Hosszútávon mennyire biztonságos a nem teljesen felülő alufelni a kerékagyon?
Van egy OPEL Astra G autóm, amihez 16 colos alufelni tartozik. Az alufelni középrésze 67,1mm, míg a az autó kerékagya 56,6mm. Van emögött még egy 7mm-es nyomtávszélesítő (beleérne a féknyeregbe a felni). Az első kerékagyak alá szigetelőszalagot tekertem, mert ennek hiányában rázta a kormányt menet közben 110km/h-nál, de ezt most megoldottam: megszűnt a probléma.
A hátsó kerékagyak továbbra sem kapcsolódnak tökéletesen az alufelnivel, de nem éreztem rázást, sem rendellenességet kocsifutás közben! Lehetnek-e hosszútávon problémák emaitt, ha "csak" a kerékcsavar tartja jóformán a felnit hátul (fékdob), ha tökéletesen megvannak húzva a csavarok?





Csináltas rá tehermentesitö gyűrűt! Ez igy nagyon veszéjes!
Am látszik milyen találékony a magyar ember....szigetelö szalagos megoldás....















Nem tartom magam bátor embernek, csak mikor vettem az autót, akkor is így volt, ennek már 5. éve, szóval ha eddig így jó volt és gond nélkül rótam a kilóméterek tízezreit, akkor most sem lehet baj. Sok véleményt hallottam már, volt aki azt mondta, hogy tehermentestő nélkül is tökéletesnek kell lennie a felfogatásnak, a 4kerékcsavarnak meg kell tartania az egy kerékre jutó terhelést. Persze nem ez a feladata, de kb. 250-300kg kerül egy kerékre, az osztva 4-gyel: kb 70 kg-ot kell elviselnie egy kerékcsavarnak (s még nem említettem a súrlódás-tapadás befolyásolását).
Fő a biztonság, de nem hinném, hogy baj lenne az ilyen gánya megoldásból, csak a lelkiismeretnek lenne könnyebb, ha precízebb lenne megcsinálva!





Olvastam egy opel fórumon egy szöveget, bekopizom ide is, hátha érdekes lehet sokak számára:
"Ki mondta azt, hogy az a gyűrű tehermentesíti a csavarokat??? :blink:
A csavaroknak az a dolga, hogy a felnit megfelelő erővel a kerékagyhoz húzzák, a többi
már a tapadási együttható dolga. Vagyis a felni ha hozzá van szorítva megfelelő erővel az
agyhoz (tárcsához közvetlenül, azon keresztül az agyhoz), akkor nem mozdulhat el rajta.
Mégegyszer: a gyűrű csak a felrakáskor központosítja a kereket, utána mintha ott sem lenne.
Csak úgy mellékesen, ha meglazulnak a csavarok (vagy neadjisten eltörik belőle több is),
nemhogy a műanyag, de az alu gyűrű sem tudna "tehermentesíteni", rögtön megmurdálna."
Egyet értek a kollégával, mert bár fizikából nem voltam jó tanuló egykor, de a surlódás tényleg lényeges ebben az esetben! Ha jól meg van húzva a csavar és az nincs elöregedve, akkor meg kell tartani a e felnit a helyén! Talán a csavarok mennek tönkre hamarabb....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!