Kamion az udvarban! Ilyenkor ki téríti meg a kárt?
Hát igen, a szabályokat betartva ilyen nagyon nem fordulhatna elő, max. műszaki hibából kifolyólag, de erre meg ki van találva a szigorú műszaki vizsga ellenőrzés!
Köszönöm a válaszokat!
A jármű kötelező biztosítása nem csak a másik járműben okozott kárt téríti meg, hanem minden kárt, amit a járművel okoztak. Így ha a kamion belerongyol a kerítésbe, azt is kifizeti.
A metódus az alábbi: megjön a kamion, kényelmesen elhelyezkedik a nappaliban. A sofőr kiszáll, elkezd valami idegen nyelven hablatyolni, kiderül, hogy szlovák/szlovén/lengyel/román/ukrán. Te szólsz a rendőrségnek, hogy ugyan kezdjenek már vele valamit, mert nem látod tőle a TV-t. Megérkezik a rend derék őre, egy kukkot sem tud idegen nyelven, ezért lassan, tagoltan, magyarul ordítva próbálja megértetni magát a sofőrrel ("JO-GO-SÍT-VÁNY! PASZPORT! Anyád istenit, nem igaz, hogy nem érted, hülye ruszki!"). Nem tud vele mit kezdeni, előállítja. Benn, a kapitányságon csak van valaki, aki tud valamilyen idegen nyelven. Közben jönnek a helyszínelők is, mérnek, rajzolnak, fényképeznek, de ők sem tudnak külföldiül. Ha ukrán a sofőr, a vezetőfülkéből előkerül néhány üres vodkásüveg, onnantól kezdve a probléma forrása egyértelmű. Végül a rendőrök elköszönnek és elhúznak.
Neked meg ott marad a nappalidban a kamion. Megkérded a rendőrt, mi legyen vele: nem tudja, ő nem autómentő. Majd szól a kapitányságon. Ha a közút forgalmát zavarja a kamion, mert mondjuk belóg, akkor általában egy órán belül jön valami daru vagy vontató, eltávolítják a kamiont, aztán annyi. Ha nem zavar, akkor ez kicsit később történik meg, de nem szokták sokáig húzni, mert a szállítmányozó cég küld egy másik szerelvényt, hogy átpakolják rá az árut és célba vigyék, ahhoz meg jól jön, ha nem a te könyvespolcodról kell leseperni.
Kamion eltűnt, te ott állsz a kicsit megrongált faladdal. Bemész a rendőrségre, megkérded, hogy ugyan kinek a biztosítása terhére javíttathatod a házat. Elhajtanak, mint a macskát szarni, a nyomozás folyamatban van, ne szólj bele.
Eltelik egy hónap, semmi sem történik. Az eső beesik, a huzat áthúz a szobán, információ nincs. Belekezdhetsz önerőből a javításba, de akkor a kárfelmérésnél rosszul jársz. A rendőrség nem ad információt, a nyomozás nem zárult le.
Mikor a rendőrség megunja, nagy kegyesen értesít arról, hogy lezárult a nyomozás és megállapították, hogy tényleg az a kamion hajtott bele a házadba (erre te már akkor rájöttél). De azt nem mondják ám meg, hogy kinél igényelheted a károd megtérítését, mert személyiségi jogok vannak. Külön kell ezt kérned, akkor talán egy héten belül megkapod papíron a külföldi biztosító címét, ahol a cég teherautóflottáját biztosították.
Időközben - ha jó fej a kamionos cége - megkeres valamelyik helyi képviselőjük és felajánl neked egy olyan kártérítési összeget, ami a tényleges kár kb. 10%-át fedezi. Természetesel elhajtod a fenébe, de akkor még nem tudod, hogy ez a legtöbb pénz, amit kaphatnál tőlük.
A külföldi biztosító után már nyomozz te magad, az nem a rendőrség feladata. Találsz itthoni képviseletet: ők széttárják a karukat, nem tudnak ezzel mit kezdeni. Saját költségeden küldöd a levelet külföldre, visszajön valami válasz, hogy a cég nem vállalja a felelősséget, a sofőr hibázott, az ő kontójára megy az ügy. De a sofőrnek se a nevét, se a címét nem tudod. A cég nem adja ki, mert személyiségi jogok, a rendőrség nem adja ki, mert személyiségi jogok, te meg ott állsz kettejük közt hülyén, hogy most mi van. Megkeresed azt az ürgét, aki a cégtől jött hozzád, hogy fizetne, ő nem is emlékszik rád és amúgy is a sofőrrel intézd, nem a cég tehet arról, hogy az embere részeg volt.
Közben eltelt vagy három hónap, neked már mindened tele van az egésszel, ezért saját erőből, a spórolt pénzedből vagy bármi másból kijavítod a károkat és szidod a történet valamennyi szereplőjét, amiért csak lökdösik ide-oda a felelősséget.
