másikat és magát is, annak én nem hunyászkodom meg."
Amíg szabályosan közlekedsz addig nem is kell, gyulladjon fel ahol van. De amikor már szabálytanul közlekedsz..
Szerintem te sem gondolod úgy, hogy kapja be 1257ember , mert te épp Érdtől Siófokig mennél a belsősávban 97km/h-val... :D
Nagyon jót nevettem 55%-os :D Mennyire egy ostoba ember vagy...
Csak az a szomorú, hogy ilyen ember/eknek egyáltalán jogosítványuk van.
Ezeket az utálom a legjobban, mennek a kényelmes középső sávban minden esetben, én meg honnan előzzem meg?
Ha kicsit gyengébb a kocsim, de mondjuk azért mennék a megengedett 110-zel, akkor hogy előzzelek meg, ha te eleve középen mész? Balról, ami veszélyes, vagy jobbról, de akkor meg tuti jön egy Audis 140-nel, és rögtön levillog... Mert ugye én nem tudhatom, hogy mindenki betartja-e a sebességhatárokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!