Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha tehetnéd, mit változtatnál...

Ha tehetnéd, mit változtatnál meg a Kreszben?

Figyelt kérdés
Ésszerű változtatásokra gondolok, aminek tényleg lenne értelme.
2013. febr. 14. 20:43
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
32%

Egyik sem tilos.


Járdán szabad kerékpározni, ha… és van egy pár megkötés. De járdával közös kerékpárutak is vannak, amely a zebra melletti sárga jelekkel van átvezetve, néha e nélkül. Itt átgurulhat a kerekes, de elsőbbsége nincs.

Az egyirányú utcába a legutolsó változtatás óta behajthat, ha azt tábla megengedi.

2013. febr. 14. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 kovpet ***** válasza:
38%

"Járdán szabad kerékpározni, ha… és van egy pár megkötés"


Magyarul tilos, kivéve XYZ...


"Az egyirányú utcába a legutolsó változtatás óta behajthat, ha azt tábla megengedi."


Magyarul tilos, kivéve ha van tábla.

2013. febr. 14. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Körgeometriás csomópont helyes leírása, mert konkrétan hiányzik a KRESZ-ből.


Aminek még látnám értelmét az a villogó zöld, mindenhol ugyanolyan hosszú ideig.


Amúgy az hülyeségnek tartom hogy tilosnak kéne lenni a járdán kerekezésnek. Sok helyen tényleg csak ott lehet közlekedni, sajnos... Ugyanis inkább megyek a gyalogosokra figyelve lassan a járdán, minthogy a nagy forgalmú párhuzamos közlekedésre alkalmas úton.

2013. febr. 14. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
0%
A sebességhatárokat. Azért pont ezt, mert mindenkinek saját magának kéne eldönteni hogy milyen gyorsan szeretne közlekedni. Természetesen ha balesetet csinál, akkor súlyos pénzbírság,és jogsi is repül ha komolyabb. A 4.es lámpákat (Piros,sárga,villogó zöld,telizöld) ezt meg azért hogy az autósoknak felhívják a figyelmét hogy hamarosan piros lesz. Több ajánlott sebességet is beraknék. Kötelezném továbbra az autóban több biztonsági eszközöket. Pl. Kompresszor,pótkerék,szezonális gumiabroncsok,vontatókötél,izzószett,tűzoltókészülék,nagyobb felszereltségű elsősegélyzett. És több rendőrt az utakra, akik figyelik hogy senki se veszélyeztesse/zavarja a forgalmat.
2013. febr. 14. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
32%
Tuti le leszek ezért pontozva, de minden zebra előtt 30 km/h sebességkorlátozást vezetnék be, ahogyan részben visszahoznám e korlátozást vasúti átjárók előtt az egysávos előjelző táblától kezdve. Egyszerűen túl sok a zebrán gázolás és a vasúti átjáróban bekövetkező baleset.
2013. febr. 15. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Ahogyan a vasúti balesetek száma sem csökkent semennyivel a sebességkorlátozással, úgy a zebrás balesetek száma sem csökkenne. Ellenben újabb vadászterület lehetne a rendőröknek.

Most mi van:

Pl.

- zebrán tilos sávot váltani. Megteszik? Meg.

- zebrán tilos előzni. Megteszik? Igen.

- a zebránál megálló mellett tilos tovább menni. Megteszik? Nagyon gyakran.

Mi az amit szabad:

- nem szabad, hanem kötelező kellő mértékben lassítani. Ez lehet 40 km/óra, 30 km/óra, de akár 4 km/óra is. Lassítunk? Már aki. Én igen, van aki gyorsít.

- a zebrát fékkészenlétben, fokozott figyelemmel kell megközelíteni? Így teszünk? Ha a jobb kézzel bal fülre tartott telefonnal, bal kézzel jobbra átnyúlva a váltóhoz (kormány csináljon amit akar), annak számít, akkor igen.


Írtam korábban talán, hogy a KRESZ nem szankcionál, így ezeket büntetéseket nem kellene ide keverni. De most én is megteszem.

18 pont most a limit. Egyes viselkedési formákat első alkalommal a vezetéstől végeleges eltiltással büntetnék. Ilyen pl. az, amikor az autós a kerékpárúton halad. Pesten több helyen találkoztam ilyennel.

17 büntetőponttal jutalmaznám az agresszív vezetőket. Pl. a követési távolság meg nem tartása a továbbhaladási lehetőség kierőszakolására (kifejezetten a tolásra gondolok). 17 hibaponttal jutalmaznám a gyalogossal szembeni agresszív viselkedést. Pl. azt is, ha ugyan átengedem, de „letaposom” a sarkát.

15 hibaponttal jutalmaznám azt, aki a szabályosan haladó kerékpáros mellett nem tart biztonságos oldaltávolságot. A jelenlegi kresznek csak magyarázatában lévő kocsiszekrénnyi oldaltávot kötelezővé tenném.

12 hibapontot adnák a járdán parkolásért.

Minden egyes baleset megítélésében súlyoznám a résztvevők erejét, védettségét, mint ahogyan pl. az osztrákok, németek is teszik. Azaz a kamionos felelőssége nagyobb, mint a kisteheré, a személykocsit vezetőé a gyalogossal szemben.

2013. febr. 15. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Sok mindent megváltoztatnék. Bizonyos szabályokat enyhítenék, másokat szigorítanék.


- a jobbkézszabály létjogosultságát felülvizsgálnám. Ahol csak lehet táblával oldanám meg az elsőbbségi kérdést.


- Stop - táblát megszűntetném, azaz nem magát a táblát, de kis forgalom esetén nem írnám elő a minden körülmények közötti kötelező megállást. Egyfajta megerősített "macisajtnak" tekinteném.


- meghagynám az általános 130 - as korlátozást, de helyenként és időszakonként megengednék ennél nagyobb sebességet autópályán.


- ugyanakkor 50 méteres minimális követési távolságot írnék elő autópályán és szigorúan ellenőrizném a jobbratartási kötelezettséggel együtt.


- piros lámpa melletti jobbra kanyarodást engedélyezném, esetleg helyenként, külön táblával jelölve.


- nem szigorúan a KRESZ kérdésköre, de új autópályát csak három (vagy akár több)sávosat építenék, fajlagosan olcsóbb lenne, kamionok előzése megoldódna, ezeken esetleg nagyobb sebességet is meg lehetne engedni.


- mint kamionos, ezer ötletem lenne még a nemzetközi fuvarozás területén is.

2013. febr. 19. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!