Ha tehetnéd, mit változtatnál meg a Kreszben?
Egyik sem tilos.
Járdán szabad kerékpározni, ha… és van egy pár megkötés. De járdával közös kerékpárutak is vannak, amely a zebra melletti sárga jelekkel van átvezetve, néha e nélkül. Itt átgurulhat a kerekes, de elsőbbsége nincs.
Az egyirányú utcába a legutolsó változtatás óta behajthat, ha azt tábla megengedi.
"Járdán szabad kerékpározni, ha… és van egy pár megkötés"
Magyarul tilos, kivéve XYZ...
"Az egyirányú utcába a legutolsó változtatás óta behajthat, ha azt tábla megengedi."
Magyarul tilos, kivéve ha van tábla.
Körgeometriás csomópont helyes leírása, mert konkrétan hiányzik a KRESZ-ből.
Aminek még látnám értelmét az a villogó zöld, mindenhol ugyanolyan hosszú ideig.
Amúgy az hülyeségnek tartom hogy tilosnak kéne lenni a járdán kerekezésnek. Sok helyen tényleg csak ott lehet közlekedni, sajnos... Ugyanis inkább megyek a gyalogosokra figyelve lassan a járdán, minthogy a nagy forgalmú párhuzamos közlekedésre alkalmas úton.
Ahogyan a vasúti balesetek száma sem csökkent semennyivel a sebességkorlátozással, úgy a zebrás balesetek száma sem csökkenne. Ellenben újabb vadászterület lehetne a rendőröknek.
Most mi van:
Pl.
- zebrán tilos sávot váltani. Megteszik? Meg.
- zebrán tilos előzni. Megteszik? Igen.
- a zebránál megálló mellett tilos tovább menni. Megteszik? Nagyon gyakran.
Mi az amit szabad:
- nem szabad, hanem kötelező kellő mértékben lassítani. Ez lehet 40 km/óra, 30 km/óra, de akár 4 km/óra is. Lassítunk? Már aki. Én igen, van aki gyorsít.
- a zebrát fékkészenlétben, fokozott figyelemmel kell megközelíteni? Így teszünk? Ha a jobb kézzel bal fülre tartott telefonnal, bal kézzel jobbra átnyúlva a váltóhoz (kormány csináljon amit akar), annak számít, akkor igen.
Írtam korábban talán, hogy a KRESZ nem szankcionál, így ezeket büntetéseket nem kellene ide keverni. De most én is megteszem.
18 pont most a limit. Egyes viselkedési formákat első alkalommal a vezetéstől végeleges eltiltással büntetnék. Ilyen pl. az, amikor az autós a kerékpárúton halad. Pesten több helyen találkoztam ilyennel.
17 büntetőponttal jutalmaznám az agresszív vezetőket. Pl. a követési távolság meg nem tartása a továbbhaladási lehetőség kierőszakolására (kifejezetten a tolásra gondolok). 17 hibaponttal jutalmaznám a gyalogossal szembeni agresszív viselkedést. Pl. azt is, ha ugyan átengedem, de „letaposom” a sarkát.
15 hibaponttal jutalmaznám azt, aki a szabályosan haladó kerékpáros mellett nem tart biztonságos oldaltávolságot. A jelenlegi kresznek csak magyarázatában lévő kocsiszekrénnyi oldaltávot kötelezővé tenném.
12 hibapontot adnák a járdán parkolásért.
Minden egyes baleset megítélésében súlyoznám a résztvevők erejét, védettségét, mint ahogyan pl. az osztrákok, németek is teszik. Azaz a kamionos felelőssége nagyobb, mint a kisteheré, a személykocsit vezetőé a gyalogossal szemben.
Sok mindent megváltoztatnék. Bizonyos szabályokat enyhítenék, másokat szigorítanék.
- a jobbkézszabály létjogosultságát felülvizsgálnám. Ahol csak lehet táblával oldanám meg az elsőbbségi kérdést.
- Stop - táblát megszűntetném, azaz nem magát a táblát, de kis forgalom esetén nem írnám elő a minden körülmények közötti kötelező megállást. Egyfajta megerősített "macisajtnak" tekinteném.
- meghagynám az általános 130 - as korlátozást, de helyenként és időszakonként megengednék ennél nagyobb sebességet autópályán.
- ugyanakkor 50 méteres minimális követési távolságot írnék elő autópályán és szigorúan ellenőrizném a jobbratartási kötelezettséggel együtt.
- piros lámpa melletti jobbra kanyarodást engedélyezném, esetleg helyenként, külön táblával jelölve.
- nem szigorúan a KRESZ kérdésköre, de új autópályát csak három (vagy akár több)sávosat építenék, fajlagosan olcsóbb lenne, kamionok előzése megoldódna, ezeken esetleg nagyobb sebességet is meg lehetne engedni.
- mint kamionos, ezer ötletem lenne még a nemzetközi fuvarozás területén is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!