![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amiért a villamoson sincs.
2 nap,és az összes le lenne vágva róla..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Van olyan, amelyikre szerelnek. Az autópályákon közlekedő, emelt sebességű buszokon kötelező a biztonsági öv megléte és használata és álló utast sem szabad rajtuk vinni.
Egyébként meg azért nincs rajtuk öv, mert a használatával lennének gondok. Helyi járatokon az ülő utasoknak is teljesen esélytelen lenne használni (senki sem kötné be magát 1-2 megállóra), az állókkal meg csak a baj van. Lakott területen kívül sem nagyon használná senki. Éppen ezért a jelenlegi buszpark gerincét alkotó típusokon még nem is gondoltak az övek rögzítésére, nincs is nekik hely. Tehát hiába is lenne kötelező, még csak be sem lehetne szerelni a buszokba az öveket.
Úgyhogy el fog telni egy kis idő, mire a buszokra vonatkozó műszaki szabályozás és a jogszabály legalább nagyjából hasonlítani fog egymásra. Akkor majd talán lesz lehetőség rá, hogy távolsági buszokon kötelező legyen, de lehet, hogy ez nem fog eljönni: az álló utasokat ugyanis nem lehet rögzíteni, balesetnél rápotyognak az ülőkre és ilyen helyzetben lehet, hogy nem életmentő az öv (nem elég az utasnak lelökni magáról a ráhullott Józsi bácsit, még az övből is ki kell bogoznia, hogy kiköthesse). A helyi járatokon pedig akkor sem lesz jellemző az övhasználat, főleg azért, mert ott meg arányaiban még kevesebb az ülőhely.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem is a műszaki szabályozás és a jogszabályok miatt. Igazából fölösleges, a buszok felépítése miatt nem számít annyira, nem nyújt akkora védelmet mint egy autónál.
Értsd: egy bizonyos határig nem véd jobban ha be vagy kötve buszon, afölött meg mindegy be vagy-e kötve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát, egy koccanásból nem lesz 4-5 törött orr egy buszon. Egyrészt mert minimális gyűrődőzóna azért van (de tényleg minimális), másrészt a 10-15tonnás önsúly miatt, gyönyörű szépen odébbtolja a többi gép 90%-át.
Komolyabb ütközésnél pedig a felépítmény korlátozott súlya (és amiatt szilárdsága) miatt szintén nem oszt nem szoroz.
Láttál már te is buszbalesetet mikor konkrétan szétnyílt az utastér, egy biztonsági öv nem számít ha leszakad a teteje.
Viszont borulásnál elég szar ügy ha egy oldalon fekvő buszban a beszoruló biztonsági övek miatt bentragad mondjuk a 40 utasból 10, de akár csak öt is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igaza van mr. flash-nek.
én ültem már buszon ami koccant, az autó ami kijött elénk, a jobb oldala csúnyán összetört, a buszon alig lett egy kis karosszéria hiba.
Mi utasok meg annyit vettünk észre mintha átmentünk volna egy rosszabb állapotban lévő vasúti átjárón, magyarul semmit
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Maradjatokmár a gyűrődőzónával magatoknak XD
Ember!Ha a buszsofőr besatuzik,kábé minden ülő utas leslukkolja az üléstámla fogantyúját.
Nekelljen már elmagyaráznom...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Van nálunk olyan MAN helyijárat, amelyik eredetileg el volt látva biztonsági övekkel azon ülések előtt, amelyek előtt nincs ülés, vagy szembeülés van csak.
Amúgy újabban a távolsági buszokra olyan üléseket tesznek, amelyek előtt nincs ülés, vagy csak szembeülés van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mr. Flash: a buszokon pont a borulásos és más kirepüléses balesetek következményeinek enyhítésére alkalmaznak biztonsági övet. Nagyon fontos ugyanis, hogy senki se essen a boruló busz alá (drasztikusan csökkennek a túlélési esélyei) és ne fejeljen ki/le senki üveget vagy élesebb sarkot.
Én már próbajáratos budapesti trolin is találkoztam biztonsági övvel, ott egy élesebb sarokra eséstől védett.
A magam részéről mindig használom buszokon is az övet és nem értek egyet azzal, hogy sem a buszvezetők, sem a rendőrség nem ellenőrzi az övhasználatot. Söt, sok buszon el is dugják az ülés mellett az öveket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!