Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A buszokon miért nincs biztons...

A buszokon miért nincs biztonsági öv?

Figyelt kérdés

2012. aug. 30. 11:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
90%
van amelyiken van.nemrég buszra szálltam és meglepődtem hogy az ülésemen van biztonsági öv.aztán körbenéztem és rájöttem hogy az az egyetlen ülés amin volt..
2012. aug. 30. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Amiért a villamoson sincs.


2 nap,és az összes le lenne vágva róla..

2012. aug. 30. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Van olyan, amelyikre szerelnek. Az autópályákon közlekedő, emelt sebességű buszokon kötelező a biztonsági öv megléte és használata és álló utast sem szabad rajtuk vinni.

Egyébként meg azért nincs rajtuk öv, mert a használatával lennének gondok. Helyi járatokon az ülő utasoknak is teljesen esélytelen lenne használni (senki sem kötné be magát 1-2 megállóra), az állókkal meg csak a baj van. Lakott területen kívül sem nagyon használná senki. Éppen ezért a jelenlegi buszpark gerincét alkotó típusokon még nem is gondoltak az övek rögzítésére, nincs is nekik hely. Tehát hiába is lenne kötelező, még csak be sem lehetne szerelni a buszokba az öveket.

Úgyhogy el fog telni egy kis idő, mire a buszokra vonatkozó műszaki szabályozás és a jogszabály legalább nagyjából hasonlítani fog egymásra. Akkor majd talán lesz lehetőség rá, hogy távolsági buszokon kötelező legyen, de lehet, hogy ez nem fog eljönni: az álló utasokat ugyanis nem lehet rögzíteni, balesetnél rápotyognak az ülőkre és ilyen helyzetben lehet, hogy nem életmentő az öv (nem elég az utasnak lelökni magáról a ráhullott Józsi bácsit, még az övből is ki kell bogoznia, hogy kiköthesse). A helyi járatokon pedig akkor sem lesz jellemző az övhasználat, főleg azért, mert ott meg arányaiban még kevesebb az ülőhely.

2012. aug. 30. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
74%

Nem is a műszaki szabályozás és a jogszabályok miatt. Igazából fölösleges, a buszok felépítése miatt nem számít annyira, nem nyújt akkora védelmet mint egy autónál.


Értsd: egy bizonyos határig nem véd jobban ha be vagy kötve buszon, afölött meg mindegy be vagy-e kötve.

2012. aug. 30. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Igazad van flash..-mi az a 4-5 törött orr egy koccanásnál nemigaz? :D
2012. aug. 30. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Hát, egy koccanásból nem lesz 4-5 törött orr egy buszon. Egyrészt mert minimális gyűrődőzóna azért van (de tényleg minimális), másrészt a 10-15tonnás önsúly miatt, gyönyörű szépen odébbtolja a többi gép 90%-át.



Komolyabb ütközésnél pedig a felépítmény korlátozott súlya (és amiatt szilárdsága) miatt szintén nem oszt nem szoroz.


Láttál már te is buszbalesetet mikor konkrétan szétnyílt az utastér, egy biztonsági öv nem számít ha leszakad a teteje.


Viszont borulásnál elég szar ügy ha egy oldalon fekvő buszban a beszoruló biztonsági övek miatt bentragad mondjuk a 40 utasból 10, de akár csak öt is.

2012. aug. 30. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Igaza van mr. flash-nek.

én ültem már buszon ami koccant, az autó ami kijött elénk, a jobb oldala csúnyán összetört, a buszon alig lett egy kis karosszéria hiba.

Mi utasok meg annyit vettünk észre mintha átmentünk volna egy rosszabb állapotban lévő vasúti átjárón, magyarul semmit

2012. aug. 30. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
0%

Maradjatokmár a gyűrődőzónával magatoknak XD


Ember!Ha a buszsofőr besatuzik,kábé minden ülő utas leslukkolja az üléstámla fogantyúját.

Nekelljen már elmagyaráznom...

2012. aug. 30. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Van nálunk olyan MAN helyijárat, amelyik eredetileg el volt látva biztonsági övekkel azon ülések előtt, amelyek előtt nincs ülés, vagy szembeülés van csak.

Amúgy újabban a távolsági buszokra olyan üléseket tesznek, amelyek előtt nincs ülés, vagy csak szembeülés van.

2012. aug. 30. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Mr. Flash: a buszokon pont a borulásos és más kirepüléses balesetek következményeinek enyhítésére alkalmaznak biztonsági övet. Nagyon fontos ugyanis, hogy senki se essen a boruló busz alá (drasztikusan csökkennek a túlélési esélyei) és ne fejeljen ki/le senki üveget vagy élesebb sarkot.


Én már próbajáratos budapesti trolin is találkoztam biztonsági övvel, ott egy élesebb sarokra eséstől védett.


A magam részéről mindig használom buszokon is az övet és nem értek egyet azzal, hogy sem a buszvezetők, sem a rendőrség nem ellenőrzi az övhasználatot. Söt, sok buszon el is dugják az ülés mellett az öveket.

2012. aug. 31. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!