Ha magyar a kamionos, akkor másképp indul a történet. Becsapódás, üvegcsörömpölés, rendőrség, helyszínelés - eddig ugyanaz. Viszont a kamionos magyar, tehát ki tudják deríteni az adatait. A fuvarozócég persze nem vállalja a felelősséget, nem ők voltak. Ajánlanak a leomlott házfalra 10.000 Ft-ot, mert nem nagy ügy. A rendőrség tologatja az aktát két-három hónapig, nyomozás lezárása, adatok nincsenek, kikéred, vannak. Mész a biztosítóhoz, kárbejelentés, köszönjük, majd küldünk valakit. Eltelik 1-2 hét, jön a kárfelmérő, leb*sz, hogy miért nyúltál hozzá a házhoz. Megemlíted neki, hogy kerítés nélkül nem szeretsz lakni és zavart, hogy beesik az eső. De akkor sem kellett volna, ő így nem tud dolgozni. Nézelődik, méricskél, érdeklődik: megajánlja a kárérték negyedét. Elhajtod messzire, nem írod alá, hogy elfogadod. Rendben, akkor nyújts be árajánlatot te magad. Saját költségeden utánajársz, elkészíted, benyújtod: nem jó. Túl drága. Megint benyújtod: szép és jó, elfogadták, megajánlják a felét. De nem, nem a fele kell, az egész kárérték kell. Hát, azt bizony nem fizetik ki, mert ha a 20 éves kerítést te új anyagokból építed újra (mivel a régit gyújtósnak felaprította a kamion), akkor az káron szerzés, hiszen nagyobb lesz az érték, mint korábban, ezért amortizáció, satöbbi. Megírod, hogy nem tudod másképp megoldani, kénytelen vagy új deszkából építeni a kerítést, új téglából rakni a falat, sajnos ez az egyetlen mód van. Akkor sem. Esetleg a kár háromnegyede. Persze a levelezés saját pénzből, ajánlott, tértivevényes, elsőbbségi levéllel. Te válaszolsz egy napon belül, a biztosító talán egy hónap alatt.
Eközben már fél éve nejlonozod a lerombolt részeket, megunod, rábólintasz a nevetségesen alacsony kártérítési összegre, megadják, hozzáteszel még egyszer annyit és abból újjáépíted a házat. És egy életre megutálod a sok nagyképű aktatologatót.
Én is úgy tudom, hogy fizet ilyenkor a károkozó kgfb-je. A szomszéd településen van egy nagyon jó ívű derékszögű kanyar, 4-5 évente valaki beleszáll a külső íven lévő épületbe.
De szerintem elsősorban ne a kamionosoktól félj, igaz az okoz nagy kárt ha jön, de személyautó vagy motor is "berepülhet" a kertbe. Épp nyáron volt egy ilyen eset, egy motoros kolléga valamit elnézett és egy kiskertben landolt szerencsétlen.
Szalagkorlát van?
# 13:
ilyen történeket kéne a TV-ben leadni, mert sokkal nagyobb a tanulsága, mint a magyar szappanoperáknak.
Vicces sztori, kb. a felének van is realitása...
Az külön jó volt, hogy előállítják a sofőrt, mert nem tud magyarul...
"Hát igen, a szabályokat betartva ilyen nagyon nem fordulhatna elő"
Ha mindenki betartana mindent...utópia
"max. műszaki hibából kifolyólag, de erre meg ki van találva a szigorú műszaki vizsga ellenőrzés! "
Úgy látszik, te még nem jártál műszaki vizsgán. Még az NKH saját vizsgabázisán is lehet műszakit kapni - akár fék nélküli kamionnal is - csak legyen elég pénzed.
Ahogy előttem írták már, ilyen esetben a kgfb fedezi a kárt függetlenül attól, hogy mi ment gallyra. Más kérdés, hogy a kamionos ott marad-e a helyszínen. Nem mindig válik egy ekkora batár működésképtelenné. Egyik télen hajnali 3 körül nagy robajra ébredt a nagyim. Azt hitte, hogy a háztetőről zuhant le egy nagyadag hó és megnyugodva elaludt. Én nem ébredtem fel ekkor. Reggel 7-kor kimentem és láttam, hogy a szomszéd 2 m-es téglakerítése kamionfülke szélességben beomlott. A fal előtti betonlappal borított járda 20 m-es szakasza összetörve és nyomvályúkkal, gödrökkel tarkítva. A gyalogosforgalom lehetetlenné vált rajta. Soha nem találta meg a jard a károkozó kamionost, a szomszéd kára 100 000.- volt, az önkormányzat kára 60 000.- az összetört járdáért.
Most télen pedig valami pici autó ment neki egy közeli beton villanyoszlopnak(totálkárosra tört), kidöntötte ezért 2 hétig nem volt közvilágítás 2km-es szakaszon. Biztos a villamos művek addig nem állított fel új oszlopot, amíg az autós biztosítója nem fizetett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!