Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hosszútávon mennyire biztonság...

Hosszútávon mennyire biztonságos a nem teljesen felülő alufelni a kerékagyon?

Figyelt kérdés

Van egy OPEL Astra G autóm, amihez 16 colos alufelni tartozik. Az alufelni középrésze 67,1mm, míg a az autó kerékagya 56,6mm. Van emögött még egy 7mm-es nyomtávszélesítő (beleérne a féknyeregbe a felni). Az első kerékagyak alá szigetelőszalagot tekertem, mert ennek hiányában rázta a kormányt menet közben 110km/h-nál, de ezt most megoldottam: megszűnt a probléma.


A hátsó kerékagyak továbbra sem kapcsolódnak tökéletesen az alufelnivel, de nem éreztem rázást, sem rendellenességet kocsifutás közben! Lehetnek-e hosszútávon problémák emaitt, ha "csak" a kerékcsavar tartja jóformán a felnit hátul (fékdob), ha tökéletesen megvannak húzva a csavarok?



2013. jún. 16. 13:04
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

Csináltas rá tehermentesitö gyűrűt! Ez igy nagyon veszéjes!

Am látszik milyen találékony a magyar ember....szigetelö szalagos megoldás....

2013. jún. 16. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
Előtte is így volt fent a felni, csak műszakin vissz kellett cserélni a kerekeket és akkor távolították el a szig.szalagot. Engem az érdekelne, hogy a hátsó kerékkel lehet-e baj később (pl. csapágy probléma, későbbi hátsó vibráls ...stb.)? Dobfék van hátul, abba nem ér bele smemi, szóval oda nem kell nyomtávszélesítő, csak a gyűrű nagyobb van most benne, és nem ül fel a kerékagyra!
2013. jún. 16. 13:27
 3/17 anonim ***** válasza:
MIndenképpen kellene az a tehermentesítő gyűrű. Simán meg tudja csinálni egy esztergályos is
2013. jún. 16. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem biztonságos. Csináltass 4db tehermentesítőt és azzal rakd fel. Szigszalag nem jó mert a hőtől elolvad. Ja és ha raksz az első kettő kerék alá szélesítőt akkor hátra is kell!
2013. jún. 16. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Tettem fel szigszalagot mindegyikre, hátul még a gyűrű ishiányzik :( Autószerelő adta ki a kezéből így az autót! Szerintem a szigszalag hasonlóan a műanyaghoz olvad, szóval talán az alu lenne a legjobb választás... Egyelőre azonban marad a szigszalagos megoldás....
2013. jún. 16. 16:18
 6/17 anonim ***** válasza:
Bátor ember vagy! Találkoztam már olyan alufelnivel, aminél tehermentesítő hiányában a csavarok egyszerűen átszakították az alumíniumot a tengely irányában. Azt talán már mondanom sem kell, hogy a méhbe kötött ki mind a négy.
2013. jún. 16. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Nem tartom magam bátor embernek, csak mikor vettem az autót, akkor is így volt, ennek már 5. éve, szóval ha eddig így jó volt és gond nélkül rótam a kilóméterek tízezreit, akkor most sem lehet baj. Sok véleményt hallottam már, volt aki azt mondta, hogy tehermentestő nélkül is tökéletesnek kell lennie a felfogatásnak, a 4kerékcsavarnak meg kell tartania az egy kerékre jutó terhelést. Persze nem ez a feladata, de kb. 250-300kg kerül egy kerékre, az osztva 4-gyel: kb 70 kg-ot kell elviselnie egy kerékcsavarnak (s még nem említettem a súrlódás-tapadás befolyásolását).


Fő a biztonság, de nem hinném, hogy baj lenne az ilyen gánya megoldásból, csak a lelkiismeretnek lenne könnyebb, ha precízebb lenne megcsinálva!

2013. jún. 16. 17:38
 8/17 anonim ***** válasza:
Igazad van, vannak olyan alufelnik (pl. terepjárók), amelyeknek nincs szükségük tehermentesítésre, elég a csavar nekik. De tovább megyek, vannak olyan autók, ahol nincs is tehermentesítés a kerékagyon. A kérdés az, hogy a te felnid megfelel-e egy ilyen irányú használatnak. A szigszalagos tuning azt jelzi, hogy nem igazán.
2013. jún. 16. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
5-ágú csillagos a felnim, vastag az anyag ott, szerintem nincs gond. Többezer km-t tettem meg eddig így! Persze mihelyt tudom, pótolom a gyűrűt, csak átmenetileg így tudtam megoldani!
2013. jún. 17. 06:37
 10/17 A kérdező kommentje:

Olvastam egy opel fórumon egy szöveget, bekopizom ide is, hátha érdekes lehet sokak számára:


"Ki mondta azt, hogy az a gyűrű tehermentesíti a csavarokat??? :blink:

A csavaroknak az a dolga, hogy a felnit megfelelő erővel a kerékagyhoz húzzák, a többi

már a tapadási együttható dolga. Vagyis a felni ha hozzá van szorítva megfelelő erővel az

agyhoz (tárcsához közvetlenül, azon keresztül az agyhoz), akkor nem mozdulhat el rajta.

Mégegyszer: a gyűrű csak a felrakáskor központosítja a kereket, utána mintha ott sem lenne.

Csak úgy mellékesen, ha meglazulnak a csavarok (vagy neadjisten eltörik belőle több is),

nemhogy a műanyag, de az alu gyűrű sem tudna "tehermentesíteni", rögtön megmurdálna."


Egyet értek a kollégával, mert bár fizikából nem voltam jó tanuló egykor, de a surlódás tényleg lényeges ebben az esetben! Ha jól meg van húzva a csavar és az nincs elöregedve, akkor meg kell tartani a e felnit a helyén! Talán a csavarok mennek tönkre hamarabb....

2013. jún. 17. 14:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!