Mire jók a szabályok, ha ostobának tartják azokat, akik betartják?
Ha autópályán 130-cal előzök a belső sávban egy kamiont, mindig van egy BMW-s, aki utolér, és dudál meg villog. Ha mérnek az autópályán a rendőrök, bemondják a rádióban, hogy ott tessék vigyázni.
Miért van az, hogy a média nem a szabálykövető embereket védi, hanem a szabályszegőket segíti, közvetve akár tragédiákban is szerepet játszva. És ilyenkor hol a média felelőssége?
Elmondom neked, hogy a politikusok és a rendőrség le se szarja, hogy mennyi baleset van, hányan halnak meg az utakon. Semmi nem érdekli sajnos ezeket, kizárólag a pénz.
Amikor kiállítják a rendőröket sebességet mérni, hogy üljenek az autóban ahelyett, hogy bűnözők után kutatnak az azért van, mert kell a pénz. Kizárólag a pénzről szól minden ebben az országban. A rádiókban csupán megvédik a kisembereket a pénzbehajtó (?)rendőrség(?)től és a politikusbűnözőktől.
A bmw-sel pedig ne törődj, ha nagyon nem bír magával még fékezz is be előtte kicsit, hátha emiatt észhez tér és rájön nem ő fingta a Golf áramlatot.
Bizonyára ez alapján jött e kérdés:
Az autópályán mindenki tol A-Z-ig aki gyorsan megy. Ez van.
Villogni meg én is szoktam arra aki ha látja, hogy jövök, de ennek ellenére közvetlenül kivág elém a teherautó mögül 100-al. Ez veszélyes és azért villogok, hogy legközelebb ne tegye, ez mindenki érdeke.
A fenti cikkben inkább az az ismeretlen típusú autós a durva, aki a leállósávon előzte a kamiont. De még az is lehet, hogy jött a lehajtó és simán lehajtott, csak kicsit közel a kamionhoz.
Az a baj, hogy mindent a gyorshajtásra fognak, s nem foglalkoznak sok más veszélyes szabálysértéssel. Én még sosem hallottam, hogy megbüntettek volna valakit, aki "tolta" az előtte haladót.
Ugyanakkor azt ne mondja senki, hogy nem lehet úgy végrehajtani egy előzést, hogy azzal tartósan ne tartsunk fel másokat. Élni és élni hagyni. Ugyanolyan hibás a "demonstrációs" 130 - cal hajtó, mint azok, akik letolják a lassabbakat.
Amúgy meg szerintem nagyon túlhaladott ez a 130. Ma már meg lehetne engedni 160 - at, a mai utak, autók képesek rá. A traffipax is 150 - től mér, akkor miért nem annyi a megengedett? De ott a német példa is, ott megyek 160 - nal, utolér egy Porsche, és szépen kivárja amíg lehúzódom.
Meg kellene állapítani egy minimális követési távolságot, és azt ellenőrizni legalább úgy, mint ma a sebességet.
Nem a sebességgel van itt probléma - ezt igazolja a német gyakorlat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!