Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Párásodás, mi a leghasznosabb...

Párásodás, mi a leghasznosabb megoldás?

Figyelt kérdés

Kezdő vezető vagyok, egy kicsi dízel autóm van, ami ugye hidegben eleve lassan melegszik, főleg ha még meleg levegőt is fújatok a szélvédőre.

Mi a jó eljárás/megoldás? Ablak leengedés, klíma? Nem törődni, hogy a motor nem fog bemelegedni és nyomni be a levegőt???



2012. okt. 29. 11:00
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
84%
Mielőtt indulsz az előtt beindítod az autót 10percel. Ezalatt felmelegszik a motor utána melegre állítod a fűtést és fokozatosan feltekered a fújáserősséget és persze a szélvédőre fújatod. Ja és kinti levegőt fújjon mindig be.
2012. okt. 29. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Nem kell meleg levegőt fújnod rá. Csak állítsd felfelé (az ablak felé) a levegőztető nyílásokat, maxra a befújást. Így le kell fújnia a párát hideg levegővel is, ha nem, nézesd meg a pollenszűrőt.


Ha majd fagyni fog, akkor sajnos meg kell majd várni, míg melegszik kicsit a kocsi, és nem ár venni olyan jégoldó spray-t.

2012. okt. 29. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Plusz a modern dízeleknél nem is a motor veszteséghőjéből megy a fűtés (mivel olyan kicsi) hanem külön fűtőszál van beépítve a fűtőkörbe, nyugodtan nyomathatod a fűtést, nem fog később bemelegedni a motor.
2012. okt. 29. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Nem igaz, mert a motortól vonod el a hőt, ha meleget fújatsz ki.

Ilyenkor pár perccel előbb indítsd be és a hideg-meleg levegő közepére tedd a szabályzót.

A másik megoldás, hogy van kifejezetten páramentesítő spricni, azzal, mint a sima ablakmosóval letisztítod az ablakot és nem fog (annyira) párásodni.

2012. okt. 29. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Mondom a MODERN dízelekben van egy FŰTŐSZÁL a FŰTŐKÖRBEN.


Azért, hogy mikor beleülsz ne fagyjon bele a segged azalatt a 15-30perc óra alatt, amíg egyébként eléri a fűtéshez szükséges hőt, plusz hogy ne az legyen amit mondasz.


Pont akkorára van méretezve, hogy nem vesz el a motortól hőt (milyen szakmai megfogalmazás), ugyanis nincs kapcsolatban vele. Hajszárítót gondolom már láttál közelről, na ez ugyanazon az elven működik.

2012. okt. 29. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Annyira sajnos nem modern, hogy ne a motortól vonja el a hőt. :( Viszont a klima/fűtés digitális, azaz konkrét celsius fokot tudok csak beállítani, vagy a kinti levegőt fúja be, ha 15 fok alá állítom a fűtést. Köszönöm az eddigi válaszokat. Egyéb ötlet?
2012. okt. 30. 06:44
 7/11 anonim ***** válasza:

Rendben van.

Én tanultam elég komolyan fizikát.

Abban az esetben és csak abban az esetben nem vonsz el hőt a motortól, ha külön körön vagy. Mivel szerintem a modern dízeleknél is van fűtőradiátor, amit a motor hője melegít, tehát ha meleg levegőt fújatsz, akkor elvonod. A mértékében lehet vitatkozni.

Vagy úgy van megoldva, hogy amíg nem meleg a motor, addig a fűtőszál fűt, majd utána a radiátor? Kötve hiszem.

Ha a radiátorom elé egy ventilátort teszek elvonom a hőjét. Függetlenül attól, hogy közötte van fűtőszál vagy nincs. Ha van, akkor rögtön meleg levegő jön.

2012. okt. 31. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Ebben igazad van DE a termosztát üzemi hőfokon nyit, amíg azt nem éri el a motor nem kap melegvizet a fűtőradiátor, korlátozott a keringés a hűtőrendszerben, tehát nem von el hőt a motortól.


Ezért van beépítve a fűtőszál is, ugyanis egyértelmű hogy a hideg fűtőradiátort fújathatod bármivel, nem lesz melegebb az átmenő levegő.


Kérdező: nyugodtan nyomathatod a fűtést, a motorra nem lesz káros hatással, valószínűleg a klímád tud fűteni is, ha meg nem akkor sem lesz probléma, nem fogja visszahűteni a motort üzemi hőfok alá.


De azért elárulhatnád milyen gépről van szó.

2012. okt. 31. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Sok kezdő beleesik abba a hibába,hogy "belső keringetésre" teszi a rendszert,mivel kint hideg van XD


Ilyenkor általában ki sem látnak az autóból,még forró levegő befúvatása esetén sem..

2012. nov. 1. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
1.3-as Fiat Grande Punto. Látnod kéne, üzemi hőmérséklet alatt, bekapcsolt fűtésnél látványosan zuhan a motor hőfok jelző, egészen nulláig. De a kinti levegő befujatás értelemszerűen működik. Télen akkor nagykabátos autózás lesz. :)
2012. nov. 2. 14:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!