Azt hallottam, hogy autóval, ha dombon orral felfele állok meg autóval akkor rükvercbe kell rakni a kocsit, hogy ne guruljon el, vagy ha orral felfele állok meg 1 emelkedőn akkor 1 be Állítólag igaz, de én nem tudom eldönteni laikus létemre. Igaz ez?
"Ezt a hülyeséget azok terjesztik, akik életükbe nem láttak még belső égésű motort szétszedve."
Pedig ezt pont azok tanították, akik tudják hogyan működnek a motorok, persze közben már idejét múlt a dolog!
Ugyanis a régi dízelek nem voltak agyonbonyolítva elektronikával, tisztán mechanikus alapon működtek. Egy Csepel teherautót simán be lehetett húzni úgy, hogy nem volt benne akksi, vagy nem volt töltése. Ráadásul a fékei se voltak valami jók (Sima olajfék volt bennük, semmi Westing). Ezért oktatták azt, hogy lejtőn állva ellenkező sebességbe kell tenni és a járda felé kell kormányozni. Ilyenkor hiába gurult el, a visszafelé forgó motor nem tudott beindulni, ha meg a járda felé volt forgatva a kormány, akkor messzire se gurult...
"De itt modern személyautókról van szó"
Eddig oké, de aki terjeszti az ezt hallotta az apjától, az meg az ő apjától, akinek az idejében még csak IFA-k, meg Csepelek voltak...
Ennyi.
Az meg a másik dolog hogy dombon eleve nem hagyjuk az autót csak sebességben. Erre találták ki a kéziféket. Álló helyzetben amúgy sem kopik.
Max nagy hidegben enyhe lejtőn ha nem akarod hogy befagyjon akkor ne húzd be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!