Párásodás, mi a leghasznosabb megoldás?
Kezdő vezető vagyok, egy kicsi dízel autóm van, ami ugye hidegben eleve lassan melegszik, főleg ha még meleg levegőt is fújatok a szélvédőre.
Mi a jó eljárás/megoldás? Ablak leengedés, klíma? Nem törődni, hogy a motor nem fog bemelegedni és nyomni be a levegőt???
Nem kell meleg levegőt fújnod rá. Csak állítsd felfelé (az ablak felé) a levegőztető nyílásokat, maxra a befújást. Így le kell fújnia a párát hideg levegővel is, ha nem, nézesd meg a pollenszűrőt.
Ha majd fagyni fog, akkor sajnos meg kell majd várni, míg melegszik kicsit a kocsi, és nem ár venni olyan jégoldó spray-t.
Nem igaz, mert a motortól vonod el a hőt, ha meleget fújatsz ki.
Ilyenkor pár perccel előbb indítsd be és a hideg-meleg levegő közepére tedd a szabályzót.
A másik megoldás, hogy van kifejezetten páramentesítő spricni, azzal, mint a sima ablakmosóval letisztítod az ablakot és nem fog (annyira) párásodni.
Mondom a MODERN dízelekben van egy FŰTŐSZÁL a FŰTŐKÖRBEN.
Azért, hogy mikor beleülsz ne fagyjon bele a segged azalatt a 15-30perc óra alatt, amíg egyébként eléri a fűtéshez szükséges hőt, plusz hogy ne az legyen amit mondasz.
Pont akkorára van méretezve, hogy nem vesz el a motortól hőt (milyen szakmai megfogalmazás), ugyanis nincs kapcsolatban vele. Hajszárítót gondolom már láttál közelről, na ez ugyanazon az elven működik.
Rendben van.
Én tanultam elég komolyan fizikát.
Abban az esetben és csak abban az esetben nem vonsz el hőt a motortól, ha külön körön vagy. Mivel szerintem a modern dízeleknél is van fűtőradiátor, amit a motor hője melegít, tehát ha meleg levegőt fújatsz, akkor elvonod. A mértékében lehet vitatkozni.
Vagy úgy van megoldva, hogy amíg nem meleg a motor, addig a fűtőszál fűt, majd utána a radiátor? Kötve hiszem.
Ha a radiátorom elé egy ventilátort teszek elvonom a hőjét. Függetlenül attól, hogy közötte van fűtőszál vagy nincs. Ha van, akkor rögtön meleg levegő jön.
Ebben igazad van DE a termosztát üzemi hőfokon nyit, amíg azt nem éri el a motor nem kap melegvizet a fűtőradiátor, korlátozott a keringés a hűtőrendszerben, tehát nem von el hőt a motortól.
Ezért van beépítve a fűtőszál is, ugyanis egyértelmű hogy a hideg fűtőradiátort fújathatod bármivel, nem lesz melegebb az átmenő levegő.
Kérdező: nyugodtan nyomathatod a fűtést, a motorra nem lesz káros hatással, valószínűleg a klímád tud fűteni is, ha meg nem akkor sem lesz probléma, nem fogja visszahűteni a motort üzemi hőfok alá.
De azért elárulhatnád milyen gépről van szó.
Sok kezdő beleesik abba a hibába,hogy "belső keringetésre" teszi a rendszert,mivel kint hideg van XD
Ilyenkor általában ki sem látnak az autóból,még forró levegő befúvatása esetén sem..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!