Tanuló vagyok, mire figyeljek oda a nagy hó illetve havas utak miatt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ne adj hirtelen gázt és ne fékezz nagyot.
Amúgy tök ugyan úgy kell vezetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha lassabban vezetsz, mint általában, az már alapból jó. Inkább motorféket használj, mint féket, a hirtelen fékezéstől pedig tartózkodj, mert könnyen megcsúszhat az autó. Jobban figyelj a többiekre, mert vannak, akik csak úgy gondolják, hogy tudnak hóban vezetni, valójában nem.
Ne ijedj meg, ha esetleg megcsúszik a kocsi, ne fékezz, csak vedd le a gázról a lábad és igyekezz egyenesbe kormányozni az autót. Az sem baj, ha ilyenkor lefulladsz, bánja a fene, ha nem az árokban kötsz ki, legfeljebb újraindítod.
Nagyon magas hóba ne hajts bele, mert ott ragadhatsz, ugyanúgy, mintha sárban ragadnál.
Nagyjából ennyi. Ja, a legfontosabb! Csak semmi idegeskedés, kapkodás, szépen, nyugodtan, komótosan navigálj. Menni fog, ne aggódj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha az út jeges, vagy ledöngölt hó van rajta(mellékutaknál mifelénk gyakori) akkor a hirtelen kanyarodásra is figyelj. Ha első kerék meghajtású a kocsi és az eleje csúszik meg ellenkormányzással és pici gázzal korrigálhatsz, de csak finoman!
Előnye meg az ilyen utaknak hogy nehezebb lefullasztani a motort :D meg ha gyorsan engeded fel a kuplungot nem rángat a kocsi :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elméletben aránylag egyszerű : fele akkora gáz,dupla féktávolság,fokozott óvatosság,előrelátás.
Gyakorlatban pedig ki kell tapasztald,feszegesd a határokat (egy havas hegyi szerpentin sokat lendít a tudásodon),hogy tisztában légy a saját képességeiddel csakúgy mint az autód tudásával.
A fizikát nem lehet meghazudtolni.
A havas út kicsit sem veszélyes (feltéve,hogy jó gumijaid vannak) akkortól válik neccessé ha a lejárt hó felülete jegessé válik - azon tehetetlen vagy,ha megcsúszol nincs mit tenni.
Ezt a kellő sebesség megválasztásával megelőzni kell és tudomásul venni,hogy ABS ide,kipörgésgátló oda a jégen nincs megállás!
Tehát úgy vezess ahogy a sünök dugnak : Óvatosan,nagyon,nagyon óvatosan!
:D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lassabban menj, nagyobb féktáv.
Ha nincs körülötted senki (mögötted, melletted, szemben) szólj az oktatónak és csinálj egy fékpróbát mondjuk 30-ról aztán 40-ről, hogy érezd mennyire is csúszik az út. Én tegnap egy 20km-es szakaszon vagy 6* is csináltam, mert mindenhol másmilyen volt a tapadás. Nem árt tudni mivel is kell szembenézned. Persze csak ha minden feltétel adott, nem ész nélkül...
Egyenes úton igazából nincsen gond, a kanyarokra figyelj oda nagyon: kanyarnál ne adj gázt, ne fékezz, és inkább lassabban kanyarodj, és a kanyar előtt fékezz! Tegnap kb 5-el kanyarodva is csúszott alattam az autó. Főleg akkor igaz ez, ha nagyon mély vagy latyakos a hó! A helyzetjelzőt és a fényszórót tessék nappal is felkapcsolni!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem tudod, ez túl sok új infó. Elég, ha észben tartod, hogy csúszik az út, nem fékezünk, nem lövünk ki, óvatosan kanyarodunk. A többit meg már meghozza a tapasztalat.
Egyébként, ha ráérzel majd, imádni fogod a hóban és síkos úton való vezetést, egészen különleges varázsa van, no meg ott már tényleg kell tudni vezetni :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!