Amiért a villamoson sincs.
2 nap,és az összes le lenne vágva róla..
Van olyan, amelyikre szerelnek. Az autópályákon közlekedő, emelt sebességű buszokon kötelező a biztonsági öv megléte és használata és álló utast sem szabad rajtuk vinni.
Egyébként meg azért nincs rajtuk öv, mert a használatával lennének gondok. Helyi járatokon az ülő utasoknak is teljesen esélytelen lenne használni (senki sem kötné be magát 1-2 megállóra), az állókkal meg csak a baj van. Lakott területen kívül sem nagyon használná senki. Éppen ezért a jelenlegi buszpark gerincét alkotó típusokon még nem is gondoltak az övek rögzítésére, nincs is nekik hely. Tehát hiába is lenne kötelező, még csak be sem lehetne szerelni a buszokba az öveket.
Úgyhogy el fog telni egy kis idő, mire a buszokra vonatkozó műszaki szabályozás és a jogszabály legalább nagyjából hasonlítani fog egymásra. Akkor majd talán lesz lehetőség rá, hogy távolsági buszokon kötelező legyen, de lehet, hogy ez nem fog eljönni: az álló utasokat ugyanis nem lehet rögzíteni, balesetnél rápotyognak az ülőkre és ilyen helyzetben lehet, hogy nem életmentő az öv (nem elég az utasnak lelökni magáról a ráhullott Józsi bácsit, még az övből is ki kell bogoznia, hogy kiköthesse). A helyi járatokon pedig akkor sem lesz jellemző az övhasználat, főleg azért, mert ott meg arányaiban még kevesebb az ülőhely.
Nem is a műszaki szabályozás és a jogszabályok miatt. Igazából fölösleges, a buszok felépítése miatt nem számít annyira, nem nyújt akkora védelmet mint egy autónál.
Értsd: egy bizonyos határig nem véd jobban ha be vagy kötve buszon, afölött meg mindegy be vagy-e kötve.
Hát, egy koccanásból nem lesz 4-5 törött orr egy buszon. Egyrészt mert minimális gyűrődőzóna azért van (de tényleg minimális), másrészt a 10-15tonnás önsúly miatt, gyönyörű szépen odébbtolja a többi gép 90%-át.
Komolyabb ütközésnél pedig a felépítmény korlátozott súlya (és amiatt szilárdsága) miatt szintén nem oszt nem szoroz.
Láttál már te is buszbalesetet mikor konkrétan szétnyílt az utastér, egy biztonsági öv nem számít ha leszakad a teteje.
Viszont borulásnál elég szar ügy ha egy oldalon fekvő buszban a beszoruló biztonsági övek miatt bentragad mondjuk a 40 utasból 10, de akár csak öt is.
Igaza van mr. flash-nek.
én ültem már buszon ami koccant, az autó ami kijött elénk, a jobb oldala csúnyán összetört, a buszon alig lett egy kis karosszéria hiba.
Mi utasok meg annyit vettünk észre mintha átmentünk volna egy rosszabb állapotban lévő vasúti átjárón, magyarul semmit
Maradjatokmár a gyűrődőzónával magatoknak XD
Ember!Ha a buszsofőr besatuzik,kábé minden ülő utas leslukkolja az üléstámla fogantyúját.
Nekelljen már elmagyaráznom...
Van nálunk olyan MAN helyijárat, amelyik eredetileg el volt látva biztonsági övekkel azon ülések előtt, amelyek előtt nincs ülés, vagy szembeülés van csak.
Amúgy újabban a távolsági buszokra olyan üléseket tesznek, amelyek előtt nincs ülés, vagy csak szembeülés van.
Mr. Flash: a buszokon pont a borulásos és más kirepüléses balesetek következményeinek enyhítésére alkalmaznak biztonsági övet. Nagyon fontos ugyanis, hogy senki se essen a boruló busz alá (drasztikusan csökkennek a túlélési esélyei) és ne fejeljen ki/le senki üveget vagy élesebb sarkot.
Én már próbajáratos budapesti trolin is találkoztam biztonsági övvel, ott egy élesebb sarokra eséstől védett.
A magam részéről mindig használom buszokon is az övet és nem értek egyet azzal, hogy sem a buszvezetők, sem a rendőrség nem ellenőrzi az övhasználatot. Söt, sok buszon el is dugják az ülés mellett az öveket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!