Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit szóltok a KRESZ szeptember...

Mit szóltok a KRESZ szeptember 1. -i változásához?

Figyelt kérdés

Közlekedés autópályán és autóúton

37. §

(8)230 Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében - a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében -

a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,

b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,

és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.



2012. aug. 28. 21:44
 1/6 A kérdező kommentje:

Mintha eddig a leállósávot használták volna. Könnyebb lesz a prémium márkák tulajdonosainak átsunnyogni a "stau"-kon?


Ja, és a kimaradt bekezdés:

(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:

a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;

b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;

c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;

d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;

e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.

2012. aug. 28. 21:46
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Ez külföldön teljesen megszokott dolog, a kialakult folyosón NEM a privát személyek, hanem a mentök, rendörök, és egyéb segitöegységek haladhatnak, aki "besunnyog", azt viszont ott igen komolyan büntetik, akár a jogositványtól is meg lehet igy szabadulni.


Ahol normális emberek vannak, meg létezik közlekedési morál, ott ez alapvetö dolog.

2012. aug. 28. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
No és mi a probléma a leállósávval?
2012. aug. 28. 21:54
 4/6 anonim ***** válasza:
Ausztriában sem működik a dolog - egy év alatt sem szoktak hozzá az autósok.
2012. aug. 28. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ésszerűnek hangzik, de itt Magyarországon nem sok esélyt látok arra hgoy be is fog válni. elmondom hgo miért, mert a magyar autósok a legbunkóbbak Európában, nem vicc. ha már egy kicsit babrálsz a váltóval a zöldre váltott lámpa előtt eszeveszettül beszólogatnak, dudálnak mint az állat.



Itt Jászberény és Pusztamonostor között, a vasúti átjáró a múltkor nem engedett át senkit, a sorompó lent maradt, bő fél órára, és hatalmas kocsisor gyülemlett fel, aztán az autósok gondoltak egyet, a félsorompó között átslisszoltak forgalommal szemben. Mindkét oldalon mentek, még a legnagyobb traktor ami pótkocsit húzott maga után átment azon a szűk folyosón. Egyszóval nem fog beválni, sokan meg fogják szegni az előírásokat. ez a szabály is olyan mint az adó megadóztatása, divatból elleste a kormány, ha már a szomszéd államok csinálják akkor a magyar vezetés miért ne vezethetné be?


Agyrém hogy Egy kis porszemre rázúdítanak egy egész vödör vizet, és csodálkoznak hogy elsüllyed, kis súlycsoportú országnak kis súlyok valók. Az egy dolog hogy a szomszéd országok is csinálják, mert ők készek rá, gazdaságuk nem omlik össze, most ezt a csekkadóra értem....de a kresz változás se a magyaroknak való, biztos hogy meg fogják szegni. Sok sikert hozzá! Úgy se megyek autópályán.

2012. aug. 28. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Hogy mi a probléma a leállósávval? Gondolj csak bele: a leállósáv ugyebár nem folyamatos, lassító- és gyorsítósávok szakítják meg a lehajtóknál. És te mit is csinálsz, amikor bedugul az autópálya, de azért még nincs piknikhangulat? Bizony ám, igyekszel kifelé és az első adandó alkalommal otthagyod a pályát és mész alsóbbrendű utakon. Csakhogy mi van a lehajtó után általában? Kereszteződés, és leggyakrabban az autópályáról lehajtóknak nincs is ott elsőbbségük. Az eredmény: a lassítósávon is torlódás van. Nem csak személyautók, de böszme nagy kamionok is ácsorognak ott, amikkel nem könnyű utat csinálni a mentőnek. Kvázi a mentő is beáll így abba a sorba, ami a lassítósávon kialakul és próbál valahogy előrevergődni. A mentősávval ez a probléma ha meg nem is szűnik (nyilván lesznek, akik a belsőből próbálnak majd kifurakodni a lehajtó felé és keresztben blokkolják a mentősávot), de jelentősen gyorsan az előrejutása a mentőegységeknek.


Ezen túlmenően pedig van még egy olyan tulajdonsága is az autósoknak, hogy dugóban hajlamosak kiállni piknikezni a leállósávba. Emiatt ott különösen balesetveszélyes a mentőegységek közlekedése. Sokkal tisztább, ha a külsőből MINDENKI kiáll a leállósávba és így a külsőben tud haladni a mentő, tűzoltó, rendőr, katasztrófavédelmis, takarítóbrigád stb.

2012. aug. 28. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!