Mit szóltok a KRESZ szeptember 1. -i változásához?
Közlekedés autópályán és autóúton
37. §
(8)230 Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében - a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében -
a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.
Mintha eddig a leállósávot használták volna. Könnyebb lesz a prémium márkák tulajdonosainak átsunnyogni a "stau"-kon?
Ja, és a kimaradt bekezdés:
(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;
c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;
d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;
e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez külföldön teljesen megszokott dolog, a kialakult folyosón NEM a privát személyek, hanem a mentök, rendörök, és egyéb segitöegységek haladhatnak, aki "besunnyog", azt viszont ott igen komolyan büntetik, akár a jogositványtól is meg lehet igy szabadulni.
Ahol normális emberek vannak, meg létezik közlekedési morál, ott ez alapvetö dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ésszerűnek hangzik, de itt Magyarországon nem sok esélyt látok arra hgoy be is fog válni. elmondom hgo miért, mert a magyar autósok a legbunkóbbak Európában, nem vicc. ha már egy kicsit babrálsz a váltóval a zöldre váltott lámpa előtt eszeveszettül beszólogatnak, dudálnak mint az állat.
Itt Jászberény és Pusztamonostor között, a vasúti átjáró a múltkor nem engedett át senkit, a sorompó lent maradt, bő fél órára, és hatalmas kocsisor gyülemlett fel, aztán az autósok gondoltak egyet, a félsorompó között átslisszoltak forgalommal szemben. Mindkét oldalon mentek, még a legnagyobb traktor ami pótkocsit húzott maga után átment azon a szűk folyosón. Egyszóval nem fog beválni, sokan meg fogják szegni az előírásokat. ez a szabály is olyan mint az adó megadóztatása, divatból elleste a kormány, ha már a szomszéd államok csinálják akkor a magyar vezetés miért ne vezethetné be?
Agyrém hogy Egy kis porszemre rázúdítanak egy egész vödör vizet, és csodálkoznak hogy elsüllyed, kis súlycsoportú országnak kis súlyok valók. Az egy dolog hogy a szomszéd országok is csinálják, mert ők készek rá, gazdaságuk nem omlik össze, most ezt a csekkadóra értem....de a kresz változás se a magyaroknak való, biztos hogy meg fogják szegni. Sok sikert hozzá! Úgy se megyek autópályán.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hogy mi a probléma a leállósávval? Gondolj csak bele: a leállósáv ugyebár nem folyamatos, lassító- és gyorsítósávok szakítják meg a lehajtóknál. És te mit is csinálsz, amikor bedugul az autópálya, de azért még nincs piknikhangulat? Bizony ám, igyekszel kifelé és az első adandó alkalommal otthagyod a pályát és mész alsóbbrendű utakon. Csakhogy mi van a lehajtó után általában? Kereszteződés, és leggyakrabban az autópályáról lehajtóknak nincs is ott elsőbbségük. Az eredmény: a lassítósávon is torlódás van. Nem csak személyautók, de böszme nagy kamionok is ácsorognak ott, amikkel nem könnyű utat csinálni a mentőnek. Kvázi a mentő is beáll így abba a sorba, ami a lassítósávon kialakul és próbál valahogy előrevergődni. A mentősávval ez a probléma ha meg nem is szűnik (nyilván lesznek, akik a belsőből próbálnak majd kifurakodni a lehajtó felé és keresztben blokkolják a mentősávot), de jelentősen gyorsan az előrejutása a mentőegységeknek.
Ezen túlmenően pedig van még egy olyan tulajdonsága is az autósoknak, hogy dugóban hajlamosak kiállni piknikezni a leállósávba. Emiatt ott különösen balesetveszélyes a mentőegységek közlekedése. Sokkal tisztább, ha a külsőből MINDENKI kiáll a leállósávba és így a külsőben tud haladni a mentő, tűzoltó, rendőr, katasztrófavédelmis, takarítóbrigád stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!