Ha a haverom összetörte a kocsit és én még nem, akkor jobban vezetek nála? Mitől számít valaki jó vezetőnek?
Nem versenyzünk ezen, hogy "ki vezet jobban-rosszabbul" de beakart venni nagy sebességgel 1 kanyart 1 éves jogsival megcsúszott a kocsi hátulja, és beszállt az árokba.
Mikor oda mentem, megkérdezni, hogy mi baja lett a kocsinak, vagy neki, hogy "hallom mi történt..." Egyből: "Nem vezetsz nálam jobban, attól, hogy én ezt csináltam!" pedig sose mondtam neki azt, hogy ki vezet kettönk közül jól vagy rosszul...
De most elgondolkodtam. Ha én a 2 éves jogsimmal még csak neki se tolattam semminek, akkor mégis csak jobban tudok vezetni nem? Ő meg 1 éves jogsival 70nel lement az útról 1 kis kanyarban.
Vagy honnan kell nézni a "jól vezetés" dolgot? Attól vezet valaki jól, hogy szerpentinen betudja venni a kanyarokat nagy sebsséggel, vagy mindenre odafigyel, és nem megy bele veszélyes előzésekbe, meg kanyarba nem csúszik le az útról?
Ahogyan mások is leírták, a haverod hozzáállása élből nem szimpatikus. A rivalizálás közutakon ritkán szül jó dolgot. Az rendben van, hogy valaki foglalkozik a saját vezetési képességeinek elemzésével, de a jó irány az alázatos közelítés: ha tisztában vagy vele, hogy mit csinálsz rosszul, és fejlődni próbálsz azon a téren.
Amúgy tényleg nagyon összetett a dolog, és nem állapítható meg, hogy ki a jobb. A többéves baleseti arány jó támpont, de lehet, hogy csak mázlija volt az illetőnek. Számít, hogy vezetéstechnikailag mennyire jó, közutakon mennyire kezeli higadtan a stresszes helyzeteket, az átlaghoz képest milyenek a reflexei, a megosztott figyelme, és ugyenezek a képességek hosszú, több órás autózás után mennyiben romlanak.
Ha minden tökéletes és passzol, még mindig lehet, hogy nem kíméli az autót megfelelően, nem vezet gazdaságosan, vagy nem működik együtt a forgalom többi résztvevőjével.
Tehát a kérdés komplexitása miatt erre nem lehet egyértelmű választ adni, mert mi a jobb: ha valaki többet kockáztat, de jobban érzi és kezeli a járművet, nehezebben fárad, ám nem figyel eléggé a környezetére, vagy aki nem kockáztat, de krízis szituban elveszíti a fejét, nagyon figyel mindenre és mindenkire, de egy óra után úgy lefárad, hogy elbambul egy pirosnál?
Nem létezik válasz.
A biztonságos autóvezetés,elsősorban inteligencia kérdése.
A nagyon fontos,hogy előrelátóan(defenzíven) vezessen az ember,ezzel sok balaset elkerülhető,még mielőtt a baleset lehetősége kialakulna.Egy autóbuszvezetőnek,úgy kell vezetnie az autóbuszt,hogy soha ne kelljen hirtelen fékeznie,mert ha egy álló utas ebből kifolyólag megsérül,a buszvezető lesz a hibás!
Egy nyugdíjba távozó buszvezető kollégám aki koccanás nélkül vezetett le 35évet,a búcsúztatóján ezt mondta:
"Nem csak az én érdemem az,hogy balaesetmentesen töltöttem az úton,a fél életemet,hanem azoknak a járművezetőknek is meg kell ezt köszönnöm,akikkel az életem során közlekedési szituációkba kerültem"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!