Lejtös helyen hogy. Induljak el a lámpánál hogy ne
guruljak vissza, vagy ne fulladjak le?
Figyelt kérdés
2012. szept. 15. 16:53
1/7 anonim válasza:
Autósiskolában nem tanították meg?
2012. szept. 15. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Úgy nem jó fogod a féket közben?
Különben sok helyen nem mutatják be ezt, régen még tanították ezt is, manapság minden sz* tanítanak
2012. szept. 15. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Kézifék behúzva, gázt adsz engeded fel a kuplungot ameddig nem fog, kiengeded a kéziféket és már mész is. Persze mindezt gyorsan, hogy a kuplungot ne erőltesd. A kuplung fogáspontjához viszont ismerned kell a kocsit.
2012. szept. 15. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Gondolom állsz a piros lámpánál. Kuplung, fék is benyomva-érdemes mindig így tenni, fogalmi vizsgán ha hátragurulsz, megbuksz! Váltó egyesben van. Kuplung pedált elkezded emelni, fék marad benyomva! Amikor érzed, hogy a kocsi rázkódik, remeg, fék elenged, autó elindul és már adhatod a gázt is neki:)
2012. szept. 15. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Kézifékkel.
Vagy beteszed sebességbe és nagyon gyorsan átlépsz a gázra a fékező lábaddal. De ebbe benne van az hogy lefulladhatsz vagy sergető csikorgó kerekekkek távozol a lámpa után. Mert ahoz profinak kell lenni és ismerni kell az autót hogy eltalált az optimális fordulatszámot.
Kézifékkel se bonyolult. behúzod a kéziféket bteszed egyesbe és elkezded ráengedni a kuplungot finoman. Mikor érzed hogy a motor már terhelést kap és szinte érezni hogy feszül akkor visszaengeded a kéziféket finoman míg meg nem mozdul előre az az óótóó. Mikor megmozdult akkor bátrabban visszaengedheted a kézit a helyére.
Mindenesetre magasabb fordulatszámon kell a motort forgatni. És ne túráztasd közbe mert az életbe nem találod el mikor engedd rá a kuplungot.
Benzinesnél olyan 2000-3000fordulatszám kell dízelnél olyan 1500-1800 as. de minél meredekebb a lejtő annál magasabb fordulatszámon célszerű ráereszteni a kuplungot.
2012. szept. 15. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Én úgy szoktam , hogy 1 esbe van,adok egy kis gázt és engedem fel a kuplungot. Akkor szokott visszagurulni ,ha túl lassan emeled a kuplungot.
2012. szept. 15. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Nekem is ez a legnagyobb problémám vezetés közben, 2ezres dízelen tanultam vezetni, ott szépen lehetett érezni, hogy mikor fog a kuplung. Az itthoni 1,4-es benzinesen már nehezebb. Én úgy szoktam, hogy nyomom a féket, a váltó egyesben és a kuplungot fogásponton tartom, a lámpától függetlenül. Így nem hirtelen kell eltalálni, hanem megállás után, szépen lassan felengedem addig sárgán meg csak lelépek a fékről és már viszi is az autót. Igaz ez a kuplungnak nem a legjobb, de így nem kell stresszelni a visszagurulástól/lefulladástól.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!