Nappali menetfény és helyzetjelző használata együtt? (többi lent)
Figyelt kérdés
ma történt h álltam a pirosba a sorba utolsóként és nem nyomtam a féket szval nem világított a féklámpa közbe bejött mögém egy terepjáró ami nem fékezett és ugye esett az esú csúszott az út későn vette észre és nekem jött (szerencsére csak picit kaprcos lett meg megrepedt a festék a kocsimon neki ugye semmi mert böhöm nagy ilyen védő rácsok vagy mik voltak rajta) és utána arra hivatkozott h nem vett észre mivel nappal volt nem kapcsoltam föl a tompítottat de a drl ment csak ugye hátsó lámpa nincs és úgy hallottam h helyzetjelzőt csak tompítottal lehet használni de akkor értelmetlen a kocsimon a drl és h ne legyen több ilyen fölkapcsolnám nappal a drl mellé a helyzetjelzőt ez lehetséges? vagyis nem szabálytalan?2012. szept. 13. 22:47
11/18 anonim válasza:
Miért lenne értelmetlen? Nem értem a logikádat. :D
12/18 A kérdező kommentje:
mertha a drl megy elölröl látnak oké de hátul nincs világítás tehát hátulról ezért jöttek belém a helyzetjelzőt nem lehet ugye mozgó járművön használni a ha a tompítottat fölkapcsolom akkor meg fölösleges a drl
2012. szept. 14. 16:37
13/18 A kérdező kommentje:
azért fölösleges mert ugye akkor lekapcsolódik
2012. szept. 14. 16:37
14/18 A kérdező kommentje:
nam ind1 a lényeg az úgy látnám értelmét ha közbe hátul is lenne világítás h értelme is legyen hátulról is meg ne legyen több ilyen szval ha bekötöm rá a hátsó lámpát átengedik a műszakin?
2012. szept. 14. 16:38
15/18 anonim válasza:
Végülis ez is egyfajta logika, bár nem értek vele egyet. :)
Műszakin simán átmegy,h a szőröznek támogasd meg a biztost egy Széchenyis arcképpel, esetleg rakass be egy rejtett kapcsolót amit lenyomsz arra az időre.
16/18 anonim válasza:
Én értem a kérdező logikáját. Ha csak azzal a DRL fénnyel mész, máskor mindenképp nyomjad a féket is ha állsz. Amúgy pont ezért nem tesznek hátra DRL fényt, mert DRL az új, leginkább luxuskategóriás autókban van, azok pedig szinte mind automaták. Tehát náluk a féklámpa a hátsó LED, vagy ha úgy tetszik, DRL, érted? Ha tökéletesek a látási viszonyok menj továbbra is DRL-rel, tökéletes az! Csak ha állsz a pirosnál, nyomd folyamatosan a féket, mert mindig lesz egy vakegér, aki nem látja. Nekem automata váltós autóm van, mindig is az volt, azt szeretem. De ha manuálist vezetek, megszokásból is rajta tartom a lábam a féken a lámpánál. Tedd te is ezt, egyrészt biztonságosabb, mert nem gurulhatsz el, másrészt meg is látnak és még a lábad is szépen ki van nyújtva, kényelmesebb.
17/18 anonim válasza:
Ha meg ilyen borongós az idő, szemerkél az eső, vagy ilyesmi, akkor meg egyből kapcsold fel a tompítottat! Tehát kitűnő látási viszonyok: DRL + féklámpa=LED, - Szürkület, borult idő, eső, egyéb: Tompított! <---
18/18 Mist194 válasza:
A kérdező abszolút szabályosan közlekedett. Ha a DRL - nappali menetjelző fény szabályosan van beépítve, járó motornál elől világít. Hátul nincs menetjelző fény az előírások szerint (6/1990 Köhém+26/2010(XII.22) NFM 5§). A tompítottat ugye az esti szürkületkor kell felkapcsolni, s az meg lekapcsolja a DRL-t.
A KRESZ egyébként azt mondja: " ..olyan követési távolságot kell tartani, hogy az elől haladó hirtelen megállása esetén is meg tudjon állni." Tehát ilyen esetben egyértelműen a követő jármű vezetője a hibás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!