Ha csak lassítok a pirosnál, az sok embert miért bosszant?
Szeretek úgy vezetni, hogy megpróbálok a pirosnál nem megállni. Azaz nem pofátlanul áthajtani rajta, hanem csak lassítani (mint a buszok csinálják), vagyis nem áll meg a kocsi, hanem addig "csorgok" amíg szabad utat nem ad lámpa, és aztán gyorsítok fel. Utána pedig ha megint piros van, akkor motorfék és hadd guruljon, utána megint gyorsítok. Ezzel a technikával sokszor sikerül átverekednem magamat a városon, hogy nem kell megállnom teljesen egy pirosnál sem.
Tehát az vettem észre, hogy sok embert bosszant, hogy lassan gurulok a lámpáig, főleg ha nem tud megelőzni a belsőbe. De mikor ha sikerül is neki, ő megáll én meg nem. Ergo kevesebb üzemanyag fogyasztás (nem kell ugyanazt a terhet 0-ról mozdítani, kevesebb káros anyag kibocsátás). Itt nemcsak a BMW-s, Mercis emberekre gondolok, hanem a legegyszerűbb már-már bontószökevényt hajtó sofőrökre is.
Mert egy forgalmasabb helyen két lámpa közé beszorulhat 10 autó is normális tempóban és spórolósan akár fele ennyi is. Lehet te spórolsz 3 decit vagy egy litert, de eközben az adott útszakasz áteresztőképességét meg felére csökkented.
Az oké, hogy éjjel az Üllőin,Hungárián vagy mondjuk Miskolcon a Csaba vezér úton el tudod játszani, de csúcsforgalomban a Körúton, Bajcsin vagy épp a Vácin ez nem gyenge sz0pAta's :)
Múltkor épp felfigyeltem egy autósra aki minden zöldnél padlózta a gépet, aztán meg következő lámpánál erőteljes fék, én az általad leírt technikával a város elejétől a végéig kb mellette voltam :D (és közben egyszer álltam meg csak)
Persze csúcsforgalomban nem épp szerencsés, a már leírt okok miatt.
Mert az emberek utálják az ilyesmit. Ha senki nincs a közeledben, de mesélsz erről, akkor is beléd kötnek...
Nos, ha valóban csak a piroshoz csorogsz, az teljesen ésszerű dolog és nem tudom, mi a bajuk, leszámítva, hogy más vagy, mint ők és ez valamiért irritálja őket, plusz sokan dinamikusan akarnak akár satufékezni a lámpa előtt.
A gond ott kezdődik, ha zöld lámpánál lassítasz, forgalmas helyen. Találkoztam már ilyennel s bár megértettem a fékezéskerülő szándékot, én sem örültem, amikor emiatt pirosra váltott előttem a lámpa (ő még átfért).
De ha piros lámpánál lassítania kell a mögöttünk jövőnek, akinek úgyis kell a lámpa miatt, max. így szolidabban, motorfékkel megoldhatóan teszi... Azt nem tudom bajnak tekinteni. Ha a zöldnél nem tötyögsz, hanem rendesen kigyorsítasz, akkor nem tartasz fel senkit.
Pesten ne számítsatok arra, hogy kocsival bemerészkedek a sok állat közé (tisztelet a kivételnek mert hála a teremtőnek van) és ezt a jó technikát alkalmazom, inkább használom a tragacs BKV-t, még abban is jobban biztonságban érzem magam (bár lehet, hogy ez is hulye ötlet).
Pedig ez jó technika, ajánlom mindenkinek a figyelmébe, nem sz*rjuk a benzint. Egyébként a buszvezetők nagyon profik ebben, még akkor is éppen hogy csorog a kocsi, amikor jó ideje piros már a lámpa.
Nem vezettem a nagy faluba, de volt szerencsém látni ott dudálást, integetést, anyázást, furakodást, megfejelést, kaszni csapkodást, persze az okát nem tudom, az lehet bármi. És mint előbb is írtam tisztelet a kivételnek.
Itt azért nem olyan durva a helyzet, esetleg nagyon csúnyán néznek az emberek, vagy kihúzatja előzésnél, a kocsisornál meg satuzik egyet. Ebbe kimerül az agresszió. Persze az se mindegy, hogy 60000 emberről beszélünk vagy 2 millióról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!