Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Milyen célirányos intézkedések...

Alex67 kérdése:

Milyen célirányos intézkedésekkel, rendeletek megalkotásával lehetne elérni azt, hogy a balesetek túlnyomó többségéjért felelős gyorshajtások száma radikálisan csökkenjen?

Figyelt kérdés

A kérdésem természetesen nem az 50-es táblánál 60-nal stb, haladók kategóriájára vonatkozik.


Ma 10 jogosan megbüntetett gyorshajtó közül, 7 autós nem meri/nem is akarja vállalni tettéjért a következményeket, ezért szemlesütve, gusztustalan módon mindenféle kiskaput keres, hogy megússza a büntetést.


Teszi ezt annak ellenére hogy:

1, Ismeri az általa vezetett kategóriára vonatkozó sebességhatárokat.

2, Tudja, hogy akár komoly összegű büntetés jár érte, ha bemérik, mégis tudatosan kockáztat, még akkor is, ha ott ül a kocsiban a családja.

3, Ráadásul senki sem kényszeríti, hogy gyorsabban hajtson, mint a megengedett.


Ennek ellenére megteszi, és ha elkészült a méregdrága fotó róla, illetve a járművéről, akkor a többségük azonnal tagad, sumákol, hazudozni kezd csak azért, hogy megússza.


Miért nem lehet tisztességes ember módjára felvállalni a felelősséget, és egyenes gerinccel beismerni a szabálysértést?

Hibáztam, elkaptak, fizetek, (amennyiben valóban jogos a büntetés)


Nem lehet mentség, hogy azért sumákol valaki, mert drágák a büntetések, hiszen ha csökkenne a mértéke, akkor még többen lennének a gyorshajtók táborában.


Az sem lehet indok a gyorshajtásra, hogy emelni kéne a sebességhatárokat, hiszen a közút az nem versenypálya, hanem mindenki által használható útszakasz, és mivel mindenki használhatja beleértve a betegeket, anyukákat, időseket, mozgásukban korlátozottakat, nyugdíjasokat, családos apukákat, közszolgáltatást végzőket, árufuvarozókat stb, nem lehet elvárni, hogy mindenki forszírozott tempóban közlekedjen csak azért, mert van 1-2 ezer ember, a hazai autósok cirka 4 milliós táborában, aki mindenáron versenyezni akar a közutakon.

Jómagam is dinamikusan vezetek, mégsem hajtok eszetlenül, vagy lépem át a határokat.



2013. jan. 11. 13:19
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
Filozofálgatni nem akarok, így csak a kérdésedre a válasz: Ha oylan helyen mérnének ahol INDOKOLT, akkor nem lenne annyi gyorshajtó. De köztudott, hogy pénzbehajtás, és ott mérnek ahol nem kéne... Falu kivezető szakasz ahol madár se jár, 30-as táblánál stb. Tévedés, enm azok okozzák a baleseteket, akik falut elhagyva kicsit kigyorsítanak; hanem azok akik olyan előzésekbe mennek bele, amitől a hajam égnek áll: kanyarokban, emelkedőn,stb. Vagy ködbe... Ezeket kéne megfogni és nem azokat akik falutól falutábláig nem tartják be pont... Vagy kamiont megelőzik emrt 70-80al megy...
2013. jan. 18. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
A sztrádán RADIKÁLISAN növelni kell a határt. A többi határ szerintem is rendben van, viszont a jogállamiatlan objektív felelősséget el kell törölni, helyette azt kell büntetni, akit megállítottak, vagy látszik az arca a fotón, de azt súlyos esetben szabálysértési elzárással is. Az ugyanolyan büntetés a milliárdosnak is.
2017. jún. 19. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!