Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért van ilyen sok motoros...

Miért van ilyen sok motoros kategória?

Figyelt kérdés
Személyautóknál meg csak egyféle van...
2009. jún. 1. 13:08
 1/4 anonim ***** válasza:
a kérdés jó, nyilván megint az okosok kitalálták... Úgy lenne reális, M kategória 125köbcentiig, utána pedig egy korlátlan és ennyi. Ennek lenne értelme is, nem kéne 50köbcentivel rohangálni, és állandóan fosni h elütnek mer lassú...
2009. jún. 1. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Az alapvető ok az ,hogy a motornál nagyon olcsón tud egy átlag ember is olyan teljesítményhez jutni, amit már nem tud kezelni. Ezért van sok kategória, ugyanis minden kategóriára, csak fokozatosan tudsz jogosítványt szerezni, legalábbis ha fiatal vagy. Ez azért jó, mert nem lesz tele 14 éves fiatalokkal az út, akik bagóért vettek egy olyan teljesítményű motort, amivel egy Ferrarit is lehagynak.


A szabályok egyébként:


14 évesen szegédmotorkerékpárra (50ccm3) tudsz jogsit tenni

16 évesen A1 re, ami 125 ccm3 et jelent, és maximum 12 lóerőt.

18 évesen A korlátozottra, ami 250 ccm3 et, és kb 25 lóerőt jelent.

21 évesen pedig korlátozás nélküli teljesítményre szerezheted meg a jogosítványt.


Egy kitétel van, ha megszerzed az A1 et vagy A korlátozottat, utána két évvel leteheted nagymotorra. Ez azért van, mert két év alatt tapasztalsz annyit, hogy már nem (annyira) életveszélyes a nagy teljesítmény.


Illetve még egy szabály van, új motorosjogsival két évig nem vihetsz utast.

2009. jún. 1. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Na igen, de ha betartanák a sebességkorlátozást (KRESZ bizalmi elv...) akkor teljesen mindegy, hogy milyen motor van benne, lehet akár 2000 cm3-s is, mert akkor elvileg nem veszélyesebb, nem?
2009. jún. 1. 14:00
 4/4 anonim ***** válasza:

Autóknál is egyféle van - és az sem jó megoldás. Az ember ugyanis beül egy ezres, háromhengeres japán-magyar autóba, a rutinpályán csigatempóban evickél, majd forgalomban a megengedett tempó felével, óriási követési távolságokkal közlekedik. A végeredmény: lesz jogosítványa. Ezek után beülhet akár egy száz-akárhány lóerős, egy tonnánál kicsit nehezebb, hátsókerekes sportkocsiba és feltekeredhet vele a fára, mert meglepi, hogy ilyen erős járművek is léteznek.

Az sem megfelelő indoklás, hogy be kell tartani a KRESZ-t. Persze, könnyebb lenne a világ, de a motorozási tudás nem csak a KRESZ-ből áll. Egy 125-ös motorcseppség általában 100-120 kg körüli saját tömeggel bír, de léteznek 300 kg-nál nehezebb böhömök is. A jeges úton pedig mindkettő ugyanúgy képes megcsúszni, csak épp nem mindegy, hogy 120 vagy 320 kg-ot kellene megtartania a vezetőnek a saját testtömegén kívül. Igen, tudom, ott van a sebességhatárok megfelelő megválasztása, de akkor is célszerűbb egy kisebb, kevésbé veszélyes motorral megtapasztalni a motorkerékpárok viselkedését, mint egy vadállattal.

Az már megint más kérdés, hogy mi értelme van közúton egy 100 lóerőnél erősebb motorkerékpárnak, no de a márkák presztízse megköveteli...

2009. jún. 1. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!