Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tanuló vagyok, mire figyeljek...

Tanuló vagyok, mire figyeljek oda a nagy hó illetve havas utak miatt?

Figyelt kérdés
Elég nehezen éreztem rá a vezetésre,ezért vizsga helyett még pót órákat vettem.A legutóbbin már jól ment én is éreztem és az oktatóm is mondta.Végre volt sikerélményem de félek hogy holnap a hó miatt megint bénázni fogok.Elég ha csak lassabb leszek vagy van valami más amire még oda kell figyelnem?(Aki csak lehurrogni akar az inkább ne írjon légyszi!)
2012. febr. 5. 12:22
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Ne adj hirtelen gázt és ne fékezz nagyot.

Amúgy tök ugyan úgy kell vezetni.

2012. febr. 5. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 bánomisén ***** válasza:

Ha lassabban vezetsz, mint általában, az már alapból jó. Inkább motorféket használj, mint féket, a hirtelen fékezéstől pedig tartózkodj, mert könnyen megcsúszhat az autó. Jobban figyelj a többiekre, mert vannak, akik csak úgy gondolják, hogy tudnak hóban vezetni, valójában nem.

Ne ijedj meg, ha esetleg megcsúszik a kocsi, ne fékezz, csak vedd le a gázról a lábad és igyekezz egyenesbe kormányozni az autót. Az sem baj, ha ilyenkor lefulladsz, bánja a fene, ha nem az árokban kötsz ki, legfeljebb újraindítod.

Nagyon magas hóba ne hajts bele, mert ott ragadhatsz, ugyanúgy, mintha sárban ragadnál.

Nagyjából ennyi. Ja, a legfontosabb! Csak semmi idegeskedés, kapkodás, szépen, nyugodtan, komótosan navigálj. Menni fog, ne aggódj.

2012. febr. 5. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Ha az út jeges, vagy ledöngölt hó van rajta(mellékutaknál mifelénk gyakori) akkor a hirtelen kanyarodásra is figyelj. Ha első kerék meghajtású a kocsi és az eleje csúszik meg ellenkormányzással és pici gázzal korrigálhatsz, de csak finoman!

Előnye meg az ilyen utaknak hogy nehezebb lefullasztani a motort :D meg ha gyorsan engeded fel a kuplungot nem rángat a kocsi :D

2012. febr. 5. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Elméletben aránylag egyszerű : fele akkora gáz,dupla féktávolság,fokozott óvatosság,előrelátás.

Gyakorlatban pedig ki kell tapasztald,feszegesd a határokat (egy havas hegyi szerpentin sokat lendít a tudásodon),hogy tisztában légy a saját képességeiddel csakúgy mint az autód tudásával.

A fizikát nem lehet meghazudtolni.

A havas út kicsit sem veszélyes (feltéve,hogy jó gumijaid vannak) akkortól válik neccessé ha a lejárt hó felülete jegessé válik - azon tehetetlen vagy,ha megcsúszol nincs mit tenni.

Ezt a kellő sebesség megválasztásával megelőzni kell és tudomásul venni,hogy ABS ide,kipörgésgátló oda a jégen nincs megállás!

Tehát úgy vezess ahogy a sünök dugnak : Óvatosan,nagyon,nagyon óvatosan!

:D

2012. febr. 5. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Lassabban menj, nagyobb féktáv.

Ha nincs körülötted senki (mögötted, melletted, szemben) szólj az oktatónak és csinálj egy fékpróbát mondjuk 30-ról aztán 40-ről, hogy érezd mennyire is csúszik az út. Én tegnap egy 20km-es szakaszon vagy 6* is csináltam, mert mindenhol másmilyen volt a tapadás. Nem árt tudni mivel is kell szembenézned. Persze csak ha minden feltétel adott, nem ész nélkül...


Egyenes úton igazából nincsen gond, a kanyarokra figyelj oda nagyon: kanyarnál ne adj gázt, ne fékezz, és inkább lassabban kanyarodj, és a kanyar előtt fékezz! Tegnap kb 5-el kanyarodva is csúszott alattam az autó. Főleg akkor igaz ez, ha nagyon mély vagy latyakos a hó! A helyzetjelzőt és a fényszórót tessék nappal is felkapcsolni!

2012. febr. 5. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Ja és még egy: ha esetleg indulásnál megpörögne a kerék, mert túl nagy gázt adsz, akkro az ember reflexből nagyobb gázt adna, hiszen a több gáztól jobban menne az autó. Na ilyenkor mégjobban megpörög. Tessék elengedni a gázpedált, és szép finoman, kevés gázzal játszani, akkor el tudsz indulni. Amúgy midnegy, mert amíg nem tapasztalod hiába is tudod ezt, reflexből tuti nagy gázt fogsz adni. Majd ha már átélted 4-5* akkor tudni fogod rutinból :P
2012. febr. 5. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Hogy ne kaparjon ki a kerék, havas úton ajánlott kettesben indulni egyes helyett.
2012. febr. 5. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek!Megpróbálom észben tartani!
2012. febr. 5. 16:26
 9/12 bánomisén ***** válasza:

Nem tudod, ez túl sok új infó. Elég, ha észben tartod, hogy csúszik az út, nem fékezünk, nem lövünk ki, óvatosan kanyarodunk. A többit meg már meghozza a tapasztalat.

Egyébként, ha ráérzel majd, imádni fogod a hóban és síkos úton való vezetést, egészen különleges varázsa van, no meg ott már tényleg kell tudni vezetni :-)

2012. febr. 5. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim válasza:
Ne fékezz mert nem ér semmit, sőt rosszabb, ha kanyarba csúsztatni akarnád ellenkormány ;)
2012. febr. 13. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!