Ilyenkor ki a hibás?
Érdekes - elsőre (motoros létemre) a motorost tippelném.
Ha az autó hátuljába megy bele, akkor biztosan őt hozzák ki - ha az oldalába, akkor jön a többi kérdés.
Ha balra akar kanyarodni, akkor az autó miért nem a sávja bal szélén van, hogyan fér el mellette egy motor a bal oldalon?
Szabad-e az adott útszakaszon előzni?
Ha igen, akkor ki jelezte előbb a szándékát?
Kb. mennyivel haladhatott a motor?
A kanyarodás megkezdése előtt kötelező mindenfele körülnézni, kanyarodás közben viszont sokat már nem tehet az autós.
Szerintem a motoros a hibás, hiszen álló autóba ment bele hátulról, semmiképp nem lehet az autós hibája.
Ha még ugyanabban a sávban megy bele, ahonnan az autó balra kanyarodott, akkor bizony a mocis nem tartotta be a követési távolságot.
DE: ha ezt megelőzően a motoros szabályos előzésbe kezdett és csak az ütközés elkerülése érdekében rántotta vissza jobbra a gépet és így trafált bele az autóba, akkor elsősorban az autós lesz a felelős, mivel kanyarodás előtt bele kell nézni a tükörbe!
Balra kanyarodás előtt meg kell győződnöd róla, hogy nem kezdték meg az előzésedet. Ha elé kanyarodsz az előzőnek, te leszel a hibás.
Ha viszont már megkezdted a kanyarodást és ő utána kezd el előzni, akkor ő lesz a hibás.
A szakértő dolga megállapítani a nyomokból, hogy a fentiek közül melyik történt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!