Üdv! Ha a motorom gyárilag fel van szerelve első helyzetjelző lámpával (az a kicsi ami a rendes izzó mellett van) és ennek kötelező is benne lennie, nappal jó látási viszonyok mellett használhatom-e tompított fényszóró helyett?
(mivel az állítólag kötelező motorkerékpáron) Rendőr beleköthet, ha azt használom? Miért kötelező ha úgyis a tompítottat kéne használni? :D
(akkumulátor méreti gondokkal küszködök és a 12AH- akksi nem fér el így be kell érnie egy kb 6 Ah-s al. Így amilyen módon csak lehet csökkenteni kell az akksira nehezedő gondokat. (nincs index 40/45 ös helyett 35/35 ös izzó).
Nem értem a kérdést. A KRESZ elég egyértelműen fogalmaz:
44. § (7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Melyik szót nem érted?
Lakott területen kívül fényes nappal is kell sajna a tompított.
De hallottam már olyan turpisságról hogy helyzetjelző helyett raktak bele néhány ledet. És egy kicsit volt csak halványabb a fénye mint a tompítottnak. De annyi fénye volt hogy a rendőrnek fel s tűnjön a dolog :)
Meg ha spórolni akarsz akkor hátsó lámpát érdemes ledesre alakítani.
Itt pölö le van írva hogy hogyan. Pár leddel sokat lehet spórolni. És egyszerű megcsinálni.
Kedves 15:17!
Vagy nem olvastad az előző hozzászólásomat, vagy nem ismered a kreszt, vagy csak simán csökkent értelmi képességekkel rendelkezel. Esetleg ezek tetszőleges kombinációja...
"Lakott területen kívül fényes nappal is kell sajna a tompított." - Hol olvastad a kreszben, hogy csak lakott területen kívül kell a motorkerékpáron a tompított? Faluban is kell! Városban is.
Azt már csak mellékesen kérdezem meg, hogy miért írod, hogy "sajna"? Netán magas lesz a villanyszámlád, ha felkapcsolod a világítást a mocin? Vagy te vagy a lopakodó? Vagy zavar, hogy mások időben észrevesznek?
Kicsit kevertem az autókkal. Ugyanis ott lakott területen belül fényes nappal nem kell felkapcsolni a világítást.
Lehet nem értesz hozzá vagy csak simán csökkent értelmi képességekkel rendelkezel. Esetleg ezek tetszőleges kombinációja de a sajnos azért van mert a felkapcsolt világítás jobban terheli a generátort/dinamót.. Ez pedig a motort. Ezért nő a fogyasztás.
Egy ismerős anno számolgatott(hozzáértő ismerős) hogy egy autó x km-en hány liter benzinnel szik többet a felkapcsolt világítás miatt.
Az meg a másik hogy ha szépen süt a nap a tompított fényszóró kb semmit se számít. A járművet anélkül is tökéletesen észre lehet venni.
És mégis mit számolt az ismerősöd, mennyivel fogyaszt többet az autó felkapcsolt tompítottal? 0,001 liter/100km? Ugyan már, ember, ha már ilyeneken spórolsz, akkor inkább menj gyalog. Mezítláb, hogy ne kopjon a cipőd talpa.
Egyébként is jobban járna ezzel mindenki, mert ha szerinted a felkapcsolt tompítottal nem látszik jobban fényes nappal pl. egy szürke autó az útmenti fák árnyékában, akkor komoly gond van a látásoddal.
A fogyasztásnövekedés egy autóra nézve kb elhanyagolható. A számolgatásnak a célja az volt hogy pár ezer autó hány liter benzinnel fogyaszt többet 100km-en.
A tompított meg talán akkor jó ha rohadtul messze van a másik autó. Bár olyan messze meg nem érdekel. És mivel a szemem jó vezetés közbe még szürkületbe is képes vagyok kiszúrni egy kivilágítatlan bicajost is. Nemhogy árnyékban egy szürke autót...
Számomra elé feltűnő tud lenni ha valami mozog az úton...
"(akkumulátor méreti gondokkal küszködök és a 12AH- akksi nem fér el így be kell érnie egy kb 6 Ah-s al. Így amilyen módon csak lehet csökkenteni kell az akksira nehezedő gondokat."
Ezt nem értem! Járó motornál kell annyi töltésnek lennie, hogy elbírja a világítást, indexet, féklámpát, stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!