Rendőrség nemrég beszerzett egy halom új traffipaxot, mind mobil. Ezek egyértelműen pénzbeszedés céljából lesznek működtetve, mert nem képesek ösztönözni az autósokat lassú haladásra.
Ellenben a telepített traffipaxal. Köztudott volt, hogy az új Megyeri hídon végig telepített sebességmérők vannak, szinte senki nem lépte át az ott megengedett 80-at.
A Megyeri hídnál szerintem egy helyen van fix kamera, és ha 90km/h-val mentem a külső sávban akkor szinte mindenki megelőzött :)
2013. aug. 7. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Kissé le vagy maradva az infókkal, nem régiben jött a hír ( tele is volt vele a média ), hogy több száz új, fix trafit telepítenek.
2013. aug. 7. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 A kérdező kommentje:
Országszerte pár száz valójában nem sok.
Egyébként megyeri hídra régen volt igaz amit írtam, most már 100 a megengedett azt talán nem lépik túl annyian.
2013. aug. 7. 13:05
4/8 anonim válasza:
Valójában pedig a telepített traffipax nem mindig üzemel... Mag a pancéldobozát rakják ki, de nem biztos, hogy van-e benn műszer, vagy sem, ez a trükk. Cserélgetik össze vissza, vagy lehet 1 hónapig bele se rakják, de ettől még valóban pont emiatt megvana forgalomlassító hatása, és többet érnének el vele, mitn am obil civil autós mérésekkel, amik a pénzbeszedésre irányulnak. Igaza van a témanyitónak, mivel fix traffik kellenének, akkor kevesebb lenne a gyorshajtás is.
2013. aug. 7. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Miért nincs több? Pénz miatt, szeritnem. Mobil mérésekkel több bevételt lehet kicsikarni, mint a fix telepítetekkel. Na meg ott a szerződés... NJL vagy VHT kft...
2013. aug. 7. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Szerintem a Megyeri-hídon régen sem voltak végig telepített sebességmérők..
A telepített pontszerű sebességmérésnek egy két frekventált helyet leszámítva nem sok értelme van. Jó példa az M0 Ferihegynél, ott a fix kamera, mindenki lassít 100 alá, utána meg ugyanúgy tolja neki ...
Gyorsforgalmi utaknál már régen ki kellett volna építeni az átlagsebesség mérős rendszert, az hatásos lenne. Lakott területen, meg elég lenne ha ugyanúgy trafiznának mint eddig ( vagy ide is fix kamerákat szerelni ).
2013. aug. 7. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Nyugi, lesz, egészen sok, most folyik a tender. A telepített trafinak leginkább veszélyes helyek (kereszteződések, zebrák, kanyarok, alul- és felüljárók, vasúti átjárók, iskolák, stb.) környékén van értelme, ahol épp az a cél, hogy a forgalom az adott ponton lassuljon, ha már addig nem tartotta be a sebességkorlátozást.
2013. aug. 7. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
A telepített traffi sem feltétlen jó, mert csak egy pontban lassítja a közlekedőket, viszont annak könryékén további baleseti gócpontokat hozhat létre. Távlati megoldás a kamerás és/vagy GPS-es átlagsebesség mérés lenne, aminek lényege, hogy megnézi, mikor indulsz el egy adott "A" pontból (ahol kamera rögzít rendszámmal) és mikor érsz el egy "B" pontba. Ha a két hely között gyorsabban tetted meg az utat, mint ahogy az a sebességhatárok betartása mellett lehetséges, akkor megy a bünti. Példa: felhajtassz déli 12 órakor Nyékládháza-Miskolcnál az M3-asra, majd 45 perc múlva megérkezel a ~130 kilométerre fekvő Budapest táblához, ami nem abszolválható csak legfeljebb egy óra alatt. Nyílvánvaló, hogy végig gyorsabban jöttél, mint szabad. Annak nyílván nincs értelme, hogy az autópályán fél óráig megyek 50-el, aztán 250-el, így nem nagyon van lehetőség trükközésre.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!