Hosszútávon mennyire biztonságos a nem teljesen felülő alufelni a kerékagyon?
Van egy OPEL Astra G autóm, amihez 16 colos alufelni tartozik. Az alufelni középrésze 67,1mm, míg a az autó kerékagya 56,6mm. Van emögött még egy 7mm-es nyomtávszélesítő (beleérne a féknyeregbe a felni). Az első kerékagyak alá szigetelőszalagot tekertem, mert ennek hiányában rázta a kormányt menet közben 110km/h-nál, de ezt most megoldottam: megszűnt a probléma.
A hátsó kerékagyak továbbra sem kapcsolódnak tökéletesen az alufelnivel, de nem éreztem rázást, sem rendellenességet kocsifutás közben! Lehetnek-e hosszútávon problémák emaitt, ha "csak" a kerékcsavar tartja jóformán a felnit hátul (fékdob), ha tökéletesen megvannak húzva a csavarok?
Csak ha van tehermentesitö akor a tehermentesitön van a suj és a csavarok a tehermentesitön tartják! És igy nem a csavart nyirja a fizikai hatások! És nem mindig 70 kg tartanak meg azok a csavarok! Most vitatkozhatúnk de a tehermentesitöt nem hülyeségböl találták ki!
Kiseb régi traktorok ami kb 1,5 tona azokra nem tetek tehermentesitőt! Csak ot töb csavar van és joval vastagabak!
Azt addig értem hogy súrlódás tartja fent a kereket meg a csavarok. De gondolj bele belemész egy kátyúba 100-al az mekkora lökést ad a felninek? Ott a súrlódással kitörölheted...azt akkor 98%-ban a csvarok tartják meg és csak utána megy vissza a helyére a kerék. És addig a savarok rugalmasságán múlik minden. De ha ott van a tehermentesítő nem tud elmozdulni a kerék a surlódási felületen.
Amúgy mondtad hogy a műanyag elolvad. Erre a válaszom az hogy van hőre keményedő és magas hőmérsékleten olvadó műanyag is :)
Ja és nem 70 kilót tart egy csavar. Gondolj bele kifut egy gyerek eléd 50-nél te elrátod a kormányt balra. Akkor a jobb első csavarok tartják az autó súlyának több mint a felét...
Ha belehajtassz egy kátyúba, akkor a futómű reagál: rugók, teleszkóp, gumi, s csak kis százalékban kerül a kerékcsavarokra a terhelés, hiszen mint mondtad te is előbb, hogy a súrlódás tartja a helyén a kereket.
A műanyag központosítógyűrűre ha "igazából" terhelést raksz, úgy eltörik, mint a huzat.... éppen ezért nincs semmilyen "tehermentesítő" funkciója, csupán a felrakáskor van fontos szerepe, de ha a kerékcsavarok jól meg vannak húzva, akkor onnantól kezdve már nem sok értelme van.
Mellesleg a egy darab, gyári kerékcsavar szakítószilárdsága 10,2 tonna: bőven ki kell bírnia a csavarokban elég sokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!