Tanuló vagyok, mire figyeljek oda a nagy hó illetve havas utak miatt?
Ne adj hirtelen gázt és ne fékezz nagyot.
Amúgy tök ugyan úgy kell vezetni.
Ha lassabban vezetsz, mint általában, az már alapból jó. Inkább motorféket használj, mint féket, a hirtelen fékezéstől pedig tartózkodj, mert könnyen megcsúszhat az autó. Jobban figyelj a többiekre, mert vannak, akik csak úgy gondolják, hogy tudnak hóban vezetni, valójában nem.
Ne ijedj meg, ha esetleg megcsúszik a kocsi, ne fékezz, csak vedd le a gázról a lábad és igyekezz egyenesbe kormányozni az autót. Az sem baj, ha ilyenkor lefulladsz, bánja a fene, ha nem az árokban kötsz ki, legfeljebb újraindítod.
Nagyon magas hóba ne hajts bele, mert ott ragadhatsz, ugyanúgy, mintha sárban ragadnál.
Nagyjából ennyi. Ja, a legfontosabb! Csak semmi idegeskedés, kapkodás, szépen, nyugodtan, komótosan navigálj. Menni fog, ne aggódj.
Ha az út jeges, vagy ledöngölt hó van rajta(mellékutaknál mifelénk gyakori) akkor a hirtelen kanyarodásra is figyelj. Ha első kerék meghajtású a kocsi és az eleje csúszik meg ellenkormányzással és pici gázzal korrigálhatsz, de csak finoman!
Előnye meg az ilyen utaknak hogy nehezebb lefullasztani a motort :D meg ha gyorsan engeded fel a kuplungot nem rángat a kocsi :D
Elméletben aránylag egyszerű : fele akkora gáz,dupla féktávolság,fokozott óvatosság,előrelátás.
Gyakorlatban pedig ki kell tapasztald,feszegesd a határokat (egy havas hegyi szerpentin sokat lendít a tudásodon),hogy tisztában légy a saját képességeiddel csakúgy mint az autód tudásával.
A fizikát nem lehet meghazudtolni.
A havas út kicsit sem veszélyes (feltéve,hogy jó gumijaid vannak) akkortól válik neccessé ha a lejárt hó felülete jegessé válik - azon tehetetlen vagy,ha megcsúszol nincs mit tenni.
Ezt a kellő sebesség megválasztásával megelőzni kell és tudomásul venni,hogy ABS ide,kipörgésgátló oda a jégen nincs megállás!
Tehát úgy vezess ahogy a sünök dugnak : Óvatosan,nagyon,nagyon óvatosan!
:D
Lassabban menj, nagyobb féktáv.
Ha nincs körülötted senki (mögötted, melletted, szemben) szólj az oktatónak és csinálj egy fékpróbát mondjuk 30-ról aztán 40-ről, hogy érezd mennyire is csúszik az út. Én tegnap egy 20km-es szakaszon vagy 6* is csináltam, mert mindenhol másmilyen volt a tapadás. Nem árt tudni mivel is kell szembenézned. Persze csak ha minden feltétel adott, nem ész nélkül...
Egyenes úton igazából nincsen gond, a kanyarokra figyelj oda nagyon: kanyarnál ne adj gázt, ne fékezz, és inkább lassabban kanyarodj, és a kanyar előtt fékezz! Tegnap kb 5-el kanyarodva is csúszott alattam az autó. Főleg akkor igaz ez, ha nagyon mély vagy latyakos a hó! A helyzetjelzőt és a fényszórót tessék nappal is felkapcsolni!
Nem tudod, ez túl sok új infó. Elég, ha észben tartod, hogy csúszik az út, nem fékezünk, nem lövünk ki, óvatosan kanyarodunk. A többit meg már meghozza a tapasztalat.
Egyébként, ha ráérzel majd, imádni fogod a hóban és síkos úton való vezetést, egészen különleges varázsa van, no meg ott már tényleg kell tudni vezetni :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!