Az hogy lehet hogy a valóságban jobban tudok vezetni mint a játékokban?
A játékok sokkal egyszerűbbek. 4 billentyű vagy 1 joystick.
Ami ráadásul, ha elengeded, egyenesebe is hozza magát, meg a kocsit a játékban.
És a valóságban váltani kell, kuplungolni, indexelni, figyelni, hogy hátulról se menjen beléd senki, nem rálépni tövig a fékre.
És van eső, hó, jég, párásodó ablak nap ami szembe süt, vagy a tükörbe.
És a játékokban annyiszor neki mentem másoknak kanyarodás közben, vagy a villanyoszlopnak vagy a szegélynek. Nem is tudok ott szegély mellé leparkolni, hiába hátul nézetes, és láttam az egész autót kívülről...
Emlékszem amikor még nem is ültem volán mögött, csak a NFS meg a GTAban volt fogalmam az autó vezetésről, paráztam, hogy hogy kapok így jogsit, ha ilyen nehéz befordulni egy kereszteződésbe... Most meg röhögök...
Hogy lehet hogy a valóság sokkal nehezebb, bonyolultabb, és mégis jobban megy ott a vezeté, mint egy játékban, ami JÁTÉK...?
Az a helyzet, hogy a játékok sokszor nem törekednek a valóság pontos modellezésére. A GTA például minden, csak nem hiperrealisztikus autószimulátor. Megy az autó, kanyarodik, de a viselkedésének nem sok köze van a valósághoz. Az NFS sem jobb: ott sem az a lényeg, hogy teljesen tökéletes legyen a valóságérzet. Nem is igazi szimulátor, a versenyzők, szimulátorhívők nem ezzel játszanak.
"A játékok sokkal egyszerűbbek. 4 billentyű vagy 1 joystick"
Egyszerűbbnek tűnnek, de nem azok. Megnyomod a gombot: gyorsít, elengeded: lassít. Nem lehet félgázt adni, fokozatosan nyomni a pedált. A fékkel ugyanez a helyzet. Kanyarodni is csak úgy tudsz, ahogy az autó akar, nem tudod meghatározni, mekkora íven forduljon. De még egyszer mondom: ez nem is cél a játékokban. Senki sem azért játszik GTA-val vagy NFS-sel, hogy azon készüljön a gyakorlati vizsgára.
Képzeld én is jobban vezetek a valóságban, mint a játékokban, ráadásul régebben is, hiszen '86-ban még nem nagyon volt sehol a PC. A játékban kb. 2 perc alatt megtöröm az autót, élőben meg nagyon ritkán...
:D
Nekem is jobban megy.... az elöttem szólóknak tökèletesen igaza van. Talàn mèg annyit tennèk hozzà, hogy 2/a max 160, lakott területen max 60, nfs-ben pedig amit megy....
Ha kifordulok itthon egy utcàból, akkor megàllok, szètnèzek, elindulok. Nfs-ben pedig 120al kèzifèk, kifordulok, jàda, nekicsattanok a falnak, 80nal megyek tovàbb.... nem szoktam jàtèkban megàllni, körülnèzni ès szabàlyokat betartani.
Bàr volt màr hogy kipróbàltam ùgy is, nem törtem össze, csak unalmas a 40-50
LFS egy G25-el azért megközelíti úgy fényévekre a valóságot. Ha ezzel kipróbálnád nem törnéd össze, sokkal jobban visszaadja a dolgokat :D
Pl én itthon egérrel tolom az lfs-t (gáz-fék/fel-le, kanyarodás/jobbra-balra) és egy rendes verseny közben sokszor túl későn kezdek el fékezni, nem érzem hogy milyen íven kéne kanyarodni stbstb.
Havernak van G25-öse és azzal viszont egész jól érezni mikor kell rátaposni a fékre, hogy érdemes kanyarodni... Persze normálisan közlekedni egy sima monitorral így nehézkes, ugyanis míg valóságban csak belepillantasz a holttérbe, itt egy gombot is meg kéne nyomni hogy egyáltalán elnézz arra...
Úgyhogy ha billentyűzettel játszol, főleg eleve nem is szimulátorral, akkor ne csodálkozz hogy szarul megy :D
Sok itt a fogalomzavaros ember. Először is a JÁTÉK és a SZIMULÁTOR között fényévnyi különbség van. A SZIMULÁTOR nem JÁTÉK, és fordítva sem. A Szimulátor az az rFactor-nál, LFS-nél, Grand Prix Legends-nél, és még a SimBin féle dolgoknál kezdődik. Az a szimulátor, ahol minden apró autóbeállítás, olyan hatással van a vezetésre mint ha igazából állítanál. Igen, egy profi szimulátornál van kerékdőlés, összetartás, difizár, kormányzár, utánfutás, guminyomás, telemetria stb. EZ a szimulátor. Ezek pedig nagyon nagy előnnyel indítják az embert autóvezetésben, és olyan reflexeket adhat, továbbá olyan monotonitás tűrést ami egy átlag hétköznapi sofőrnek nincs meg, vagy csak nagyon ritkán. Aki ebben kételkedik, kérdezze meg Wéber Gabit, Michelisz Norbit, Kiss Pál Tomit, vagy épp Kiss Norbit. - Akármilyen hihetetlen, amióta KOMOLYAN szimulátorozok, azóta olyan szintű reflexeim lettek, hogy ha olyan a helyzet, még magamon is meglepődök néha, hogy milyen tizedmásodpercek alatt tudtam korrigálni az autót.
De ehhez mint mondtam, SZIMULÁTOR kell, és nem NFS, meg GTA, meg DiRT 1-2-3. Bár, ezt hiába mondom olyannak aki nem foglalkozik ezzel komoly szinten...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!