Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Melyik téli gumit válasszam...

Melyik téli gumit válasszam az alábbiak közül (175/65 R14)?

Figyelt kérdés

Minőségi gumikat szeretnék de nem a legdrágábbat.

A legfontosabb a nedves-száraz tapadás. A kopás nem olyan fontos, mert télen kb 5ezer km-eket megyek.


A gördülési ellenállás nem tudom, mennyire számít, az első három gumi az ADAC teszteken jól teljesített, az alatta lévő gumiknak a tapadása elég jó, de az üzemanyagfogyasztás szempontjából rosszabbak, kérdés, hogy ez mennyire befolyásolja a valóságban az üzemanyagfogyasztást.


Illetve ha az EU-s jelöléseket nézem, akkor a nedves tapadára mindegyik C, B értéket kap, de ADAC teszt alapján valamelyik 2,0-t a másik 2,7-es eredményt kapott, nem tudom, hogy ez mekkora különbség. Mert ha lehet, akkor inkább az olcsóbbak közül válogatnék, de ha az első három tényleg annyival jobb, akkor inkább azt venném.


Tehát a gumik (175/65 R14):

- Dunlop SP Winter Response 2

- Continental ContiWinterContact TS 800

- Firestone Winterhawk 3


- Bridgestone Blizzak LM 30

- Hankook W 442 I*cept RS

- Fulda Kristall Montero 3

- Firestone Winterhawk 2 Evo

- Sava Eskimo S3 + (ez a legolcsóbb)



2014. jan. 30. 15:51
 1/6 anonim ***** válasza:

Én a Continentalt választanám.


Téliguminál ne az olcsóságot nézd, hiába spórolsz 10-20 ezret, az első megcsúszásos baleset után elbukod akár a többszörösét.

2014. jan. 30. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszi! Nem az olcsóságot nézem elsősorban. Láthatod, hogy az olcsóbbak között felsorolt gumik is majdnem mind elismerést nyertek az ADAC teszteken, csak nem a legfrissebb típusok.


Amit ajánlasz (Continental ContiWinterContact TS 800 ) is egy több éve piacra dobott széria, mert megjelent azóta a 850-es. Ennél elvileg minden szempontból jobb eredményeket ért el a Dunlop az ADAC teszteken.


Az olcsóbbak között is főleg olyanokat írtam, melyeknek az újabb széria megjelenése miatt esett az ára.

2014. jan. 30. 16:10
 3/6 anonim ***** válasza:
Az ugye megvan, hogy az ADAC teszten a kisebb érték a jobb?
2014. febr. 1. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Igen, megvan :D. Ezek közül talán a Bridgestone Blizzak LM30-at nem tesztelték, mert nem tudták beszerezni a piacról, de elvileg a legjobbak között van.


A Sava Eskimo S3+, ami 11000 Ft-os árával ezek közül a legolcsóbb, a 2011-es ADAC teszten 2,5-ös átlagot és ajánlott kategóriát ért el, száraz és jégen való tapadásban megelőzte a Continentalt, szóval nagyon rossz nem lehet. A 2012-es teszten még jobb eredményt ért el.


Szóval, amiket felsoroltam, ezek mind az ajánlott kategóriában, az első három pedig a jó (korábban különösen ajánlott) kategóriában vannak. Kérdés az, hogy az első három valóban megéri-e a szettenkénti + 10-12 ezer forintot, vagy sem. Bár valószínűleg nem ezen fogok spórolni, de kíváncsi lettem volna saját tapasztalatokra. Mert pl a Michelin Alpin A4-es gumik a 2013-as ADAC tesztek alapján csak a 4. helyen szerepeltek, de ettől függetlenül csupa jót olvastam róla vásárlói vélemények alapján. Habár annak túl magas az ára, szóval az kimaradt a listából, főleg, hogy a Dunlop és a Firestone is megelőzte a teszten, de jóval olcsóbbak.


Másrészt a tesztek sem mutatnak biztos képet, mivel általában nem tesztpályákon közlekedünk, jóval sz@rabb utakon, ezért többet érhet az, ha valakinek saját tapasztalata van egyes gumikkal.

2014. febr. 1. 18:07
 5/6 A kérdező kommentje:

Hátha valakit érdekel: azóta már rég megvettem a gumikat, végül a Dunlop Winter Response 2 típust. A Continental legújabb típusát drágállottam, mert nem ért el sokkal jobb eredményeket, a régebbi típust pedig pont azért nem választottam, mert ugyan olcsóbb, mint a Dunlop, de inkább frissebb, lehetőleg nem túl öreg gumikat akartam választani.


Mivel nekem egy téli gumi kb 6-7 évig kibírja, ezért alap volt, hogy nem 3-4 éves gumikat akartam venni, mert 8 éves kora után nem raknám már fel a kocsira.


Tapasztalatom annyi, hogy jól tapad és nagyon halk.

2014. jún. 25. 15:25
 6/6 A kérdező kommentje:

A legújabb teszt is igazolta, hogy jól döntöttem. A continental TS800-ast már felváltotta a 850, és a dunlop második helyezett lett az ADAC teszten, valamiben jobb is a continál, de kopása roszabb. Ez utóbbi engem annyira nem érint, mert 8 év alatt sem megyek vele annyit, hogy elkopjon. Utána meg úgyis csere.


Tehát érdemes körülnézni még azelőtt, hogy valaki csak márkanév alapján döntene. Habár a continentallal nagyon nem lehet mellényúlni, nem biztos, hogy jobb egy több éves típus contiból, mint egy új fejlesztés más, neves gyártótól.

2014. nov. 12. 12:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!