Mi az, hogy egy BMW-Mercedes-Audi márkájú autóban nem érződik úgy a sebesség?
Azt olvastam itt, egy régi kérdésben, ami arról szólt, hogy miért száguldoznak a bmw, audi, merci tulajok az autóikkal. Azt írta az egyik válaszadó akinek mercije volt, hogy az Ő autójában nem érezni úgy a sebességet, mint egy Opelban...
Nem értem hogy van ez... Abban nincs sebességmérő, vagy nem látni ki az ablakon, vagy mi?
A sebesség az sebesség, hiába a márkajelzés...
Valaki tud ésszerű magyarázatot adni?
Mert általában jobb a motorjuk, és jobb az anyagminőségük, tehát nem ÉREZNI a sebességet azokban az autókban. Persze ők is tudják, mennyivel mennek, de nem tűnik annyinak.
Ülj be egy Ladába, menj 120-al, aztán ezt tedd meg egy Opellel. Érzed a különbséget? Na így van ez az felsőbb kategóriás autókkal is...
Sokat dob az érzésen, hogy miben ülsz , az tény. Eleve egy nagyobb német cirkálóban belül is több a hely, más az ülés pozíció, mint egy kisautóban. Másabbak a szigetelések is, más a formaterv, mert itt már figyelni kell a tervezésnél, hogy ne legyen jelentős szélzaj.
Ezeknél a nagy autóknál általában a motor is nagy, így nem kell pörgetni mint a Civicet, hogy menjen. Nálam pl 3600rpm a 200km/h, más autónál ennyi vagy több a 130. Motorzaj nem igazán van, szélzaj már van 200 körül, de 200-nál még normálisan lehet beszélgetni a kocsiban, nem kell ordítani a rádiónak...
Haver átült az 1.0 WagonR+-ból és csak csodálkozott, hogy 140-nél milyen csend van, mintha siklana az autó az út felett az övéhez k0épest. És nem csak a 3 német márka ilyen, Volvo S60-S80, Jaguarok, talán Peugeot 607 és a többi minimum felső-közép kategóriás autóban is átélhető ugyanez.
Ez olyan, mint a sportosság érzése. Havernak van egy Civic-je, 4-2-1 leömlős sport rendszer alatta, nagy felni bla bla. Elvitt egy körre, nyomta neki és abban a rizsrakétában olyan érzésem volt, hogy hú de mocskosul megyünk, átnéztem az órára és 90km/h. De a kemény futómű meg a hang miatt olyan volt, mintha mennénk vagy minimum 160-nal.
Ezt sem lehet megmagyarázni. Ahogy előttem írták, ki kell próbálni.
Van egy P 206-osunk, 140 körül már halálfélelmem van benne. A szél üvölt, a motor ordít, a kocsi instabil ha van egy kis oldalszél, minden rezonál...
Míg egy 530-asban 200-nál még semmi fusztráló nincs.
Azért egy mai gyári Civic nem üvölt 90 - nél. Nyilván nem olyan mint egy felső kategóriás limuzin - nem is az az árfekvése, célközönsége sem - de abban is lehet beszélgetni 160 - nál. Elmegy 180 - 200 - ig is, tartja is ha kell, és még csak nem is zabál sokat.
De a kérdéshez szólva, minél jobb egy autó, annál kevésbé érezni benne a sebességet. A tapasztalt vezetőnek nagy előnyt jelent a nagy teljesítmény, jó útfogás, jó fékek, de ha kevésbé gyakorlott az illető, akkor hamis biztonságérzet alakul ki benne. Én Wartburggal kezdtem, össze sem lehet hasonlítani a mai autókkal, nulla biztonság, hangszigetelés, alulméretezett fékek, az tényleg üvöltött 120 - 130 -nál, mai szemmel nézve életveszélyes volt. Vagy a Dacia 1310, ha leverte az ember a Balatonig 140 - nel mindjárt hengerfejes lett tőle. Lada, bőgött a Koppány kipufogó, s mégis, milyen kultusza volt. Ezekben valóban lehetett érezni a sebességet, szinte minden rezdülését az autónak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!