Mit szóltok a KRESZ szeptember 1. -i változásához?
Közlekedés autópályán és autóúton
37. §
(8)230 Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében - a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében -
a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.
Mintha eddig a leállósávot használták volna. Könnyebb lesz a prémium márkák tulajdonosainak átsunnyogni a "stau"-kon?
Ja, és a kimaradt bekezdés:
(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;
c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;
d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;
e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.
Ez külföldön teljesen megszokott dolog, a kialakult folyosón NEM a privát személyek, hanem a mentök, rendörök, és egyéb segitöegységek haladhatnak, aki "besunnyog", azt viszont ott igen komolyan büntetik, akár a jogositványtól is meg lehet igy szabadulni.
Ahol normális emberek vannak, meg létezik közlekedési morál, ott ez alapvetö dolog.
Ésszerűnek hangzik, de itt Magyarországon nem sok esélyt látok arra hgoy be is fog válni. elmondom hgo miért, mert a magyar autósok a legbunkóbbak Európában, nem vicc. ha már egy kicsit babrálsz a váltóval a zöldre váltott lámpa előtt eszeveszettül beszólogatnak, dudálnak mint az állat.
Itt Jászberény és Pusztamonostor között, a vasúti átjáró a múltkor nem engedett át senkit, a sorompó lent maradt, bő fél órára, és hatalmas kocsisor gyülemlett fel, aztán az autósok gondoltak egyet, a félsorompó között átslisszoltak forgalommal szemben. Mindkét oldalon mentek, még a legnagyobb traktor ami pótkocsit húzott maga után átment azon a szűk folyosón. Egyszóval nem fog beválni, sokan meg fogják szegni az előírásokat. ez a szabály is olyan mint az adó megadóztatása, divatból elleste a kormány, ha már a szomszéd államok csinálják akkor a magyar vezetés miért ne vezethetné be?
Agyrém hogy Egy kis porszemre rázúdítanak egy egész vödör vizet, és csodálkoznak hogy elsüllyed, kis súlycsoportú országnak kis súlyok valók. Az egy dolog hogy a szomszéd országok is csinálják, mert ők készek rá, gazdaságuk nem omlik össze, most ezt a csekkadóra értem....de a kresz változás se a magyaroknak való, biztos hogy meg fogják szegni. Sok sikert hozzá! Úgy se megyek autópályán.
Hogy mi a probléma a leállósávval? Gondolj csak bele: a leállósáv ugyebár nem folyamatos, lassító- és gyorsítósávok szakítják meg a lehajtóknál. És te mit is csinálsz, amikor bedugul az autópálya, de azért még nincs piknikhangulat? Bizony ám, igyekszel kifelé és az első adandó alkalommal otthagyod a pályát és mész alsóbbrendű utakon. Csakhogy mi van a lehajtó után általában? Kereszteződés, és leggyakrabban az autópályáról lehajtóknak nincs is ott elsőbbségük. Az eredmény: a lassítósávon is torlódás van. Nem csak személyautók, de böszme nagy kamionok is ácsorognak ott, amikkel nem könnyű utat csinálni a mentőnek. Kvázi a mentő is beáll így abba a sorba, ami a lassítósávon kialakul és próbál valahogy előrevergődni. A mentősávval ez a probléma ha meg nem is szűnik (nyilván lesznek, akik a belsőből próbálnak majd kifurakodni a lehajtó felé és keresztben blokkolják a mentősávot), de jelentősen gyorsan az előrejutása a mentőegységeknek.
Ezen túlmenően pedig van még egy olyan tulajdonsága is az autósoknak, hogy dugóban hajlamosak kiállni piknikezni a leállósávba. Emiatt ott különösen balesetveszélyes a mentőegységek közlekedése. Sokkal tisztább, ha a külsőből MINDENKI kiáll a leállósávba és így a külsőben tud haladni a mentő, tűzoltó, rendőr, katasztrófavédelmis, takarítóbrigád stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!